Home » Blog » Nowoczesne technologie zmieniają doświadczenie zakupowe klienta

09.04.2019

Nowoczesne technologie zmieniają doświadczenie zakupowe klienta

Mimo rozwoju handlu internetowego, sklepy stacjonarne są wciąż chętnie odwiedzane przez klientów. Na kształt handlu w tych sklepach coraz większy wpływ mają nowe technologie. Wychodzą one naprzeciw oczekiwaniom klientów, rozwiązują ich problemy i  przyczyniają się do uproszczenia procesu zakupowego. Właścicielom sklepów pomagają natomiast zwiększyć wiedzę o klientach.

Oto przykłady niektórych rozwiązań.

  1. Scan&shop

W sklepach korzystających z tego systemu, klient sam skanuje produkty, a na koniec za nie płaci. Usługa została już wprowadzona przez sieć Tesco  w Wielkiej Brytanii, a także w Czechach, na Węgrzech i w wybranych sklepach w Polsce. Klient może pobrać urządzenie do skanowania przy wejściu do sklepu lub wykorzystać specjalną aplikację mobilną, która działa jak skaner.

  1. Amazon Go

O krok dalej idzie rozwiązanie zaproponowane przez Amazona, zapewniając całkowicie zautomatyzowany proces zakupowy. Klient skanuje przy pomocy aplikacji mobilnej swoje wejście do sklepu, a następnie skanuje produkty, które chce kupić i umieszcza je od razu w torbie. Po zakończeniu zakupów, skanuje swoje wyjście, a płatność pobierana jest automatycznie z karty płatniczej, podpiętej pod aplikację.

  1. Zakupy bez wychodzenia z samochodu

To przeniesienie do sklepu rozwiązań znanych z restauracji McDrive czy Drive Thru w KFC. Zakupy bez wysiadania z samochodu można zrobić m.in. w sieci F1, której pierwszy sklep został otwarty w 2009 r. w Kaliszu. Sklepy F1 kierowane są do wszystkich zmotoryzowanych klientów, którzy nie mają czasu na zakupy w tradycyjnych sklepach.

Przytoczone rozwiązania mają za zadanie ułatwienie klientom procesu dokonywania zakupów, jednak nowe technologie pomagają również detalistom w zarządzaniu sklepem i pozyskiwaniu informacji o klientach. O ile w przypadku sklepów internetowych liczenie unikalnych użytkowników i śledzenie ich zachowania na stronie www jest już dopracowane, o tyle w handlu tradycyjnym zagadnienie to jest bardziej skomplikowane. Z pomocą przychodzą systemy oparte na kamerach stereoskopowych, które liczą dokładnie wchodzących i wychodzących do sklepu, a pomijają pracowników (stosowane wcześniej rozwiązania oparte na wiązkach podczerwieni nie potrafiły rozróżnić klientów od personelu).

Właścicielom i zarządcom sklepów z pomocą przychodzą też technologie wykorzystujące możliwości smartfonów. Polska firma Cosmose opracowała metodę na śledzenie klientów offline, gdzie wystarczy, aby klient miał włączoną w telefonie bezprzewodową kartę, bez konieczności logowania do lokalnej sieci WiFi. Technologia ta pozwala na zlokalizowanie klienta z dokładnością do kilku metrów, dzięki czemu możemy sprawdzić jakimi produktami się interesował. Kolejny krok to zaproponowanie klientowi specjalnych promocji czy zniżek.

Przytoczone rozwiązania mogą nie tylko rozwiązać konkretne problemy klientów czy detalistów. W przypadku klientów, wzmacniają one ich doświadczenie zakupowe – customer expierence. Dają coś czego nie może zaoferować handel w tradycyjnej postaci

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.