Parking to miejsce, które kształtuje pierwsze wrażenie klienta, odwiedzającego centrum handlowe. Dostępność i wygoda parkowania to niewątpliwie jeden z czynników decydujących o wyborze miejsca zakupów.
Zadaniem zarządców obiektów handlowych jest nie tylko zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, ale również takie zarządzanie tym miejscem by od wjazdu klienta budować jego pozytywne doświadczenie zakupowe.
Digitalizacja otwiera nowe możliwości w zakresie zarządzania miejscami parkingowymi w centrach, m.in. pozwala wyeliminować kolejki, które kierowcy tworzą pod szlabanami pobierając bilet parkingowy. W Globen Shopping Center w Sztokholmie zastosowano koncept Park & Go, w którym system kamer skanuje tablice rejestracyjne samochodów wjeżdżających i opuszczających centrum. Płatność może być uregulowana w terminalach lub online.
Z kolei w centrum handlowym Arkadia w Warszawie dzięki sygnalizacji świetlnej kierowcy łatwiej znajdują wolne miejsca postojowe, a wyświetlacze i ekrany LED pomagają im odnaleźć się w strefach parkingu. Dodatkowo, w ramach systemu Park Assist, wszystkie miejsca parkingowe są strzeżone przez ponad tysiąc sensorów kamerowych. System został również wzbogacony o funkcjonalność Find Your Car. Każdy klient, który zapomni gdzie zaparkował może zwrócić się do pracowników ochrony, którzy pomogą szybko odnaleźć zaparkowane auto.
Opisane rozwiązania odzwierciedlają obecne możliwości technologiczne. Warto jednak już dziś zastanowić się jak zaprojektować parking by spełnić oczekiwania naszych klientów w przyszłości. Prognozy wskazują, że na naszych ulicach będzie coraz więcej samochodów elektrycznych (w 2040 r. ich udział ma przekroczyć 50 procent). Dlatego jednym z wyzwań będzie zapewnienie miejsc parkingowych wyposażonych w odpowiednie ładowarki.
Kolejnym trendem przyszłości może być wyposażenie parkingu w urządzenia, dzięki którym stanie się on swojego rodzaju SPA dla naszego samochodu, np. dzięki umieszczeniu na parkingu automatycznych myjni przejazdowych.
Dla właścicieli centrów handlowych, odpowiednie zarządzanie parkingiem otwiera nowe możliwości w budowaniu relacji z klientami. Parking może stać się miejscem, w którym centrum komunikuje się ze swoimi klientami. Zarządcy mogą też z wyprzedzeniem pozyskać informacje na temat kierowców wjeżdżających do centrum, np. zachęcając ich do rejestracji na stronie w zamian za przywileje przy wjeździe na parking. Dzięki temu w momencie wjazdu na parking, klient będzie mógł otrzymać spersonalizowane oferty produktów i usług, dostępnych w centrum.
Na parkingu zaczyna się i kończy wizyta w centrum handlowym. Dobrze zarządzany parking i skuteczne rozwiązania z pewnością zmotywują klienta do ponownego odwiedzenia centrum.
18.04.2024
Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel.
11.04.2024
Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.