Home » Blog » Parking centrum handlowego a doświadczenie zakupowe klienta

18.02.2019

Parking centrum handlowego a doświadczenie zakupowe klienta

Parking to miejsce, które kształtuje pierwsze wrażenie klienta, odwiedzającego centrum handlowe. Dostępność i wygoda parkowania to niewątpliwie jeden z czynników decydujących o wyborze miejsca zakupów.

Zadaniem zarządców obiektów handlowych jest nie tylko zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, ale również takie zarządzanie tym miejscem by od wjazdu klienta budować jego pozytywne doświadczenie zakupowe.

Nowe technologie sprzymierzeńcem

Digitalizacja otwiera nowe możliwości w zakresie zarządzania miejscami parkingowymi w centrach, m.in. pozwala wyeliminować kolejki, które kierowcy tworzą pod szlabanami pobierając bilet parkingowy. W Globen Shopping Center w Sztokholmie zastosowano koncept Park & Go, w którym system kamer skanuje tablice rejestracyjne samochodów wjeżdżających i opuszczających centrum. Płatność może być uregulowana w terminalach lub online.

Z kolei w centrum handlowym Arkadia w Warszawie dzięki sygnalizacji świetlnej kierowcy łatwiej znajdują wolne miejsca postojowe, a wyświetlacze i ekrany LED pomagają im odnaleźć się w strefach parkingu. Dodatkowo, w ramach systemu Park Assist, wszystkie miejsca parkingowe są strzeżone przez ponad tysiąc sensorów kamerowych. System został również wzbogacony o funkcjonalność Find Your Car. Każdy klient, który zapomni gdzie zaparkował może zwrócić się do pracowników ochrony, którzy pomogą szybko odnaleźć zaparkowane auto.

Parking przyszłości

Opisane rozwiązania odzwierciedlają obecne możliwości technologiczne. Warto jednak już dziś zastanowić się jak zaprojektować parking by spełnić oczekiwania naszych klientów w przyszłości. Prognozy wskazują, że na naszych ulicach będzie coraz więcej samochodów elektrycznych (w 2040 r. ich udział ma przekroczyć 50 procent). Dlatego jednym z wyzwań będzie zapewnienie miejsc parkingowych wyposażonych w odpowiednie ładowarki.

Kolejnym trendem przyszłości może być wyposażenie parkingu w urządzenia, dzięki którym stanie się on swojego rodzaju SPA dla naszego samochodu, np. dzięki umieszczeniu na parkingu automatycznych myjni przejazdowych.

Dla właścicieli centrów handlowych, odpowiednie zarządzanie parkingiem otwiera nowe możliwości w budowaniu relacji z klientami.  Parking może stać się miejscem, w którym centrum komunikuje się ze swoimi klientami. Zarządcy mogą też z wyprzedzeniem pozyskać informacje na temat kierowców wjeżdżających do centrum, np. zachęcając ich do rejestracji na stronie w zamian za przywileje przy wjeździe na parking. Dzięki temu w momencie wjazdu na parking, klient będzie mógł otrzymać spersonalizowane oferty produktów i usług, dostępnych w centrum.

Na parkingu zaczyna się i kończy wizyta w centrum handlowym. Dobrze zarządzany parking i skuteczne rozwiązania z pewnością zmotywują klienta do ponownego odwiedzenia centrum.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.