04.03.2019

Skuteczny Visual Merchandising: Jak stworzyć wystawę, która przyciągnie uwagę klienta?

Badania pokazują, że 80% klientów decyduje się na odwiedziny w sklepie pod wpływem wystawy. Witryny w sklepie są nieodłącznym elementem wizerunku marki, tym ważniejszym, że odpowiadają za pierwsze wrażenie. Przy jej projektowaniu, pomocna może okazać się znajomość zasad visual merchandisingu  – dzięki zastosowaniu kilku reguł, nasza wystawa może przyciągnąć do sklepu więcej klientów. Inspiracji może też dostarczyć znajomość nowych trendów w zakresie projektowania.

  1. Zmieniaj często wystawę

Choć pory roku, sezon świąteczny i wakacyjny trwają długo, to żywot promowanych i eksponowanych produktów jest dużo krótszy. Dlatego warto żonglować ofertą i zestawiać produkty w różnych konfiguracjach. W nowym otoczeniu, nasz produkt może zyskać nowe życie. W przypadku centrów handlowych, witryny warto wymieniać co 3 tygodnie, natomiast w przypadku sklepów znajdujących się w pasażach miejskich warto to robić nawet częściej.

  1. Uświadom klientom ich potrzeby

Nie eksponuj produktów, o których klient wie, że ich potrzebuje. Wykorzystaj wystawę do tego by uświadomić mu nowe potrzeby. Przykładowo, jeśli klient poszukuje „zwykłego” blendera do miksowania potraw, zaprezentuj mu na wystawie produkt, który plasuje się na wyższej półce – np. wielofunkcyjnego robota nowej generacji.

  1. Wyeksponuj jeden produkt, który przyciągnie pozostałe

W dużych sklepach najlepiej sprawdzają się przedmioty zestawione w grupę, z jednym centralnym produktem, który ogniskuje uwagę. Produkty mogą być zestawione zarówno według ich zastosowania (np. akcesoria do zaparzania i picia herbaty), jak i np. według kolorów – kombinacja, która najsilniej przyciąga uwagę to czerwony, biały i czarny.

  1. Podświetl kluczowe produkty

Skomponuj oświetlenie tak by wyeksponować najnowsze i najdroższe produkty z oferty.

  1. Świnia na wystawie

Element kompletnie nie przystający do pozostałych może przyciągnąć uwagę klienta, który zada sobie pytanie „O co tu chodzi?” i zacznie dokładniej przyglądać się wystawie.

  1. Napisz kilka słów

W widocznym miejscu, umieść kilka słów nawiązujących do Twojej dekoracji. Tekst powinien być krótki i łatwy do odczytania.

  1. Pokaż ceny

Upewnij się,  że przy eksponowanych produktach znajduje się informacja na temat cen. Nikt nie lubi zadawać sprzedawcy pytania „Ile to kosztuje?”

  1. Śledź trendy

W dobie rosnącej popularności zakupów internetowych, sklepy stacjonarne muszą szczególnie walczyć o uwagę klientów, poszukując nowych rozwiązań w zakresie projektowania witryn sklepowych. Jednym z trendów wartych uwagi jest storytelling, zgodnie z którym zadaniem witryny sklepowej jest opowiedzenie historii o marce i jej produktach. Przykładem może być witryna sklepu Bergdorf Goodman w Nowym Jorku.

Skuteczny Visual Merchandising: Jak stworzyć wystawę, która przyciągnie uwagę klienta?

Innym trendem jest komponowanie wystaw sklepowych w oparciu o materiały wykorzystywane w codziennym życiu. Do przygotowania witryny sklepu Anthropologie zostały użyte m.in. wieszaki na ubrania, puszki po farbie czy książki.

Skuteczny Visual Merchandising: Jak stworzyć wystawę, która przyciągnie uwagę klienta?

Inne tendencje to m.in. tworzenie mebli przeznaczonych specjalnie na wystawę, które różnią się od umeblowania wewnątrz sklepu, czy interaktywne wystawy przygotowane w oparciu o najnowsze technologie.

Mimo zmian jakie przechodzi współczesny handel, witryna sklepowa pozostaje kluczowym elementem budującym doświadczenie zakupowe klienta i wpływającym na jego decyzję o odwiedzeniu sklepu. Wystawa powinna być zaprojektowana zgodnie z podstawowymi regułami visual merchandisingu, a nowe trendy w zakresie projektowania mogą stanowić inspirację do poszukiwania niestandardowych rozwiązań i pomysłów.

Czytaj również

Salon Sinsay w Pradze przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

16.07.2019

Salon Sinsay w Pradze przygotowany przez Ergo Store

Kolejna zagraniczna produkcja dla grupy LPP za nami. Tym razem przygotowaliśmy salon marki Sinsay w centrum handlowym Černý Most w Pradze.

How to build a positive customer experience in a stationary store?
zobacz więcej

11.07.2019

Jak budować pozytywne doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym?

Doświadczenie zakupowe klienta sklepu stacjonarnego jest kształtowane przez wiele czynników, których wpływ na wrażenia z wizyty w sklepie jest równie istotny jak oferowane produkty. Opisujemy kilka takich elementów.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.