Już po raz czwarty mieliśmy okazję uczestniczyć w RetailEXPO (dawniej: Retail Design Expo) – jednym z najważniejszych wydarzeń w branży retail.
Słowo „design” z nazwy wydarzenia zniknęło nieprzypadkowo. Londyńska impreza w obecnym kształcie koncentruje się bowiem nie tylko na designie, ale również na digitalizacji i nowych technologiach, których wpływu na kształt współczesnego handlu nie sposób przecenić. Tegoroczne RetailEXPO było połączeniem trzech wydarzeń o różnych specjalizacjach – Retail Business Technology Expo (RBTE), Retail Digital Signage Expo (RDSE) oraz Retail Design Expo (RDE). Londyńska hala Olympia w dn. 1-2 maja 2019, jak co roku, zgromadziła specjalistów ds. projektowania i wyposażenia sklepów, visual merchandisingu czy przedstawicieli biur architektonicznych.
Duże zainteresowanie uczestników RetailEXPO budziła część konferencyjna wydarzenia. Jednym z najważniejszych mówców był w tym roku były szef brytyjskiej sieci domów towarowych Sainsbury’s, który przekonaniom o rzekomym kryzysie w branży retail przeciwstawił wymowne dane liczbowe. Wartość rynku handlu detalicznego wynosi dziś 360 miliardów funtów, z czego około 60 miliardów funtów stanowi handel online. Oznacza to, że na sklepy stacjonarne przypada 300 miliardów funtów i jest to niemal tyle samo, co dziesięć lat temu.
Wśród uczestników paneli dyskusyjnych wiele emocji budził największy na świecie sklep internetowy Amazon. Zastanawiano się jak tradycyjni sprzedawcy powinni odpowiedzieć na nowe rozwiązania logistyczne wprowadzane przez amerykańskiego giganta, takie jak dostawa w ten sam dzień, czy tzw. one hour slots, umożliwiające odbiór zamówionych towarów w ciągu godziny od zakupu.
Na RetailEXPO przyznano też nagrody firmom stosującym najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne. Organizatorzy przygotowali specjalny „Innovation Awards Wall”, a stoiska wyróżnionych, innowacyjnych firm można było odwiedzać w ramach tzw. tech tours.
Dla naszej firmy targi RetailEXPO były okazją do poszukiwania nowych możliwości współpracy biznesowej, ciekawych rozmów i nowych kontaktów. Bardzo cenna była część konferencyjna wydarzenia, która dostarczyła solidną dawkę branżowej wiedzy, pochodzącej od najlepszych ekspertów. Do zobaczenia za rok na kolejnej edycji RetailEXPO.
18.04.2024
Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel.
11.04.2024
Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.