Visual merchandising ma kluczowe znaczenie dla sukcesu w handlu detalicznym. Jest narzędziem, dzięki któremu możemy wzmocnić naszą markę, a także uatrakcyjnić wygląd sklepu. Jedną z podstawowych zasad VM jest systematycznie zmienianie aranżacji przestrzeni handlowej.
Nawet niewielkie zmiany dają klientom poczucie, że warto często odwiedzać sklep, aby nie przeoczyć żadnej nowości lub wyjątkowej okazji. Rytm tych zmian wyznacza kalendarz – warto wykorzystywać pory roku, święta i inne specjalne okazje do odświeżenia witryny sklepowej. Jedną z takich okazji jest z pewnością święto zakochanych – Walentynki.
Przy projektowaniu wystawy sklepowej warto pamiętać o tym, że powinna ona być odzwierciedleniem marki. Przykładowo, dość popularny rekwizyt walentynkowy, czyli balony są dość „tanim” sposobem na to by zrobić wrażenie na kliencie. Trudno wyobrazić sobie, że balony udekorują sklep, w którym klienci kupują zegarki za 2 tys. dolarów. Tego typu dekoracja będzie bardziej pasować do sklepów przeznaczonych dla dzieci lub młodej klienteli.
Specjalne „przybranie” sklepu nie musi kosztować fortuny. Nie zawsze będzie również konieczne zatrudnianie specjalisty od visual merchandisingu. Czasem można wykorzystać własne zasoby, inspirując się aranżacjami znalezionymi w serwisach społecznościowych takich jak Instagram czy Pinterest. My również poddajemy Wam kilka pomysłów i prezentujemy ciekawe aranżacje znalezione w sieci.
1. Wcześniej pisaliśmy o zegarkach – poniżej prezentujemy pomysł na ciekawą aranżację sklepu z takim asortymentem. Choć nadmiar czerwonego koloru może przytłaczać, odrobinę oddechu zyskujemy dzięki pozostawieniu dużej wolnej przestrzeni między produktami. Zegarki umieszczone w czerwonych pudełkach z pewnością przyciągają wzrok. (foto: mannequinmall.com)
2. W Walentynki dosięga nas strzała amora. Trudno o lepsze zobrazowanie idei święta zakochanych niż na poniższej dekoracji. (foto: mannequinmall.com)
3. Prosto i efektywnie. Zdjęcia jasno pokazują o co chodzi w święcie zakochanych i proponują na tę okazję odpowiedni strój. (foto: maricagigante.com)
4. Szare manekiny stapiają się z tłem, dzięki czemu naszą uwagę jeszcze bardziej przyciągają czerwone serca i umieszczone na nich produkty. (foto: maricagigante.com)
5. Błękitne serce, a wewnątrz na karteczkach samoprzylepnych lista rzeczy, które najbardziej kochamy. Prosto i bezpretensjonalnie. (foto: zenmerchandiser.com)
Mamy nadzieję, że nasze propozycje będą dla Was inspirujące. Życzymy dobrych pomysłów na aranżacje sklepu, nie tylko z okazji Walentynek!
27.03.2024
Nasz projekt to shop-in-shop zlokalizowany w słynnej sieci domów towarowych Printemps.
21.03.2024
Sklepy Sinsay, Reserved, Cropp, House i Mohito zostały otwarte na początku marca 2024 r.