Home » Blog » Charakterystyka sklepu stacjonarnego po pandemii

23.02.2021

Charakterystyka sklepu stacjonarnego po pandemii

Reorganizacja wielu dziedzin życia z powodu COVID-19 dotyczy także sklepów stacjonarnych. Jaki wpływ na rozplanowanie przestrzeni sklepowej mają nowe zasady bezpieczeństwa? Zwracamy uwagę na kilka wybranych aspektów tej wciąż trwającej przemiany.

Trudno dziś jednoznacznie określić, jak sklepy stacjonarne będą działać po zakończeniu pandemii. Wydarzenia ostatnich kilkunastu miesięcy przyspieszyły trwające już procesy. Rozplanowanie przestrzeni sklepowej i robienie zakupów w oparciu o wskazówki sztucznej inteligencji i rzeczywistości rozszerzonej – to tematy dyskutowane w branży retail od dłuższego czasu. Jednak nowe wytyczne dotyczące bezpieczeństwa i zachowania dystansu społecznego z pewnością zmieniły tempo wdrażania ich w sklepie stacjonarnym. 

Ekspozycja produktów w sklepie w czasie pandemii

Dobre rozplanowanie przestrzeni sklepowej to podstawa. Jednak, kiedy produkty trafią na swoje miejsce, czas na kolejne działania. Pomocne będą aplikacje mobilne, które pozwalają szybko dotrzeć nie tylko do poszukiwanego produktu, ale też do punktów ze środkami dezynfekującymi. Aplikacje nawigujące po sklepie nie są nowością. Jednak, w dobie wdrażania szczególnych środków ostrożności, mogą przyczynić się do utrzymania dystansu społecznego w przestrzeni handlowej.

Projektowanie przestrzeni sklepowej w czasie pandemii

Projektowanie sklepu może być dziś usprawnione dzięki digitalizacji. Wszystko rozpoczyna się od zbierania danych oraz konsultowania ich z kierownikami i menedżerami. Pozwala to na szczegółowe analizowanie skuteczności oznakowania, promocji czy planowania witryn sklepowych w poszczególnych sklepach. Odpowiednie wykorzystanie technologii umożliwia szybkie poprawki w trybie zdalnym, co jest szczególnie istotne w czasach, gdy swoboda podróżowania może podlegać ograniczeniom.

Wirtualne szkolenia i tutoriale dla pracowników 

Restrykcje i nowe regulacje oznaczają dla branży retail konieczność przeszkolenia pracowników, Do wdrażania nowych zasad posłużyć może edukacja za pomocą systemu pogłębionej rzeczywistości (augmented reality – w skrócie AR). Forma ta pozwala na niemal natychmiastowe uaktualnianie materiału szkoleniowego w przypadku zmian w prawie i szybkie wdrożenie nowych zasad. Technologia AR umożliwia też ograniczenie kosztów wynikających z wykorzystania tradycyjnych metod szkolenia.

Szkolenia mogą dotyczyć nie tylko regulacji prawnych, ale też i nowych usług. Przykładowo, dodatkowych tutoriali będzie z pewnością wymagać coraz częściej wprowadzany tzw. curbside delivery, czyli odbiór przesyłki przez klienta przed sklepem bądź bez wychodzenia z samochodu. Względy bezpieczeństwa personelu i klientów będą kwestią kluczową.

Internet Rzeczy w przestrzeni sklepowej

Za internet rzeczy (IoT), zwany też internetem przedmiotów uznajemy sieć połączonych ze sobą urządzeń, które mogą gromadzić i przetwarzać dane, a także wymieniać się nimi między sobą. To też urządzenia elektroniczne stosowane przez branżę retail w sklepach stacjonarnych. Odpowiednie przetwarzanie danych w sieci IoT przełoży się na mniej sytuacji, w których konieczne jest dotykanie panelu urządzeń takich, jak tablety czy ekrany informacyjne. Ułatwi to pracę personelowi i sprawi, że zarówno pracownicy, jak i klienci poczują się bezpieczniej.

Wydaje się, że w najbliższych latach sprzedaż w sklepach stacjonarnych będzie korzystać z cyfrowych udogodnień bardziej, niż zakładano. Diametralnie zmienia się podejście do bezpieczeństwa klientów i personelu w przestrzeni sklepowej. 

Nasza firma obserwuje trendy i pozostaje na bieżąco ze zmieniającymi się regulacjami prawnymi w dobie COVID-19. Dzięki naszemu technicznemu i technologicznemu zapleczu, mieliśmy okazję uczestniczyć w produkcji prototypowych sklepów czy we wdrożeniach ciekawych konceptów. Od początku działalności łączyliśmy różne technologie i techniki, pracując dla wielu marek na terenie Europy, Azji i Bliskiego Wschodu. Mimo czasu pandemii, tempo naszej pracy nie zwalnia. O naszych projektach będziemy sukcesywnie informować na naszym blogu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.