Home »
Deprecated: Korzystanie z category_link uznawane jest za przestarzałe od wersji 2.5.0! Zamiast tego użyj term_link. in /home/users/hlozie02/public_html/domains/ergostore.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 5088
Blog » Concept store – w poszukiwaniu magicznego doświadczenia zakupowego

11.09.2019

Concept store – w poszukiwaniu magicznego doświadczenia zakupowego

Przestrzeń, w której doznaje się doświadczenia tożsamości marki – to główna idea concept store’u – formatu sklepu, którego historia sięga lat 90. ubiegłego wieku.

Concept store’y pojawiły się w momencie, gdy formuła butików – niewielkich sklepów z modnymi i ekskluzywnymi ubraniami – okazała się za wąska i niewystarczająca.  W konceptach, nie znajdziemy, tak jak w tradycyjnych sklepach, działów z odzieżą damską, męską czy dziecięcą. Najsłynniejszy concept store na świecie – 10 Corso Como w Mediolanie stanowi połączenie galerii sztuki współczesnej, restauracji, księgarni, czytelni i minihotelu.

Charakterystyczną cechą concept store’ów jest ich wielobranżowość i wielomarkowość. Produkty różnych marek łączone są ze sobą nie tyle ze względu na przynależność do konkretnych gatunków (moda damska/męska, odzież sportowa, kosmetyki itp.), co z uwagi na ich charakter. Ubrania nie są posegregowane kolorami, spodnie nie wiszą obok innych spodni, a ubrania od tego samego projektanta są często porozrzucane po różnych częściach sklepu. Concept store’y opierają się w dużej mierze o autorską selekcję asortymentu. I tak, w odzieżowym koncepcie SHE/S A RIOT przy ul. Mysiej w Warszawie znajdziemy perfumy, magazyny modowo-lifestyle’owe, książki o designie, a także biżuterię, obrazy czy lemoniadę podawaną w stylowych, szklanych butelkach.

Celem wizyty w sklepie koncepcyjnym nie jest szybkie zaspokojenie jakiejś potrzeby, np. kupno butów w określonym rozmiarze, bardziej chodzi o doświadczanie i przeżywanie. Zwolennicy zakupów bez pośpiechu, miłośnicy idei slow shopping powinni poczuć się w takich miejscach komfortowo.

Concept store’y tradycyjnie kojarzone są z branżą odzieżową, jednak coraz częściej przekształcają się w nie wyspecjalizowane sklepy spożywcze. Tak jest m.in. w przypadku sklepu z żywnością ekologiczną Zielona Spiżarnia w Poznaniu czy sklepem z serami Ser Lanselot w Łodzi. W Warszawie flagowym concept storem kulinarnym są natomiast Koszyki – minitarg i bar w przestrzeni wyremontowanej hali przy ul. Koszykowej. Sprzedające ekologiczną żywność Koszyki organizują w weekendowe wieczory imprezy z didżejami – taką sytuację trudno byłoby sobie wyobrazić w przypadku tradycyjnych delikatesów.

Eksperci branży retail, tacy jak m.in. Rick Caruso (szef Caruso Affiliated – amerykańskiego dewelopera, który ma w portfolio takie galerie handlowe jak The Groove i Glendale) podkreślają, że sprzedawcy powinni się dziś skupić na kreowaniu „magicznego i pamiętnego” doświadczenia zakupowego, które przekłada się na lojalność klientów. Wiele marek zauważyło już, że serwowanie klientowi rozrywki w duchu marki pozwala związać go na dłużej z danym produktem.

Dostarczanie unikalnych doświadczeń to sposób na odciągniecie klientów od komputerów w czasach intensywnego rozwoju handlu internetowego. Concept store’y z pewnością są miejscem, które mogą zatrzymać na dłużej klientów, ich wyjątkowość polega m.in. na tym, że bardziej niż inne formaty sklepów, mogą zbudować wokół siebie społeczność klientów, reprezentujących określony styl życia.

Foto: www.10corsocomo.com, instagram.com/10corsocomo/

Czytaj również

testHow to use heat maps to arrange the interior and product placement in the store
zobacz więcej

25.03.2020

Jak wykorzystać mapy ciepła (heat maps) do aranżacji wnętrza i rozmieszczenia produktów w sklepie

Mapy ciepła (heat maps) to forma wizualnej prezentacji zachowań klientów w sklepie za pomocą kolorów o różnym stopniu intensywności. Dzięki mapom możemy analizować różne aspekty funkcjonowania sklepu, a także optymalizować sprzedaż.

testW wyjątkowym czasie
zobacz więcej

24.03.2020

W wyjątkowym czasie

Jednym z najważniejszych priorytetów naszej firmy od początku było bezpieczeństwo pracowników i klientów.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.