Home » Blog » Concept store’y, które uczą i inspirują – sklep Discovery Channel w Dubai Mall

06.07.2016

Concept store’y, które uczą i inspirują – sklep Discovery Channel w Dubai Mall

Śmielsze podejście do konceptów sklepowych salonów sprawia, że przestrzenie handlowe coraz częściej traktuje się dziś nie tylko jako miejsce transakcji, ale i wymiany doświadczeń, a nawet zdobywania wiedzy. Rozwój nowych technologii ma na to niebagatelny wpływ.

Powoli przybiera na sile zjawisko „responsible retail”, czyli handlu detalicznego w duchu odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Ciekawym przykładem jest projekt stacji telewizyjnej Discovery zrealizowany w Dubai Mall, gdzie umieszczono akwarium i podwodne zoo. Liczący 150 m.kw.  sklep to efekt współpracy między spółką prowadzącą Dubai Mall – Emaar Entertainment a właścicielem popularnonaukowego kanału telewizyjnego. Przewodnią myślą była właśnie promocja konceptu „responsible retail”.

Ekipa Discovery zaangażowała do tego projektu londyńską agencję Barbers Design. Celem było wkomponowanie w przestrzeń handlową aspektu edukacyjnego. Dzięki dużej swobodzie danej projektantom, w największym centrum handlowym świata otwarto sklep, w którym produkty w założeniu mają opowiadać historie, a nowe technologie są wykorzystywane do edukowania o świecie. To również pierwszy przypadek w tym rejonie świata, kiedy Discovery Channel stało się marką z branży retail.

W nawiązaniu do akwarium, fasadę sklepu w Dubaju tworzy przeszklony akwen, w którym pływają ryby. Nad fasadą zawieszono wielki ekran LCD pokazujący tajemnice morskich głębin. Akwaria i liczne ekrany LCD znajdziemy także wewnątrz sklepu.

W środku, poza asortymentem sygnowanym logo znanych programów z ramówki Discovery Channel, znajdziemy także produkty pochodzące od organizacji zajmujących się działalnością charytatywną. To na przykład Gandys Flip-Flops – obuwie tworzone przez osoby ocalałe z tsunami na Oceanie Indyjskim w 2004 r. Dochody ze sprzedaży pokrywają koszty budowy sierocińców na Sri Lance i w Indiach.

Tego rodzaju produkty stanowią ok. 30 proc. asortymentu sklepu Discovery Channel w Dubai Mall. Jak zapowiadają przedstawiciele Emaar Entertainment, ciekawy koncept Discovery Channel to pierwsze z planowanych przedsięwzięć w duchu odpowiedzialnego biznesu i edukacji.

Dla zainteresowanych, sklep mieści się na najwyższej kondygnacji Dubai Mall.

Czytaj również

testSklep Dockersa w słynnym domu towarowym Printemps Haussmann w Paryżu przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

19.02.2020

Sklep Dockersa w słynnym domu towarowym Printemps Haussmann w Paryżu przygotowany przez Ergo Store

Po raz kolejny mieliśmy okazję współpracować z marką Dockers przy produkcji jej sklepu we Francji.

testZapraszamy na stoisko Ergo Store na targach EuroShop
zobacz więcej

11.02.2020

Spotkajmy się na targach EuroShop!

W lutym 2020 r. Ergo Store po raz kolejny zaprezentuje się na prestiżowych targach Euroshop w Düsseldorfie.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.