06.07.2016

Concept store’y, które uczą i inspirują – sklep Discovery Channel w Dubai Mall

Śmielsze podejście do konceptów sklepowych salonów sprawia, że przestrzenie handlowe coraz częściej traktuje się dziś nie tylko jako miejsce transakcji, ale i wymiany doświadczeń, a nawet zdobywania wiedzy. Rozwój nowych technologii ma na to niebagatelny wpływ.

Powoli przybiera na sile zjawisko „responsible retail”, czyli handlu detalicznego w duchu odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Ciekawym przykładem jest projekt stacji telewizyjnej Discovery zrealizowany w Dubai Mall, gdzie umieszczono akwarium i podwodne zoo. Liczący 150 m.kw.  sklep to efekt współpracy między spółką prowadzącą Dubai Mall – Emaar Entertainment a właścicielem popularnonaukowego kanału telewizyjnego. Przewodnią myślą była właśnie promocja konceptu „responsible retail”.

Ekipa Discovery zaangażowała do tego projektu londyńską agencję Barbers Design. Celem było wkomponowanie w przestrzeń handlową aspektu edukacyjnego. Dzięki dużej swobodzie danej projektantom, w największym centrum handlowym świata otwarto sklep, w którym produkty w założeniu mają opowiadać historie, a nowe technologie są wykorzystywane do edukowania o świecie. To również pierwszy przypadek w tym rejonie świata, kiedy Discovery Channel stało się marką z branży retail.

W nawiązaniu do akwarium, fasadę sklepu w Dubaju tworzy przeszklony akwen, w którym pływają ryby. Nad fasadą zawieszono wielki ekran LCD pokazujący tajemnice morskich głębin. Akwaria i liczne ekrany LCD znajdziemy także wewnątrz sklepu.

W środku, poza asortymentem sygnowanym logo znanych programów z ramówki Discovery Channel, znajdziemy także produkty pochodzące od organizacji zajmujących się działalnością charytatywną. To na przykład Gandys Flip-Flops – obuwie tworzone przez osoby ocalałe z tsunami na Oceanie Indyjskim w 2004 r. Dochody ze sprzedaży pokrywają koszty budowy sierocińców na Sri Lance i w Indiach.

Tego rodzaju produkty stanowią ok. 30 proc. asortymentu sklepu Discovery Channel w Dubai Mall. Jak zapowiadają przedstawiciele Emaar Entertainment, ciekawy koncept Discovery Channel to pierwsze z planowanych przedsięwzięć w duchu odpowiedzialnego biznesu i edukacji.

Dla zainteresowanych, sklep mieści się na najwyższej kondygnacji Dubai Mall.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testNeuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?
    zobacz więcej

    08.05.2025

    Neuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?

    Neuroestetyka, interdyscyplinarna dziedzina łącząca neuronaukę z teorią projektowania, zmienia sposób, w jaki tworzymy meble sklepowe w 2025 roku.

    testBiophilic design w sklepach stacjonarnych - blog Ergo Store
    zobacz więcej

    02.05.2025

    Biophilic design w przestrzeniach handlowych: Naturalne elementy poprawiające doświadczenie zakupowe

    W erze zakupów online, fizyczne sklepy muszą zaoferować klientom coś więcej niż tylko produkty – tworzyć niezapomniane doświadczenia. Biophilic design to jeden z trendów, który może zmieniać współczesne przestrzenie handlowe. Na czym polega?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków