Home » Blog » Ergo Store po raz kolejny na RetailEXPO w Londynie

23.05.2019

Ergo Store po raz kolejny na RetailEXPO w Londynie

Już po raz czwarty mieliśmy okazję uczestniczyć w RetailEXPO (dawniej: Retail Design Expo) – jednym z najważniejszych wydarzeń w branży retail.

Słowo „design” z nazwy wydarzenia zniknęło nieprzypadkowo. Londyńska impreza w obecnym kształcie koncentruje się bowiem nie tylko na designie, ale również na digitalizacji i nowych technologiach, których wpływu na kształt współczesnego handlu nie sposób przecenić. Tegoroczne RetailEXPO było połączeniem trzech wydarzeń o różnych specjalizacjach – Retail Business Technology Expo (RBTE), Retail Digital Signage Expo (RDSE) oraz Retail Design Expo (RDE). Londyńska hala Olympia w dn. 1-2 maja 2019, jak co roku, zgromadziła specjalistów ds. projektowania i wyposażenia sklepów, visual merchandisingu czy przedstawicieli biur architektonicznych.

Duże zainteresowanie uczestników RetailEXPO budziła część konferencyjna wydarzenia. Jednym z najważniejszych mówców był w tym roku były szef brytyjskiej sieci domów towarowych Sainsbury’s, który przekonaniom o rzekomym kryzysie w branży retail przeciwstawił wymowne dane liczbowe. Wartość rynku handlu detalicznego wynosi dziś 360 miliardów funtów, z czego około 60 miliardów funtów stanowi handel online. Oznacza to, że na sklepy stacjonarne przypada 300 miliardów funtów i jest to niemal tyle samo, co dziesięć lat temu.

Wśród uczestników paneli dyskusyjnych wiele emocji budził największy na świecie sklep internetowy Amazon. Zastanawiano się jak tradycyjni sprzedawcy powinni odpowiedzieć na nowe rozwiązania logistyczne wprowadzane przez amerykańskiego giganta, takie jak dostawa w ten sam dzień, czy tzw. one hour slots, umożliwiające odbiór zamówionych towarów w ciągu godziny od zakupu.

Na RetailEXPO przyznano też nagrody firmom stosującym najbardziej innowacyjne rozwiązania technologiczne. Organizatorzy przygotowali specjalny „Innovation Awards Wall”, a stoiska wyróżnionych, innowacyjnych firm można było odwiedzać w ramach tzw. tech tours.

Dla naszej firmy targi RetailEXPO były okazją do poszukiwania nowych możliwości współpracy biznesowej, ciekawych rozmów i nowych kontaktów. Bardzo cenna była część konferencyjna wydarzenia, która dostarczyła solidną dawkę branżowej wiedzy, pochodzącej od najlepszych ekspertów. Do zobaczenia za rok na kolejnej edycji RetailEXPO.

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.