25.11.2015

Jak powinien wyglądać luksusowy sklep?

W jaki sposób możemy przyciągnąć do naszego sklepu klientów ceniących luksus?

Luksusowy sklep nie może być jedynie miejscem, w którym kupujemy produkty premium, sam w sobie powinien stanowić emanację pewnego styl życia – takiego, do którego przyzwyczajeni są lub do którego aspirują klienci ceniący luksus.

Stworzenie idealnego środowiska dla luksusowej sprzedaży wymaga starannie opracowanej strategii, dzięki której będziemy mogli przygotować miejsce nowatorskie i eleganckie, zapewniające atmosferę sprzyjającą obsłudze klientów przyzwyczajonych do luksusu. Miejsce, w którym odpowiednia aranżacja przestrzeni i dbałość o szczegóły dostarczy klientom unikalnych doświadczeń.

Luksus od zawsze działał na wyobraźnię. Gwałtowny rozwój sprzedaży online zmusił jednak właścicieli sklepów do szukania nowych sposobów na to by przyciągnąć i  „olśnić” luksusem kupujących.  Jedna z metod to tzw. retail destinations – miejsca, w których ma tworzyć się wyjątkowa więź między luksusową marką a konsumentem. Przykładem może być „Townhouse” – salon Louis Vuitton zlokalizowany w domu towarowym Selfridges na Oxford Street w Londynie.

Centralne miejsce zajmuje w nim szklana konstrukcja, wyglądająca jakby wyjęto ją z baśniowego świata. W środku szklanej spirali została zainstalowana obrotowa winda, którą klienci mogą przemieszczać się po trzech piętrach butiku.

Salon Louis Vuitton został zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Sklepu w sklepie” (autorem projektu jest Francuz, Gwenaël Nicolas), która ma być odpowiedzią stacjonarnego punktu sprzedaży na nową, cyfrową rzeczywistość. Koncepcja zakłada, że przekroczenie bram sklepu powinno być jak wejście do innego świata, tak jak wchodzimy do innej rzeczywistości, logując się do sieci. Otwarcie drzwi sklepu to swoiste odłączenie od fizycznej przestrzeni. To wrażenie „oderwania” mają potęgować m.in. ściany pokryte tkaninami i oświetlone rozproszonym światłem. Częścią pomysłu jest też specjalne „Digital Atelier”, gdzie za pomocą dotykowego ekranu klienci mogą „skonfigurować” torebkę skrojoną na własne potrzeby.

Skoro wizyta w luksusowym sklepie ma być jak wejście do innego świata, warto zadbać  o wyjątkowe doświadczenia Twoich klientów. Masz już jakieś pomysły?

Foto: frameweb.com

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store kontynuuje współpracę z More & More: letnio-jesienna seria produkcji w Niemczech
    zobacz więcej

    06.11.2025

    Ergo Store kontynuuje współpracę z More & More: letnio-jesienna seria produkcji w Niemczech

    Lato i jesień 2025 r. przyniosły kolejną serię produkcji sklepów More & More w Niemczech. To kontynuacja projektów prowadzonych przez nas dla tej odzieżowej marki systematycznie od początku 2025 roku. Na liście miast, w których pracowaliśmy, ponownie znalazł się m.in. Berlin. 

    testWystawa sklepowa w 2025 roku: cztery trendy charakterystyczne dla nowoczesnych ekspozycji.
    zobacz więcej

    30.10.2025

    Wystawa sklepowa w 2025 roku: cztery trendy charakterystyczne dla nowoczesnych ekspozycji

    W erze, gdy zakupy online oferują szybkość i wygodę, sklepy stacjonarne mogą wyróżnić się poprzez tworzenie wyjątkowych doświadczeń zakupowych. Nowoczesne ekspozycje stanowią ich istotny element – działają jak interaktywny narrator marki, łącząc świat cyfrowy z rzeczywistym.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków