Home » Blog » Jak powinien wyglądać luksusowy sklep?

25.11.2015

Jak powinien wyglądać luksusowy sklep?

W jaki sposób możemy przyciągnąć do naszego sklepu klientów ceniących luksus?

Luksusowy sklep nie może być jedynie miejscem, w którym kupujemy produkty premium, sam w sobie powinien stanowić emanację pewnego styl życia – takiego, do którego przyzwyczajeni są lub do którego aspirują klienci ceniący luksus.

Stworzenie idealnego środowiska dla luksusowej sprzedaży wymaga starannie opracowanej strategii, dzięki której będziemy mogli przygotować miejsce nowatorskie i eleganckie, zapewniające atmosferę sprzyjającą obsłudze klientów przyzwyczajonych do luksusu. Miejsce, w którym odpowiednia aranżacja przestrzeni i dbałość o szczegóły dostarczy klientom unikalnych doświadczeń.

Luksus od zawsze działał na wyobraźnię. Gwałtowny rozwój sprzedaży online zmusił jednak właścicieli sklepów do szukania nowych sposobów na to by przyciągnąć i  „olśnić” luksusem kupujących.  Jedna z metod to tzw. retail destinations – miejsca, w których ma tworzyć się wyjątkowa więź między luksusową marką a konsumentem. Przykładem może być „Townhouse” – salon Louis Vuitton zlokalizowany w domu towarowym Selfridges na Oxford Street w Londynie.

Centralne miejsce zajmuje w nim szklana konstrukcja, wyglądająca jakby wyjęto ją z baśniowego świata. W środku szklanej spirali została zainstalowana obrotowa winda, którą klienci mogą przemieszczać się po trzech piętrach butiku.

Salon Louis Vuitton został zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Sklepu w sklepie” (autorem projektu jest Francuz, Gwenaël Nicolas), która ma być odpowiedzią stacjonarnego punktu sprzedaży na nową, cyfrową rzeczywistość. Koncepcja zakłada, że przekroczenie bram sklepu powinno być jak wejście do innego świata, tak jak wchodzimy do innej rzeczywistości, logując się do sieci. Otwarcie drzwi sklepu to swoiste odłączenie od fizycznej przestrzeni. To wrażenie „oderwania” mają potęgować m.in. ściany pokryte tkaninami i oświetlone rozproszonym światłem. Częścią pomysłu jest też specjalne „Digital Atelier”, gdzie za pomocą dotykowego ekranu klienci mogą „skonfigurować” torebkę skrojoną na własne potrzeby.

Skoro wizyta w luksusowym sklepie ma być jak wejście do innego świata, warto zadbać  o wyjątkowe doświadczenia Twoich klientów. Masz już jakieś pomysły?

Foto: frameweb.com

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.