Home » Blog » Jak zmienią się przyzwyczajenia klientów w 2016 roku? Prognoza na najbliższą przyszłość

08.01.2016

Jak zmienią się przyzwyczajenia klientów w 2016 roku? Prognoza na najbliższą przyszłość

W jaki sposób zmiany w zachowaniu konsumentów wpływają na branżę retail i na co należy zwrócić uwagę? W analizach podkreśla się, że retail nie jest już tylko dostawcą produktu na sprzedaż. Zakupom ma towarzyszyć poczucie zdobywania doświadczenia. To ono kształtuje przywiązanie do marki. Jak to osiągnąć?

Tzw. pokolenie millenialsów (ludzie urodzeni między 1990 a 2000 rokiem), o których często mówi się „pozytywni, lekko zadufani i zupełnie nieodpowiedzialni” oraz urodzeni w latach 80 to dziś ogromna siła nabywcza. To oni popychają firmy do zmiany w interakcjach z klientami. Millenialsi rozważają dokładnie czy dany zakup przyniesie im korzyści i czy jakość produktu jest zadowalająca. Co więcej, potrafią poświęcić sporo czasu, żeby znaleźć produkt o parametrach, spełniających ich oczekiwania. Według analiz, Generacja X (urodzeni przed drugą połową lat 80) nie przykładała tak wielkiego znaczenia do doświadczania marki i przywiązania do niej. Jej przedstawiciele , w przeciwieństwie do millenialsów, chętnie wydawali pieniądze na takie dobra, jak nowy samochód czy telewizor. Ponieważ wiele osób na decyzyjnych stanowiskach w branży retail to dziś przedstawiciele Generacji X, często nie doceniają oni faktu, że młodsze pokolenia mają już inne wzorce wydawania pieniędzy. Analityk Brian Solis z AltimeterGroup twierdzi wręcz, że za „cenne doświadczenie w pakiecie z produktem” klient gotów jest zapłacić cenę nawet o 20 proc. wyższą. Dodatkowo, coraz popularniejszy staje się trend webroomingu, czyli wyszukiwanie produktu w Internecie, by następnie kupić go w stacjonarnym sklepie. Można w tym upatrywać szansy na zysk dla branży retail. Część analityków wskazuje też, że przyszłość sklepów stacjonarnych to udogodnienia dla klienta oparte na technologii. Jednak żaden potencjalny klient nie zostawi w sklepie pieniędzy tylko dlatego, że firma wprowadziła cyfrowe nowinki. Klient musi zobaczyć „ludzką” stronę firmy. Jeśli poczuje, że jego opinia jest ważna, a dana marka stwarza mu przestrzeń do interakcji, doceni to. Taką przestrzeń można tworzyć zarówno w świecie Internetu, w którym millenialsi czują się jak ryba w wodzie, ale i w stacjonarnych sklepach.

Jeśli firma chce utrzymać swoją pozycję na rynku, musi potraktować millenialsów ze szczególną troską.

Czytaj również

testprojektowanie mebli sklepowych eko
zobacz więcej

15.10.2020

Podstawy zrównoważonej produkcji mebli sklepowych

Jak wyposażenie sklepów może być tworzone przy mniejszym koszcie dla środowiska?

testM&M Frankfurt odbiór 4
zobacz więcej

07.10.2020

Flagowy salon More & More w nowym koncepcie wyprodukowany przez Ergo Store

Popularna marka odzieżowa wdraża nowy koncept sklepów przy wsparciu Ergo Store. Wykonany przez naszą firmę reprezentacyjny salon More & More znajdziemy w sercu Frankfurtu.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.