19.04.2016
Otwarte przestrzenie, meble utrzymane w ciemnych kolorach, niebanalne oświetlenie z efektem „wow” – to według szwedzkiego eksperta ds. trendów Stefana Nilssona kluczowe elementy nowoczesnego wystroju wnętrz.
Nilsson był jednym z gości prestiżowych Sztokholmskich Targów Oświetleniowych i Meblarskich (Stockholm Light & Furniture Fair), o których pisaliśmy niedawno naszym blogu. W przeszłości, jego prognozy często okazywały się trafne. O meblarskie trendy szwedzkiego eksperta zapytał znany producent mebli Kinnarps – obecnie największy producent mebli biurowych w Europie.
Stefan Nilsson zwraca uwagę na pięć trendów, które warto wziąć pod uwagę projektując wnętrze domu, biura czy salonu:
Dywany. Nie zawsze doceniane, tym razem mają stać się nieodłącznym elementem wystroju biura każdej szanującej się firmy. „Pokój nie jest gotowy bez dywanu – mówi Nilsson, co wcale nie znaczy, że musisz umieścić go na podłodze. Alternatywa? Zainwestuj w kilim”.
Ciemne kolory. Butelkowa zieleń, nasycone błękity, burgundowa głębia – Nilsson już cieszy się na dominację tych barw, bo wyprą znienawidzony przez niego róż. Szwed radzi ściany zarezerwować dla zieleni i błękitów, burgund na obicia i poduszki (to teraz modny detal), a całość komponować z meblami w kolorze jasnego drewna.
Otwarte przestrzenie. Biura to miejsce wymiany pomysłów i spotkań między ludźmi. Minimalistycznym wnętrzom należy dodać nieco osobistego charakteru, ale dziś stanowisko pracy ma być przede wszystkim kompaktowe, drewnianym boksem, który łatwo przetransportować. Pozostała przestrzeń ma pozwalać na swobodną cyrkulację ludzi i oczywiście idei.
Małe stoły. Według Nilssona to meble, które znajdą zastosowanie w każdej przestrzeni, zarówno domowej, biurowej, jak i w ciekawym koncepcie showroomu. Można dać ponieść się fantazji i wybrać stoliki z kilku materiałów, jak marmur, drewno, granit i linoleum.
Lampy – pozostaną kluczowym elementem wystroju, ale więcej uwagi poświęcimy okuciom i poszczególnym elementom lampy, niż światłu, które daje. Nilsson mówi wprost: „lampy mają być modne i robić wrażenie na gościach i klientach”. Na Szwedzie podczas targów w Sztokholmie szczególne wrażenie zrobiła lampa z… kombinezonu ochronnego. Dacie się ponieść?
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.
10.04.2025
Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę.