Home » Blog » Przestrzeń (pozornie) niepotrzebna. Jak wykorzystać ją wyposażając sklep?

21.02.2017

Przestrzeń (pozornie) niepotrzebna. Jak wykorzystać ją wyposażając sklep?

Choć miewamy pokusę, by przestrzeń handlową wykorzystać w sposób maksymalny, lepiej pozostać przy zasadzie złotego środka. Podobnie, jak w sztukach pięknych, odpowiednie wykorzystanie pustej przestrzeni w projektowaniu przestrzeni handlowych może dać imponujące efekty.

Termin „negative space” (w wolnym tłumaczeniu „pusta przestrzeń”) kojarzony bywa głównie z malarstwem, fotografią czy grafiką. Warto jednak wiedzieć, że pojęcie pustej przestrzeni jest znane i stosowane przez specjalistów projektujących dla branży retail. Co więcej, pusta przestrzeń może odegrać istotną rolę w tym, jak klient oceni ekspozycję naszego asortymentu. Ma to szczególne znaczenie jeśli chodzi o produkty, które nie przynoszą zgodnej z założeniami wysokiej marży. Jeśli produkty te otrzymają wystarczającą ilość pustej, niezakłóconej przestrzeni, oko klienta zauważy je bez dodatkowego wysiłku.

Co definiujemy jako „pustą przestrzeń” w projektowaniu dla branży retail? To przestrzeń, w której oko może znaleźć wytchnienie od ekspozycji produktów, by powrócić do niej ze skupieniem. Przestrzeń ta powinna zajmować powierzchnię proporcjonalną do przestrzeni zajętej przez ekspozycję. Zbyt duże zagęszczenie produktów będzie nieprzyjemne dla ludzkiego oka. Zbyt wiele pustej przestrzeni sprawi zaś, ze oko przestanie śledzić to, co najważniejsze w ekspozycji, czyli produkty.

Dobrym przykładem będą systemy półkowe – zbyt duża ilość półek ograniczy dostępność produktu, wpłynie też negatywnie na jego prezentację. Zbyt duża pusta przestrzeń między pólkami może z kolei odwrócić uwagę od produktów. Podobną ostrożność należy zachować eksponując odzież na wieszakach na stojakach. To ważne, by między odzieżą a podłogą zachować pustą przestrzeń. Istnieje bowiem prawdopodobieństwo, że stłoczone gęsto na wieszakach, sięgające posadzki ubrania zadziałają na potencjalnego klienta zniechęcająco.

Choć więc używamy terminu „pusta przestrzeń”, nie oznacza to wcale, że dobry projekt jej nie uwzględnia. W jej adaptowaniu nie może również zabraknąć naszej kreatywności. Warto dać zielone światło odrobinie fantazji, łącząc ze sobą przedmioty w nieoczywiste aranżacje. To także może okazać się skutecznym sposobem na podbicie serca klienta.

Firma Ergo Store z chęcią podejmuje się nowych wyzwań w zakresie produkcji, jak i projektowania wyposażenia sklepu. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.