20.11.2019
Pisaliśmy już na naszym blogu o tym, że visual merchandising to klucz do sukcesu w handlu detalicznym. VM ma istotny wpływ na wyniki sprzedaży sklepu, szczególnie na dzisiejszym, mocno konkurencyjnym rynku. Zanim zdecydujemy się na kupno produktu lub usługi, chcemy na nią / na niego popatrzeć. Zanim wejdziemy do sklepu, lustrujemy jego wnętrze. Visual merchandising to pierwszy etap budowania pozytywnego doświadczenia klienta, tworzenia doświadczenia zakupowego klienta – customer experience.
Specjaliści visual merchandingu mają niełatwe zadanie opowiedzenia o marce za pomocą narzędzi wizualnych takich jak światło, meble, dodatki i kolory. Wykonując to zadanie mogą napotkać na różne przeszkody – cztery z nich opisujemy poniżej.
Powierzchnia sklepu wyznacza przestrzeń, która jest polem do popisu dla specjalisty visual merchandisingu. Mała przestrzeń może ograniczyć możliwości jej aranżacji, być przeszkodą we wcielaniu w życie niektórych pomysłów. W takim wypadku warto zastanowić się jakie elementy koniecznie powinny znaleźć się we wnętrzu, dlatego że definiują tożsamość danej marki. W sklepie odzieżowym będą to elementy wyposażenia, które umożliwiają ekspozycję kolekcji – stojaki, stoły itp.
Budżet definiuje cały projekt, decyduje o tym jakie środki i narzędzia ma do dyspozycji specjalista visual merchandisingu. Mali sprzedawcy, z powodu ograniczonego budżetu, są często zmuszeni do poszukiwania tańszych rozwiązań w zakresie aranżacji wnętrza. Ograniczenia budżetowe mogą więc stanowić przeszkodę, ale też być motywacją do zwiększenia kreatywności i zastosowania nieszablonowych rozwiązań.
Innowacje technologiczne nie omijają również visual merchandisingu. To one pozwalają odróżnić się od konkurencji – setek niemal identycznych sklepów, gdzie na manekinach prezentowane są najnowsze ubrania. Nowe rozwiązania takie jak ekrany LCD zwiększają szansę na przykucie uwagi klienta.
Visual Merchandising to praca zespołowa. W finalizacje projektu zaangażowany jest nie tylko visual merchandiser, ale również właściciel firmy czy sprzedawca. Różnice miedzy nimi wynikają często z różnych wizji osiągnięcia tego samego celu. W takich sytuacjach warto uświadomić sobie, że wszyscy powinni mieć jeden cel – zapewnienie klientom satysfakcji, a firmie dobrych wyników sprzedaży. Praca zespołowa wymaga kompromisów i dyskusji.
Zaangażowanie wszystkich zmysłów klienta, zaskakiwanie klientów niestandardowymi formami prezentacji, zintegrowanie punktów sprzedaży ze światem wirtualnym – to główne zadania, jakie stoją dziś przed osobami zarządzającymi visual merchandisingiem. Dlatego projektując wnętrze sklepu, warto unikać pułapek związanych z rutynowym myśleniem i sięganiem po schematy czy sprawdzone rozwiązania. Przeszkody, które może napotkać na swej drodze specjalista visual merchandisingu warto potraktować jako motywację do poszukiwania bardziej kreatywnych rozwiązań.
Zobacz również: Visual merchandising w czasach pandemii. Błędy, których warto unikać.
09.01.2025
Rozwój technologii, rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zmieniające się preferencje klientów to najważniejsze czynniki, które kształtują przyszłość handlu detalicznego. Prezentujemy główne trendy, wyzwania i możliwości, które mogą wpłynąć na branżę w 2025 roku.
02.01.2025
Sklepy Sinsay w parkach handlowych w Świdnicy i Zamieniu to kolejne ukończone projekty Ergo Store. Przeczytaj wpis i zobacz efekt naszej pracy!✅