30.01.2017

Razem można więcej. „Shop-in-shop” to dobre rozwiązanie dla branży retail

Formuła „shop-in-shop” to idealne rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców. Możliwość wspólnego wynajmu przestrzeni oznacza mniejsze koszty. Pozwala też dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, także w prestiżowych lokalizacjach.

Pracując razem można więcej? Jak najbardziej. Potwierdzeniem tych słów jest w branży retail formuła shop-in-shop. Jest ona niezwykle popularna za granicą. Można porównać ją do swoistego rynku bądź targu, na którym znajdziemy wiele różnych produktów. Marki wynajmują swoje stanowiska na określony umową czas. Umowy te są o wiele korzystniejsze, redukując koszty najmu do koniecznej ilości metrów kwadratowych. Zmniejsza to wydatnie obciążenie finansowe – by wynająć cały lokal dla siebie, w atrakcyjnej lokalizacji, przedsiębiorca wiąże się umową na okres kilku lat. Szczególnie w wypadku początkujących biznesów, takie zobowiązanie może okazać się szczególnie trudne.

W shop-in-shopach swoje miejsce może znaleźć od kilku do kilkudziesięciu marek. Asortyment może ze sobą konkurować lub się uzupełniać. Dobrym przykładem będzie salon handlowy oferujący asortyment z zakresu mody i urody. Dzięki temu, klienci znajdą w jednym sklepie ubrania, których potrzebują, jak i kosmetyki do codziennej pielęgnacji. Model biznesowy shop-in-shop z powodzeniem stosują tacy giganci, jak Macy’s, Nordstrom czy Neiman Marcus. Badania pokazują również, że formuła shop-in-shop wpływa stabilizująco na konkurencję cenową. W shop-in-shopie marki konkurują na niskie ceny, ciekawy i funkcjonalny projekt wyposażenia swojego sklepu i jakość obsługi klienta.

W Polsce formuła shop-in-shop wciąż pozostaje relatywnie nieczęstym rozwiązaniem. Coraz częściej stosuje się ją w księgarniach, gdzie oprócz książki można również kupić kawę czy ciastko – to produkty, które zdecydowanie się uzupełniają.

Ergo Store z powodzeniem realizuje model biznesowy shop-in-shop. Jak dotychczas, mieliśmy okazję wyprodukować shop-in-shopy m.in. w Turcji, Anglii, Hiszpanii, Danii, Holandii, Niemczech i Szwajcarii. Zapraszamy do współpracy!

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testSześć trendów w handlu detalicznym na 2025 r.
    zobacz więcej

    09.01.2025

    Sześć trendów w handlu detalicznym na 2025 r.

    Rozwój technologii, rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zmieniające się preferencje klientów to najważniejsze czynniki, które kształtują przyszłość handlu detalicznego. Prezentujemy główne trendy, wyzwania i możliwości, które mogą wpłynąć na branżę w 2025 roku.

    testNowe produkcje Ergo Store dla grupy LPP w Polsce
    zobacz więcej

    02.01.2025

    Nowe produkcje Ergo Store dla grupy LPP w Polsce

    Sklepy Sinsay w parkach handlowych w Świdnicy i Zamieniu to kolejne ukończone projekty Ergo Store. Przeczytaj wpis i zobacz efekt naszej pracy!✅

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków