Home » Blog » Razem można więcej. „Shop-in-shop” to dobre rozwiązanie dla branży retail

30.01.2017

Razem można więcej. „Shop-in-shop” to dobre rozwiązanie dla branży retail

Formuła „shop-in-shop” to idealne rozwiązanie dla początkujących przedsiębiorców. Możliwość wspólnego wynajmu przestrzeni oznacza mniejsze koszty. Pozwala też dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów, także w prestiżowych lokalizacjach.

Pracując razem można więcej? Jak najbardziej. Potwierdzeniem tych słów jest w branży retail formuła shop-in-shop. Jest ona niezwykle popularna za granicą. Można porównać ją do swoistego rynku bądź targu, na którym znajdziemy wiele różnych produktów. Marki wynajmują swoje stanowiska na określony umową czas. Umowy te są o wiele korzystniejsze, redukując koszty najmu do koniecznej ilości metrów kwadratowych. Zmniejsza to wydatnie obciążenie finansowe – by wynająć cały lokal dla siebie, w atrakcyjnej lokalizacji, przedsiębiorca wiąże się umową na okres kilku lat. Szczególnie w wypadku początkujących biznesów, takie zobowiązanie może okazać się szczególnie trudne.

W shop-in-shopach swoje miejsce może znaleźć od kilku do kilkudziesięciu marek. Asortyment może ze sobą konkurować lub się uzupełniać. Dobrym przykładem będzie salon handlowy oferujący asortyment z zakresu mody i urody. Dzięki temu, klienci znajdą w jednym sklepie ubrania, których potrzebują, jak i kosmetyki do codziennej pielęgnacji. Model biznesowy shop-in-shop z powodzeniem stosują tacy giganci, jak Macy’s, Nordstrom czy Neiman Marcus. Badania pokazują również, że formuła shop-in-shopwpływa stabilizująco na konkurencję cenową. W shop-in-shopie marki konkurują na niskie ceny, ciekawy i funkcjonalny projekt wyposażenia swojego sklepu i jakość obsługi klienta.

W Polsce formuła shop-in-shop wciąż pozostaje relatywnie nieczęstym rozwiązaniem. Coraz częściej stosuje się ją w księgarniach, gdzie oprócz książki można również kupić kawę czy ciastko – to produkty, które zdecydowanie się uzupełniają.

Ergo Store z powodzeniem realizuje model biznesowy shop-in-shop. Jak dotychczas, mieliśmy okazję wyprodukować shop-in-shopy m.in. w Turcji, Anglii, Hiszpanii, Danii, Holandii, Niemczech i Szwajcarii. Zapraszamy do współpracy!

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.