Home » Blog » Trzy megatrendy dla branży retail i handlu

23.06.2016

Trzy megatrendy dla branży retail i handlu

Analitycy z SafeRock zidentyfikowali trzy tzw. megatrendy, które odegrają istotną rolę dla handlu w najbliższym czasie. Warto przyjrzeć im się bliżej.

Megatrendy to najważniejsze trendy o globalnym zasięgu. Składają się na nie m.in. urbanizacja, społeczeństwo informacyjne, ekologia i zdrowie. Jak zauważają amerykańscy analitycy z SafeRock, firmy retail stoją przed wyzwaniem, jakie niesie przed sobą sprzedaż internetowa. Chcąc wyjść temu naprzeciw, menedżerowie odpowiedzialni za wyniki stacjonarnych sklepów powinni skupić się na trzech mega trendach.

Megatrend nr 1: przełożyć aktywność klientów na zysk

Aktywność klientów może przełożyć się na wymierne korzyści dla marki. Celem jest takie projektowanie zaangażowania odbiorców marki, które będzie wzmacniane przezrosnący ROI , czyli wskaźnik rentowności (mierzący efektywność działania przedsiębiorstwa). Według ShahaKarima, CEO SafeRock, zarówno sprawne działania marketingowe, handlowe, jak i IT mogą wpływać na skuteczność działań promocyjnych i wspomagać doświadczenie marki przez klienta.

Megatrend nr 2: przyjazny system płatniczy

Szybkość transakcji, szeroki wybór serwisów płatniczych i niższe koszty nie są opcjonalnym udogodnieniem. To usługi, które powinna dziś świadczyć każda marka, oferując jak najwięcej dogodnych metod płatniczych przy jak najniższych kosztach.

Megatrend nr 3: ujednolicenie e-commerce i działalności w sklepach stacjonarnych

W przeciwieństwie do klientów, którzy bez wysiłku przeklikują się ze świata wirtualnych zakupów do stacjonarnych, menedżerowie wielu firm wciąż nie mają zunifikowanego pakietu działań dla stacjonarnego i wirtualnego handlu. Karim podkreśla, że harmonizacja obu wymiarów handlu w oparciu o wskaźnik rentowności to wymóg dla marek przyszłości.

Więcej na temat megatrendów według SafeRock w prelekcji ShahaKarima:

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.