13.08.2019

Trzy pomysły na urządzenie sklepu o małej powierzchni

Mały sklep, mały budżet? Przygotowanie sklepu nie musi wcale kosztować fortunę. Małe budżety, a nawet małe przestrzenie mogą okazać się błogosławieństwem, ponieważ wymagają od projektantów większej kreatywności. Efektem mogą być ciekawe, nieszablonowe projekty, które przykują uwagę klienta. Stawiając na kreatywność, zawsze jednak warto pamiętać o naczelnej zasadzie, aby wnętrze i wyposażenie sklepu było spójne z filozofią marki i jej grupą docelową. Poniżej prezentujemy kilka rozwiązań, które mogą sprawdzić się przy projektowaniu sklepu o małej powierzchni.

Stwórz iluzję przestrzeni

Właściwe wykorzystanie kolorów i użycie luster pomoże uzyskać wrażenie większej przestrzeni. Warto zastosować kolory takie jak biel i pastele, które będą odbijać naturalne światło. Z kolei dobrze rozmieszczone lustra mogą poszerzyć przestrzeń wizualną w sklepie.  Do tego dodajmy duże okna i szklane drzwi, które pozwolą zatrzymać we wnętrzu więcej naturalnego światła. W takim otoczeniu nie tylko przestrzeń będzie wydawać się większa, ale również nasze produkty nowsze i świeższe.

Wykorzystaj przestrzeń nie tylko w poziomie, ale również w pionie

Od podłogi aż po sufit – pionową przestrzeń warto wykorzystać do zaprezentowania produktów tak, aby przyciągały one wzrok klienta. Warto zatrudnić profesjonalnego shopfittera, który zaprojektuje odpowiednio szafki oraz wolnostojące lady, nie zapominając o narożnikach lub środkowych filarach – miejscach odpowiednich do wyeksponowania mniejszych przedmiotów.

Wykorzystaj do maksimum przestrzeń podłogową

Zaplanuj swoją przestrzeń podłogową tak, aby klienci mogli swobodnie poruszać się po sklepie i jednocześnie mieli produkty w zasięgu wzroku. Dobry projekt potrafi znaleźć równowagę między dwoma celami: zapewnieniem optymalnego doświadczenia zakupowego klienta przy jednoczesnym uzyskaniu jak największego zysku z metra kwadratowego. Jednym z rozwiązań mogą być duże półki, które będą zaznaczać przejścia w sklepie, a jednocześnie ułatwią przemieszczanie się klienta pomiędzy produktami.

Przy przygotowywaniu sklepu o małej powierzchni warto trzymać się podstawowych zasad dotyczących projektowania, a jednocześnie można pomyśleć o nieszablonowych rozwiązaniach, dzięki którym nasza mała przestrzeń „ożyje”.  Firma Ergo Store ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wyposażeniu przestrzeni handlowych. Szukając najlepszych rozwiązań projektowych i technologicznych kierujemy się przede wszystkim potrzebą stworzenia przyjaznego środowiska sprzedaży. Chętnie podejmiemy się również niestandardowych projektów, wymagających nieszablonowych rozwiązań. Zapraszamy do kontaktu!

Zobacz również: Przestrzeń (pozornie) niepotrzebna. Jak wykorzystać ją wyposażając sklep?

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testWspółpraca Ergo Store z More & More - kolejna seria produkcji w Niemczech
    zobacz więcej

    03.07.2025

    Współpraca Ergo Store z More & More – kolejna seria produkcji w Niemczech

    Regularna współpraca Ergo Store z niemiecką marką More & More przyniosła kolejne produkcje na jej rodzimym rynku. Na liście miast, w których przygotowaliśmy sklepy, znalazł się m.in. Berlin.

    testPop-up stores: nowoczesne rozwiązania dla tymczasowych przestrzeni handlowych
    zobacz więcej

    26.06.2025

    Pop-up stores: nowoczesne rozwiązania dla tymczasowych przestrzeni handlowych

    Nowoczesne rozwiązania meblowe skracają dziś znacznie czas potrzebny na przygotowanie sklepu typu pop-up store, a także dają markom przestrzeń na wprowadzanie w życie nietuzinkowych pomysłów. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków