Mały sklep, mały budżet? Przygotowanie sklepu nie musi wcale kosztować fortunę. Małe budżety, a nawet małe przestrzenie mogą okazać się błogosławieństwem, ponieważ wymagają od projektantów większej kreatywności. Efektem mogą być ciekawe, nieszablonowe projekty, które przykują uwagę klienta. Stawiając na kreatywność, zawsze jednak warto pamiętać o naczelnej zasadzie, aby wnętrze i wyposażenie sklepu było spójne z filozofią marki i jej grupą docelową. Poniżej prezentujemy kilka rozwiązań, które mogą sprawdzić się przy projektowaniu sklepu o małej powierzchni.
Właściwe wykorzystanie kolorów i użycie luster pomoże uzyskać wrażenie większej przestrzeni. Warto zastosować kolory takie jak biel i pastele, które będą odbijać naturalne światło. Z kolei dobrze rozmieszczone lustra mogą poszerzyć przestrzeń wizualną w sklepie. Do tego dodajmy duże okna i szklane drzwi, które pozwolą zatrzymać we wnętrzu więcej naturalnego światła. W takim otoczeniu nie tylko przestrzeń będzie wydawać się większa, ale również nasze produkty nowsze i świeższe.
Od podłogi aż po sufit – pionową przestrzeń warto wykorzystać do zaprezentowania produktów tak, aby przyciągały one wzrok klienta. Warto zatrudnić profesjonalnego shopfittera, który zaprojektuje odpowiednio szafki oraz wolnostojące lady, nie zapominając o narożnikach lub środkowych filarach – miejscach odpowiednich do wyeksponowania mniejszych przedmiotów.
Zaplanuj swoją przestrzeń podłogową tak, aby klienci mogli swobodnie poruszać się po sklepie i jednocześnie mieli produkty w zasięgu wzroku. Dobry projekt potrafi znaleźć równowagę między dwoma celami: zapewnieniem optymalnego doświadczenia zakupowego klienta przy jednoczesnym uzyskaniu jak największego zysku z metra kwadratowego. Jednym z rozwiązań mogą być duże półki, które będą zaznaczać przejścia w sklepie, a jednocześnie ułatwią przemieszczanie się klienta pomiędzy produktami.
Przy przygotowywaniu sklepu o małej powierzchni warto trzymać się podstawowych zasad dotyczących projektowania, a jednocześnie można pomyśleć o nieszablonowych rozwiązaniach, dzięki którym nasza mała przestrzeń „ożyje”. Firma Ergo Store ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu i wyposażeniu przestrzeni handlowych. Szukając najlepszych rozwiązań projektowych i technologicznych kierujemy się przede wszystkim potrzebą stworzenia przyjaznego środowiska sprzedaży. Chętnie podejmiemy się również niestandardowych projektów, wymagających nieszablonowych rozwiązań. Zapraszamy do kontaktu!
Zobacz również: Przestrzeń (pozornie) niepotrzebna. Jak wykorzystać ją wyposażając sklep?
18.04.2024
Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel.
11.04.2024
Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.