Home » Blog » Visual merchandising – jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową przy małym budżecie?

12.07.2021

Visual merchandising – jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową przy małym budżecie?

Witryna to swoiste zaproszenie do środka sklepu, jest najbardziej reprezentatywną częścią przestrzeni sklepowej. Przyciąga spojrzenia, budzi zainteresowanie a przede wszystkim promuje najnowsze produkty. Wydaje się więc, że witryna sklepowa to wysoko budżetowy projekt. Nie musi tak być. Poniżej podpowiemy jak za pomocą prostych i tanich rozwiązań podrasować sklepowe “wizytówki”.

Pomysły na witrynę sklepową – proste triki na promocję sklepu stacjonarnego

1. Naklejki na witryny sklepowe

Nie ma prostszego sposobu na urozmaicenie witryny sklepu niż naklejki. Za ich pomocą można odmienić nie tylko okna, ale i elewację budynku. To sposób nie tylko na zwiększenie atrakcyjności sklepu ale i na przekazywanie odpowiednich informacji klientom – np. o promocjach. Taką naklejkę możemy zaprojektować indywidualnie lub kupić gotowe wzory. Etykiety wykonywane są z materiału winylowego, odpornego zarówno na działanie klimatyzacji, promienie słoneczne, deszcz i mróz.

Jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową przy małym budżecie

(Foto: behace.net)

2. Powtórzenia elementów 

Przesyt budzi zainteresowanie! Multiplikacja zwiększa siłę przekazu, nawet jeśli powtarzalny element wydaje się być banalny. Projektowanie wnętrz jak i muzyka posiadają swój rytm. W aranżacji przestrzeni rytm polega na stosowaniu wizualnego powtarzania. Aby osiągnąć ten efekt w projekcie można użyć powtarzania linii, form, kolorów czy faktur. Nadaje to wrażenie ruchu. Można do tego wykorzystać np. karteczki samoprzylepne, balony, parasolki czy inne elementy. Powtórzenie drobnych obiektów sprawi, że staną się one bardziej widoczne. Należy jednak pamiętać, że zbyt wiele powtórzeń może prowadzić do monotonii, a zbyt mało prowadzi do bezładu i chaosu.

Visual merchandising - jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową przy małym budżecie?

Foto: twitter.com/Fendi/

Visual merchandising - jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową przy małym budżecie?

Foto: windowdisplaybangkok.blogspot.com/

3. Papierowe dekoracje na okna sklepowe

To bardzo tanie rozwiązanie, które możemy łatwo wykonać i zamontować. Dekoracje papierowe dają duże możliwości plastyczne. Możemy je wykorzystać w różnych odsłonach tematycznych czy sezonowych. Dobrze wyglądają w powtórzeniach. Trwa sezon wakacyjny, warto pomyśleć o letniej odsłonie witryny. Rzemiosło może być dobrym sposobem na udekorowanie przestrzeni. W internecie znajdziecie dużo przykładów witryn sklepowych, które są inspirowane morzem lub plażą.

Visual merchandising - blog Ergo Store

Foto: adoroarquitetura.com.br/vitrines-de-natal/

4. Typografia na witrynie

Za pomocą fantazyjnych napisów możemy również przyciągnąć uwagę klientów. Nasza witryna może “mówić” – informować, pytać a nawet żartować. Za pomocą liter można ułożyć gry słowne, które będą intrygować przechodniów. Ciekawym rozwiązaniem może być również graffiti, które trafi do młodych ludzi. Litery (bądź całe napisy) możemy zrobić z wyposażenia sklepu. Na druciane formy liter naciągamy np. spodnie lub nakładamy inne produkty.

Jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową

Foto: suadecoracao.com

5. Mocne kolory – tkaniny, tektury, farby.

Wyraziste kolory przyciągają wzrok, budzą zainteresowanie. Dzięki prostym zabiegom Twoja witryna sklepowa może przyćmić sąsiednie butiki. Nieraz wystarczy pomalowanie ściany odpowiednim kolorem, aby ściągnąć uwagę przechodnia. Nie musi to być duża powierzchnia, czasem dodanie jednego mocnego koloru sprawi, że okno sklepowe zyska wyjątkowy charakter.

Visual merchandising - jak zaaranżować efektowną witrynę sklepową przy małym budżecie?

Foto: www.voguebusiness.com

Siła tkwi w prostocie. Jednak trzeba zachować umiar i ostrożność. Visual merchandising nie musi być drogi, wystarczy dobre oko, wyobraźnia i trochę zdolności plastycznych, aby witryna wyglądała na ekskluzywne “zaproszenie” do sklepu.  Częste zmiany witryny są bardzo ważne, wzbudzają zainteresowanie co z kolei generuje większy ruch w sklepie. Dlatego warto wiedzieć jak w prosty sposób odświeżyć przestrzeń sklepu stacjonarnego.

Czytaj również

testSklep jak dom - jak architektura mieszkalna przeniknęła do wnętrza sklepów
zobacz więcej

19.10.2021

Sklep jak dom – jak architektura mieszkalna przeniknęła do wnętrza sklepów

Nie ma jak w domu! – to powiedzenie, które zna niemal każdy. Atmosfera, która towarzyszy nam w domu jest czymś wyjątkowym, trudnym do odtworzenia w innym miejscu.
Ekskluzywne butiki podjęły trud stworzenia namiastki domowej atmosfery wewnątrz przestrzeni handlowej.

testErgo Store wyprodukowało sklepy czterech marek LPP w Jekaterynburgu
zobacz więcej

12.10.2021

Ergo Store wyprodukowało sklepy czterech marek LPP w Jekaterynburgu

Ukończyliśmy pracę nad czterema sklepami z portfolio grupy LPP. W położonym w azjatyckiej części Rosji, Jekaterynburgu przygotowaliśmy sklepy Reserved oraz Mohito, a także salony marek kierowanych do młodszych klientów – Cropp i House.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.