18.10.2017
Każdy klient, który zdecyduje się dokonać zakupu w naszym salonie handlowym to sukces wynikający z wielu czynników.
Dobrze wyposażony sklep, którego wnętrze wywrze na kliencie dobre wrażenie to równie ważny czynnik, jak jakość produktu. Atmosfera to słowo, które często pada w kontekście domowego zacisza czy klubów. Jednak, coraz częściej konsumenci oceniają przestrzenie handlowe także pod kątem pewnej przytulności, spójności konceptu wnętrzarskiego czy oryginalności. Jeśli uważacie, że wnętrze waszego sklepu może przechodzić mały „kryzys tożsamości”, czas na gruntowne przemyślenie jego konceptu. Jak zacząć? Od rzeczy najprostszych!
Muzyka na miarę
Są sklepy, których wnętrza przypominają kluby taneczne. Są i takie, w których króluje lounge music, podczas gdy inne obchodzą się bez muzyki. Jedno jest pewne: to, jaką muzykę dobierzemy i jak głośno puścimy ją w sklepie ma znaczący wpływ na komfort robienia zakupów. Starajmy się dobrać codzienną playlistę do profilu klienta, na którym zależy nam najbardziej.
Wyposażenie odzwierciedla charakter
O tym, że marka powinna być identyfikowana nie tylko poprzez produkty napisano już wiele. Podobnie, jak inwestujemy w ubrania, by podkreślić nasz styl i charakter, tak i nasza marka wymaga doinwestowania poprzez odpowiednie wyposażenie sklepu. Jeśli wnętrze ma być utrzymane w stylu rustykalnym, można zastanowić się nad meblami vintage i odpowiednim wykończeniem. Jeśli zaś mamy w ofercie produkty z najwyższej półki, elegancja, prostota i materiały wysokiej jakości będą stanowić najlepszą kombinację.
Nie przymykaj oczu na detale
Ciekawy kształt wieszaka, na którym wisi wymarzona sukienka nie umknie czujnej klientce. Oczywiście, zasada ta działa również w drugą stronę: nie łudźmy się, że klient nie zauważy zakurzonej półki czy przyciasnej strefy kas. Jeśli tylko możemy, projektujmy tak, żeby pamiętać o drobnych rzeczach, a następnie utrzymać je w stosownym porządku.
I na koniec: nie przesadzaj
Zaufaj sobie i shopfitterowi, który najlepiej skanalizuje twoje pomysły. Przeładowany drobiazgami, zbyt mocnym światłem czy muzyką sklep będzie tak samo zniechęcający, jak ziejąca pustką wielka przestrzeń. Potwierdzają to prowadzone badania nastroju klientów w wybranych sklepach.
W Ergo Store od lat zajmujemy się kompleksowymi, nowoczesnymi rozwiązaniami, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Dlatego warto powierzyć nam realizację wnętrz przestrzeni handlowych.
24.04.2025
Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.