06.07.2016

Concept store’y, które uczą i inspirują – sklep Discovery Channel w Dubai Mall

Śmielsze podejście do konceptów sklepowych salonów sprawia, że przestrzenie handlowe coraz częściej traktuje się dziś nie tylko jako miejsce transakcji, ale i wymiany doświadczeń, a nawet zdobywania wiedzy. Rozwój nowych technologii ma na to niebagatelny wpływ.

Powoli przybiera na sile zjawisko „responsible retail”, czyli handlu detalicznego w duchu odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju. Ciekawym przykładem jest projekt stacji telewizyjnej Discovery zrealizowany w Dubai Mall, gdzie umieszczono akwarium i podwodne zoo. Liczący 150 m.kw.  sklep to efekt współpracy między spółką prowadzącą Dubai Mall – Emaar Entertainment a właścicielem popularnonaukowego kanału telewizyjnego. Przewodnią myślą była właśnie promocja konceptu „responsible retail”.

Ekipa Discovery zaangażowała do tego projektu londyńską agencję Barbers Design. Celem było wkomponowanie w przestrzeń handlową aspektu edukacyjnego. Dzięki dużej swobodzie danej projektantom, w największym centrum handlowym świata otwarto sklep, w którym produkty w założeniu mają opowiadać historie, a nowe technologie są wykorzystywane do edukowania o świecie. To również pierwszy przypadek w tym rejonie świata, kiedy Discovery Channel stało się marką z branży retail.

W nawiązaniu do akwarium, fasadę sklepu w Dubaju tworzy przeszklony akwen, w którym pływają ryby. Nad fasadą zawieszono wielki ekran LCD pokazujący tajemnice morskich głębin. Akwaria i liczne ekrany LCD znajdziemy także wewnątrz sklepu.

W środku, poza asortymentem sygnowanym logo znanych programów z ramówki Discovery Channel, znajdziemy także produkty pochodzące od organizacji zajmujących się działalnością charytatywną. To na przykład Gandys Flip-Flops – obuwie tworzone przez osoby ocalałe z tsunami na Oceanie Indyjskim w 2004 r. Dochody ze sprzedaży pokrywają koszty budowy sierocińców na Sri Lance i w Indiach.

Tego rodzaju produkty stanowią ok. 30 proc. asortymentu sklepu Discovery Channel w Dubai Mall. Jak zapowiadają przedstawiciele Emaar Entertainment, ciekawy koncept Discovery Channel to pierwsze z planowanych przedsięwzięć w duchu odpowiedzialnego biznesu i edukacji.

Dla zainteresowanych, sklep mieści się na najwyższej kondygnacji Dubai Mall.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testKolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech
    zobacz więcej

    24.04.2025

    Kolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech

    Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków