13.12.2021

Dlaczego świąteczna witryna jest najważniejszą ekspozycją w roku?

Święta to wyjątkowy czas, rodzinna i ciepła atmosfera sprawia, że stajemy się bardziej otwarci na świat. Dokoła nas migoczą lampki świąteczne, a sezonowe dekoracje mogą dodać uroku nawet najbrzydszej uliczce. Galerie handlowe zamieniają się w krainę Świętego Mikołaja, spektakularna choinka i mnóstwo klimatycznych światełek sprawia, że Ci którzy nie lubią zakupów nagle odczuwają z nich radość!

Spacerowanie wśród alei galerii handlowych jest jak wizyta w galerii sztuki, oglądamy wystawy, a ta która szczególnie zwróci naszą uwagę dostaje od nas kilka minut uwagi. Witryna sklepowa jest jak swoiste zaproszenie do wnętrza sklepu. Szczególnie w święta kiedy przeciętny człowiek poświęca jej więcej uwagi niż w ciągu całego roku.

Jak wyróżnić swoją świąteczną witrynę na tle konkurencji?

Święta Bożego Narodzenia to złoty czas dla sektora handlu. Każdy sklep przygotowuje swoją witrynę na święta, dlatego nie jest łatwo wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji. W handlu trzeba stale zabiegać o klienta, przyciągnąć jego uwagę, tak aby wszedł do sklepu i dokonał zakupu. Jedynie dobrze wyróżniony sklep pomoże osiągnąć ten cel.

Wyróżnić się możemy za pomocą odpowiedniego zadbania o dwie najważniejsze funkcje witryny sklepowej – informacyjną i dekoracyjną.

Witryna sklepowa ma przede wszystkim informować klienta o nowych produktach, specjalnie przygotowanych na Święta Bożego Narodzenia oraz o promocjach, które sklep obecnie oferuje. Tutaj nie wystarczą suche informacje, w przypadku świątecznej ekspozycji należy zadbać przede wszystkim o perswazyjny przekaz, najlepiej ubrany w sezonową opowieść. Musimy sprawić aby klient poczuł ten wyjątkowy klimat Świąt, który skłoni go do wizyty w sklepie. Sklep powinien „mówić” jak ważny jest dla niego obecny sezon oraz domowa, rodzinna atmosfera. A emocjonalna aura panująca wokół sklepu ma tworzyć wyjątkowy nastrój, który zachęca do robienia zakupów.

Poza funkcją informacyjną, projekt świątecznej witryny sklepowej powinien również spełniać rolę dekoracyjną. I tutaj mamy duże pole do popisu, to ta część projektowania witryny sklepowej, która pomoże nam się wyróżnić na tle konkurencji. Warto zrobić przegląd konkurencyjnych witryn by wiedzieć jakich błędów nie popełniać lub co zwraca naszą szczególną uwagę i tym się zainspirować. Warto pamiętać aby nie powielać jednakowego schematu. Cała sztuka tkwi w stworzeniu niepowtarzalnego i oryginalnego wyglądu.

Przygotowaliśmy kilka ciekawych pomysłów, które pomogą Wam uzyskać niebanalny wygląd witryny sklepowej, a także jego wnętrza.

świąteczna witryna sklepowa świąteczna witryna sklepowa świąteczna witryna sklepowa świąteczna witryna sklepowa świąteczna witryna sklepowa

Foto: vogue.com.au

O czym należy pamiętać projektując świąteczną witrynę sklepową? 

Pracując nad projektem witryny świątecznej należy pamiętać o specyfice naszej branży. Dekoracje muszą odpowiadać charakterowi sprzedawanych produktów. Poza tym warto przeanalizować naszego modelowego klienta, jaki jest, co czuje, co mu się podoba i to właśnie pod te wnioski zaplanować naszą świąteczną witrynę. Projekt sezonowej eskpozycji na witrynie wymaga większego zaangażowania niż standardowe jej opracowanie. Dlatego warto zwrócić się o pomoc do specjalistów, którzy zadbają o skuteczny wygląd sklepu. Nasza ekipa od lat profesjonalnie zajmuje się m.in. projektowaniem witryn sklepowych. Zapraszamy do współpracy!

 

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testMeble multisensoryczne - dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów
    zobacz więcej

    29.05.2025

    Meble multisensoryczne – dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów

    Sklep stacjonarny powinien zapewnić dziś bogate doświadczenie zakupowe, wykraczające poza zwyczajny kontakt z produktami. W takim sklepie meble przestają być jedynie funkcjonalnymi elementami ekspozycji - stają się multisensorycznymi punktami kontaktu z marką, angażującymi wszystkie zmysły klientów.

    testSklep jako przestrzeń społeczna: meble wspierające interakcje i budowanie społeczności
    zobacz więcej

    22.05.2025

    Sklep jako przestrzeń społeczna: meble wspierające interakcje i budowanie społeczności

    W erze popularności zakupów online, fizyczne sklepy przechodzą zmiany. Jednym z kierunków jest ewolucja w kierunku przestrzeni społecznych, gdzie klienci mogą się spotykać i nawiązywać relacje. Ten trend wymaga zupełnie nowego podejścia do projektowania mebli sklepowych i elementów wyposażenia.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków