Zaprojektowanie i wyposażenie sklepu to niełatwe zadanie. Są jednak pewne elementy, bez których żaden dobrze zaplanowany salon handlowy nie może się obejść.
Właściwe zarządzanie personelem i asortymentem to fundament efektywności nie tylko w sektorze retail. Jednak, poprzestanie na tych działaniach nie zapewni stałego strumienia klientów napływających do naszego sklepu. Kolejnym kryterium, które ma wpływ na sprzedaż jest dobre wyposażenie salonu. Co oznacza to w praktyce? To wiedza, która kryje się za słowem „shopfitting”. Dobre praktyki shopfittingu to swojego rodzaju wnętrzarsko-wyposażeniowy niezbędnik, bez którego nasz sklep nie może się obejść. Na ów niezbędnik składają się:
1. Lada sklepowa – element nieodzowny w przestrzeni handlowej, gdzie finalizuje się transakcja z klientem. Lada powinna być widoczna, aby klient namierzył ją bez problemu. Dobrym miejscem dla niej będzie centralna część przestrzeni sklepowej przeznaczonej na handel. Ladę można również wykorzystać jako przestrzeń do ekspozycji wybranych produktów z asortymentu, zachęcając do spontanicznego zakupu.
2. Stojaki wystawowe, stoiska – gabaryty naszego asortymentu powinny korelować z charakterem przestrzeni wystawienniczej. Warto pamiętać, że mniejsze produkty i akcesoria – biżuteria czy zegarki – powinny być eksponowane tak, aby klient mógł łatwo je zlokalizować, przyjrzeć się im i sięgnąć po nie bez kłopotów. Najmniejsza trudność może spowodować, że przestanie się interesować produktem.
3. Wyspy, gondole, regały sklepowe, ekspozytory – dają spore możliwości jeśli chodzi o ekspozycję szerokiej gamy produktów w jednym miejscu. Można je z łatwością przemieszczać dla osiągnięcia optymalnego efektu.
4. Systemy półkowe –zaadaptowanie ścian salonu tonie tylko standard shopfittingu, ale i szansa na niebanalną ekspozycję naszych produktów. Półki i systemy półkowe możemy dziś nabyć w niemal wszystkich rozmiarach i kolorach, dopasowanych do naszych potrzeb i specyfiki przestrzeni wystawienniczej. Skutecznie skupiają one uwagę klienta i stanowią nieodzowny element wnętrza sklepu.
5. Wieszaki sklepowe – dla branży odzieżowej to bez wątpienia prawdziwy niezbędnik. Dostępne w wielu rozmiarach, projektowane w różnorodnych stylistykach, pozwalają na ekspozycję ubrań w niemal każdej przestrzeni.
Warto też pamiętać o sklepowych akcesoriach. Do przeszłości odszedł czas, kiedy w każdym sklepie natrafialiśmy na takie same metki, sklepowe koszyki czy torby. Dziś to element tożsamości marki, a nawet elegancki akcent, który zapada w pamięć po wizycie w sklepie. Świadoma marka nie bagatelizuje tych, z pozoru drobnych, elementów.
Ten „niezbędnik shopfittera” to dziś standard, którego powinna przestrzegać każda marka, która traktuje salon firmowy jak swoją wizytówkę. Warto również pamiętać, że wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny cechować się wysoką jakością i sprawnością na kilka kolejnych lat. Dodatkowym atutem będzie „elastyczność” konceptu wystroju, która pozwoli nam, wraz ze zmianą sezonów, odświeżyć wygląd naszego sklepu.
Zobacz również: Jak wizualnie powiększyć sklep dzięki odpowiedniemu shopfittingowi?
19.12.2024
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, takim jak czujniki ruchu, ekrany dotykowe czy systemy RFID, inteligentne meble sklepowe umożliwiają interakcję z klientami oraz zbieranie danych o ich preferencjach zakupowych.
12.12.2024
Do długiej listy naszych produkcji dla grupy LPP na Bałkanach dołączyły sklepy Sinsay w dwóch bośniackich miejscowościach - Doboj i Vogosca.