Home » Blog » Dobry shopfitting, czyli czego nie powinno zabraknąć w sklepie stacjonarnym

05.08.2016

Dobry shopfitting, czyli czego nie powinno zabraknąć w sklepie stacjonarnym

Zaprojektowanie i wyposażenie sklepu to niełatwe zadanie.  Są jednak pewne elementy, bez których żaden dobrze zaplanowany salon handlowy nie może się obejść.

Właściwe zarządzanie personelem i asortymentem to fundament efektywności nie tylko w sektorze retail. Jednak, poprzestanie na tych działaniach nie zapewni stałego strumienia klientów napływających do naszego sklepu. Kolejnym kryterium, które ma wpływ na sprzedaż jest dobre wyposażenie salonu. Co oznacza to w praktyce? To wiedza, która kryje się za słowem „shopfitting”. Dobre praktyki shopfittingu to swojego rodzaju wnętrzarsko-wyposażeniowy niezbędnik, bez którego nasz sklep nie może się obejść. Na ów niezbędnik składają się:

Najważniejsze elementy shopfittingu:

1. Lada sklepowa – element nieodzowny w przestrzeni handlowej, gdzie finalizuje się transakcja z klientem. Lada powinna być widoczna, aby klient namierzył ją bez problemu. Dobrym miejscem dla niej będzie centralna część przestrzeni sklepowej przeznaczonej na handel. Ladę można również wykorzystać jako przestrzeń do ekspozycji wybranych produktów z asortymentu, zachęcając do spontanicznego zakupu.

2. Stojaki wystawowe, stoiska – gabaryty naszego asortymentu powinny korelować z charakterem przestrzeni wystawienniczej. Warto pamiętać, że mniejsze produkty i akcesoria – biżuteria czy zegarki – powinny być eksponowane tak, aby klient mógł łatwo je zlokalizować, przyjrzeć się im i sięgnąć po nie bez kłopotów. Najmniejsza trudność może spowodować, że przestanie się interesować produktem.

3. Wyspy, gondole, regały sklepowe, ekspozytory – dają spore możliwości jeśli chodzi o ekspozycję szerokiej gamy produktów w jednym miejscu. Można je z łatwością przemieszczać dla osiągnięcia optymalnego efektu.

4. Systemy półkowe  –zaadaptowanie ścian salonu tonie tylko standard shopfittingu, ale i szansa na niebanalną ekspozycję naszych produktów. Półki i systemy półkowe możemy dziś nabyć w niemal wszystkich rozmiarach i kolorach, dopasowanych do naszych potrzeb i specyfiki przestrzeni wystawienniczej. Skutecznie skupiają one uwagę klienta i stanowią nieodzowny element wnętrza sklepu.

5. Wieszaki sklepowe – dla branży odzieżowej to bez wątpienia prawdziwy niezbędnik. Dostępne w wielu rozmiarach, projektowane w różnorodnych stylistykach,  pozwalają na ekspozycję ubrań w niemal każdej przestrzeni.

Warto też pamiętać o sklepowych akcesoriach. Do przeszłości odszedł czas, kiedy w każdym sklepie natrafialiśmy na takie same metki, sklepowe koszyki czy torby. Dziś to element tożsamości marki, a nawet elegancki akcent, który zapada w pamięć po wizycie w sklepie. Świadoma marka nie bagatelizuje tych, z pozoru drobnych, elementów.

Ten „niezbędnik shopfittera” to dziś standard, którego powinna przestrzegać każda marka, która traktuje salon firmowy jak swoją wizytówkę. Warto również pamiętać, że wszystkie wymienione elementy wyposażenia powinny cechować się wysoką jakością i sprawnością na kilka kolejnych lat. Dodatkowym atutem będzie „elastyczność” konceptu wystroju, która pozwoli nam, wraz ze zmianą sezonów, odświeżyć wygląd naszego sklepu.

Zobacz również: Jak wizualnie powiększyć sklep dzięki odpowiedniemu shopfittingowi?

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.