14.05.2018
Za nami kolejna edycja Retail Design Expo – jednego z najważniejszych wydarzeń w branży retail, które co rok gromadzi w londyńskiej hali Olympia specjalistów ds. projektowania i wyposażenia sklepów, visual merchandisingu, marketingu czy przedstawicieli biur architektonicznych. W tym gronie nie mogło zabraknąć Ergo Store. W targach wzięliśmy udział już po raz trzeci.
W tym roku w Londynie równolegle z RDE odbywały się wydarzenia kierowane do osób i firm, których branżowe zainteresowania i kompetencje wykraczają poza design. Były to Retail Digital Signage Expo (RDSE) oraz Retail Business Technology Expo (RBTE). Właśnie te dwa ostatnie eventy cieszyły się największym zainteresowaniem odwiedzających, co potwierdza jak duże znaczenie dla branży retail mają dziś nowe technologie. Uczestnicy mogli m.in. przekonać się jak działają sklepy bez kas – specjalny pokaz przygotowali dostawcy takich rozwiązań. W Europie znajdziemy je obecnie m.in. w sklepie Saturn Express w Austrii.
Retail Design Expo oraz dwa równoległe wydarzenia były nie tylko okazją do zapoznania się z ofertą wystawców, ale dawały również uczestnikom możliwość wzięcia udziału w licznych konferencjach, panelach dyskusyjnych i warsztatach. Zostały one podzielone na sekcje tematyczne, dotyczące m.in. takich dziedzin jak branding czy visual merchandising. Rozmawiano też o sklepach przyszłości, a uczestnicy zainteresowani nowymi technologiami mogli dowiedzieć się m.in. dlaczego rzeczywistość rozszerzona (Augmented Reality) ma dla branży większe znaczenie niż rzeczywistość wirtualna (Virtual Reality). Podczas paneli dyskusyjnych swoimi doświadczeniami dzielili się praktycy reprezentujący takie marki jak m.in. Adidas, L’oreal Luxe, czy Lacoste.
Ważnym elementem każdego wydarzenia targowego jest też networking. Doceniając jego znaczenie, organizatorzy przygotowali w tym roku specjalną aplikację ułatwiającą znalezienie wartościowych partnerów do współpracy.
Również dla nas Retail Design Expo było dobrą okazją do zawierania ciekawych kontaktów biznesowych i poszukiwania nowych możliwości współpracy. Mogliśmy również poszerzyć wiedzę dotyczącą nowych trendów i poznać prognozy dotyczące przyszłości branży retail. Dlatego chętnie weźmiemy udział w kolejnej edycji Retail Design Expo w 2019 r.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.
10.04.2025
Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę.