14.11.2024

Ewolucja konceptu sklepów Reserved – jak na przestrzeni lat zmieniały się salony marki?

Reserved – jedna z flagowych marek grupy LPP, znana nie tylko w Polsce, ale również niemal w całej Europie, dynamicznie się rozwija, a koncepty wnętrz jej sklepów zmieniają się by nadążyć za zmieniającymi się potrzebami rynku i oczekiwaniami klientów. Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.

Wpływ zagranicznej ekspansji marki Reserved na koncept sklepów

Marka Reserved została założona w 1998 roku. W pierwszych latach, Reserved skupiał się na tworzeniu klasycznych sklepów odzieżowych, głównie w Polsce. Miały one prosty, funkcjonalny wystrój i koncentrowały się na szerokiej dostępności ubrań, przystępnych cenach oraz dość uniwersalnym asortymencie.

Pierwszy zagraniczny sklep został otwarty w 2002 roku w Tallinie, stolicy Estonii. Kolejne salony otwierane były m.in. w Rosji, na Ukrainie, w Czechach, Słowacji, na Łotwie i Węgrzech. Ekspansja zagraniczna wymagała modernizacji konceptu. Zaczęto stosować minimalistyczne wzornictwo, eleganckie wnętrza i nowoczesne materiały, takie jak drewno, stal i szkło, aby stworzyć bardziej luksusowe, przejrzyste i atrakcyjne wizualnie środowisko zakupowe. Marka przyjęła bardziej spójną identyfikację wizualną, inspirując się zachodnimi markami odzieżowymi.

Kolejne odświeżenie konceptu sklepów nastąpiło w 2016 r. Nasza firma po raz pierwszy miała okazję wdrożyć go, przygotowując sklep Reserved w Galerii Morena w Gdańsku. Celem konceptu “light loft” było odmłodzenie marki i stworzenie spójnego wizerunku występujących w jednej przestrzeni stref – damskiej, męskiej i dziecięcej. Koncept „light loft” miał odzwierciedlać środowisko, w którym młoda rodzina, czyli główna grupa klientów marki, chętnie przebywa i czuje się swobodnie. Zadbano by przestrzeń sklepu była jak najbardziej transparentna. Klient miał widzieć pełną ofertę, zaprezentowaną w najbardziej dla niego komfortowy sposób. Witryny stały się bardziej przejrzyste, wejścia – szerokie, a przejścia pomiędzy stołami i meblami – szersze, niż do tej pory. 

Towar zaczął być eksponowany na jednym poziomie, na wysokości wzroku, a ubrania układano w tzw. “setach”. Bluzki nie leżały z bluzkami, a spodnie ze spodniami, jak wcześniej. Zamiast tego, obsługa grupowała ubrania w zestawy, tak aby zaraz obok plisowanej spódnicy wisiała pasująca do niej bluzka. 

Opracowanie nowego konceptu zbiegło się w czasie z kampanią reklamową z udziałem supermodelki, Kate Moss, a także otwarciem salonu na londyńskiej Oxford Street. Kilka miesięcy wcześniej nowoczesny salon Reserved zyskali również mieszkańcy Berlina. W tym czasie nasza firma wyprodukowała sklep w niemieckim Essen.  

Ergo Store wdrożyło w Londynie nowy koncept sklepów Reserved 

Ostatnie lata to dla Reserved czas większego nacisku na zrównoważony rozwój i ekologiczne rozwiązania. Wnętrza sklepów zaczęły wykorzystywać naturalne materiały i energooszczędne technologie oświetleniowe. Reserved promuje kolekcje z materiałów przyjaznych środowisku, jak organiczna bawełna czy recyklingowany poliester. 

W 2024 r. marka wdrożyła nowy koncept, który, jak do tej pory, jest obecny w trzech sklepach – w Warszawie, Mediolanie i Londynie. Sklep Reserved w stolicy Anglii, który mieści się w centrum handlowym Westfield White City, został przygotowany przez naszą firmę. Design czerpie inspiracje z krajobrazu i tradycyjnych materiałów stosowanych w projektowaniu mebli i architektury wnętrz. Zaproponowany układ i sposób ekspozycji produktów ma sprzyjać zwiększeniu estetycznych doznań zakupowych. W nowej aranżacji marka podkreśla otwartość na klienta, umożliwiając mu swobodę przemieszczania i obcowania z kolekcją, stawiając przy tym na neutralne i przyjazne wnętrze. Zastosowano stonowaną, neutralną kolorystykę oraz charakterystyczne, ciepłe oświetlenie.

Reserved podąża również za trendem integracji sprzedaży online i offline. Marka wprowadziła w sklepach stacjonarnych cyfrowe udogodnienia, takie jak kioski informacyjne, możliwość zamówień online z odbiorem w sklepie, ekrany dotykowe i narzędzia do szybkiego sprawdzania dostępności produktów. 

Współpraca Ergo Store z marką Reserved

Zmiany w konceptach sklepów Reserved pokazują, jak marka dostosowuje się do trendów rynkowych oraz oczekiwań konsumentów, przechodząc od prostoty i funkcjonalności do zrównoważonego rozwoju, innowacyjnych rozwiązań oraz międzynarodowej estetyki.

W ciągu wielu lat współpracy, nasza firma przygotowywała sklepy Reserved według różnych konceptów w rożnych częściach Europy – m.in. w Anglii, Niemczech, na Węgrzech, w Rumunii, Chorwacji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, w Czechach, na Słowacji a także w Polsce. W portfolio mamy też sklepy na Bliskim Wschodzie, m.in. w Kuwejcie

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków