Reserved – jedna z flagowych marek grupy LPP, znana nie tylko w Polsce, ale również niemal w całej Europie, dynamicznie się rozwija, a koncepty wnętrz jej sklepów zmieniają się by nadążyć za zmieniającymi się potrzebami rynku i oczekiwaniami klientów. Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.
Marka Reserved została założona w 1998 roku. W pierwszych latach, Reserved skupiał się na tworzeniu klasycznych sklepów odzieżowych, głównie w Polsce. Miały one prosty, funkcjonalny wystrój i koncentrowały się na szerokiej dostępności ubrań, przystępnych cenach oraz dość uniwersalnym asortymencie.
Pierwszy zagraniczny sklep został otwarty w 2002 roku w Tallinie, stolicy Estonii. Kolejne salony otwierane były m.in. w Rosji, na Ukrainie, w Czechach, Słowacji, na Łotwie i Węgrzech. Ekspansja zagraniczna wymagała modernizacji konceptu. Zaczęto stosować minimalistyczne wzornictwo, eleganckie wnętrza i nowoczesne materiały, takie jak drewno, stal i szkło, aby stworzyć bardziej luksusowe, przejrzyste i atrakcyjne wizualnie środowisko zakupowe. Marka przyjęła bardziej spójną identyfikację wizualną, inspirując się zachodnimi markami odzieżowymi.
Kolejne odświeżenie konceptu sklepów nastąpiło w 2016 r. Nasza firma po raz pierwszy miała okazję wdrożyć go, przygotowując sklep Reserved w Galerii Morena w Gdańsku. Celem konceptu “light loft” było odmłodzenie marki i stworzenie spójnego wizerunku występujących w jednej przestrzeni stref – damskiej, męskiej i dziecięcej. Koncept „light loft” miał odzwierciedlać środowisko, w którym młoda rodzina, czyli główna grupa klientów marki, chętnie przebywa i czuje się swobodnie. Zadbano by przestrzeń sklepu była jak najbardziej transparentna. Klient miał widzieć pełną ofertę, zaprezentowaną w najbardziej dla niego komfortowy sposób. Witryny stały się bardziej przejrzyste, wejścia – szerokie, a przejścia pomiędzy stołami i meblami – szersze, niż do tej pory.
Towar zaczął być eksponowany na jednym poziomie, na wysokości wzroku, a ubrania układano w tzw. “setach”. Bluzki nie leżały z bluzkami, a spodnie ze spodniami, jak wcześniej. Zamiast tego, obsługa grupowała ubrania w zestawy, tak aby zaraz obok plisowanej spódnicy wisiała pasująca do niej bluzka.
Opracowanie nowego konceptu zbiegło się w czasie z kampanią reklamową z udziałem supermodelki, Kate Moss, a także otwarciem salonu na londyńskiej Oxford Street. Kilka miesięcy wcześniej nowoczesny salon Reserved zyskali również mieszkańcy Berlina. W tym czasie nasza firma wyprodukowała sklep w niemieckim Essen.
Ostatnie lata to dla Reserved czas większego nacisku na zrównoważony rozwój i ekologiczne rozwiązania. Wnętrza sklepów zaczęły wykorzystywać naturalne materiały i energooszczędne technologie oświetleniowe. Reserved promuje kolekcje z materiałów przyjaznych środowisku, jak organiczna bawełna czy recyklingowany poliester.
W 2024 r. marka wdrożyła nowy koncept, który, jak do tej pory, jest obecny w trzech sklepach – w Warszawie, Mediolanie i Londynie. Sklep Reserved w stolicy Anglii, który mieści się w centrum handlowym Westfield White City, został przygotowany przez naszą firmę. Design czerpie inspiracje z krajobrazu i tradycyjnych materiałów stosowanych w projektowaniu mebli i architektury wnętrz. Zaproponowany układ i sposób ekspozycji produktów ma sprzyjać zwiększeniu estetycznych doznań zakupowych. W nowej aranżacji marka podkreśla otwartość na klienta, umożliwiając mu swobodę przemieszczania i obcowania z kolekcją, stawiając przy tym na neutralne i przyjazne wnętrze. Zastosowano stonowaną, neutralną kolorystykę oraz charakterystyczne, ciepłe oświetlenie.
Reserved podąża również za trendem integracji sprzedaży online i offline. Marka wprowadziła w sklepach stacjonarnych cyfrowe udogodnienia, takie jak kioski informacyjne, możliwość zamówień online z odbiorem w sklepie, ekrany dotykowe i narzędzia do szybkiego sprawdzania dostępności produktów.
Zmiany w konceptach sklepów Reserved pokazują, jak marka dostosowuje się do trendów rynkowych oraz oczekiwań konsumentów, przechodząc od prostoty i funkcjonalności do zrównoważonego rozwoju, innowacyjnych rozwiązań oraz międzynarodowej estetyki.
W ciągu wielu lat współpracy, nasza firma przygotowywała sklepy Reserved według różnych konceptów w rożnych częściach Europy – m.in. w Anglii, Niemczech, na Węgrzech, w Rumunii, Chorwacji, Serbii, Bośni i Hercegowinie, w Czechach, na Słowacji a także w Polsce. W portfolio mamy też sklepy na Bliskim Wschodzie, m.in. w Kuwejcie.
05.12.2024
Za nami kolejne w 2024 r. produkcje outletów dla marki Dockers w Hiszpanii. Po Madrycie i Barcelonie, przyszła pora na Alicante oraz A Coruñę.
28.11.2024
Printemps w Marsylii oraz Galeries Lafayette w Tuluzie - to lokalizacje nowych sklepów marki Dockers przygotowanych przez Ergo Store we Francji. Obydwa punkty handlowe to shop-in-shopy.