11.07.2019

Jak budować pozytywne doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym?

Dziś klienci robią zakupy zupełnie inaczej niż 10 lat temu. Rozwój handlu online spowodował, że odwiedzający sklepy stacjonarne stali się bardziej wybredni. Doświadczenie zakupowe klienta sklepu stacjonarnego jest kształtowane przez wiele czynników, których wpływ na wrażenia z wizyty w sklepie jest równie istotny jak oferowane produkty. Poniżej opisujemy kilka takich elementów.

Muzyka w sklepie

Jednym z elementów budujących atmosferę w sklepie jest muzyka. Badania pokazują, że cicha, łagodna muzyka zachęca klientów do pozostania w sklepie, w przeciwieństwie do głośnej, która przynosi odwrotny efekt. Szybkość muzyki również ma znaczenie. Utrzymane w wolnym tempie, spokojne dźwięki lepiej wpływają na wyniki sprzedaży niż szybkie i głośne.

Szczęśliwi pracownicy

Rola pracowników w sklepie jest nie do przecenienia. Warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi temu by pracownicy zostali odpowiednio wyszkoleni, zachowywali się profesjonalnie, a także byli zadowoleni ze swojej pracy. Klienci łatwo wyczują negatywne emocje czy frustracje u sprzedawcy. Dlatego dobrym pomysłem może być przeprowadzenie badania satysfakcji pracowników, które pozwoli sprawdzić czy można wprowadzić jakieś ulepszenia w celu zwiększenia zadowolenia sprzedawców.

Odpowiednia temperatura

To ważne, aby w sklepie utrzymywać odpowiednią temperaturę. W chłodniejszych miesiącach, sklep powinien zapewniać ciepło i schronienie, a w wypadku cieplejszej pogody – ochłodę i komfort. Warto upewnić się, że urządzenia grzewcze i chłodzące są odpowiednio konserwowane. Pozwoli to uniknąć awarii, a także pomoże obniżyć koszty, ponieważ umożliwi szybkie zidentyfikowanie potencjalnych problemów.

Gratisy

Badania pokazują, że klienci uwielbiają dostawać prezenty. Gratisy to element budowania przewagi nad konkurencją. W takie prezenty nie trzeba inwestować fortuny – korzyścią dla klienta mogą być darmowe słodycze czy przekąski lub też udział w programach cashback czy lojalnościowych.

Istnieje wiele sposobów na zbudowanie pozytywnego doświadczenia u klientów odwiedzających nasz sklep. Opisaliśmy tylko niektóre metody, jednak nawet zastosowanie tylko jednej z nich może poprawić wyniki sprzedaży w Twoim sklepie.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store przygotowało sklep More & More w Pradze
    zobacz więcej

    05.06.2025

    Ergo Store przygotowało sklep More & More w Pradze

    Do listy tegorocznych produkcji Ergo Store dla marki More & More dołączył sklep w prestiżowym domu towarowym Maestra House w Pradze. 

    testMeble multisensoryczne - dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów
    zobacz więcej

    29.05.2025

    Meble multisensoryczne – dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów

    Sklep stacjonarny powinien zapewnić dziś bogate doświadczenie zakupowe, wykraczające poza zwyczajny kontakt z produktami. W takim sklepie meble przestają być jedynie funkcjonalnymi elementami ekspozycji - stają się multisensorycznymi punktami kontaktu z marką, angażującymi wszystkie zmysły klientów.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków