Home » Blog » Jak budować pozytywne doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym?

11.07.2019

Jak budować pozytywne doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym?

Dziś klienci robią zakupy zupełnie inaczej niż 10 lat temu. Rozwój handlu online spowodował, że odwiedzający sklepy stacjonarne stali się bardziej wybredni. Doświadczenie zakupowe klienta sklepu stacjonarnego jest kształtowane przez wiele czynników, których wpływ na wrażenia z wizyty w sklepie jest równie istotny jak oferowane produkty. Poniżej opisujemy kilka takich elementów.

Muzyka w sklepie

Jednym z elementów budujących atmosferę w sklepie jest muzyka. Badania pokazują, że cicha, łagodna muzyka zachęca klientów do pozostania w sklepie, w przeciwieństwie do głośnej, która przynosi odwrotny efekt. Szybkość muzyki również ma znaczenie. Utrzymane w wolnym tempie, spokojne dźwięki lepiej wpływają na wyniki sprzedaży niż szybkie i głośne.

Szczęśliwi pracownicy

Rola pracowników w sklepie jest nie do przecenienia. Warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi temu by pracownicy zostali odpowiednio wyszkoleni, zachowywali się profesjonalnie, a także byli zadowoleni ze swojej pracy. Klienci łatwo wyczują negatywne emocje czy frustracje u sprzedawcy. Dlatego dobrym pomysłem może być przeprowadzenie badania satysfakcji pracowników, które pozwoli sprawdzić czy można wprowadzić jakieś ulepszenia w celu zwiększenia zadowolenia sprzedawców.

Odpowiednia temperatura

To ważne, aby w sklepie utrzymywać odpowiednią temperaturę. W chłodniejszych miesiącach, sklep powinien zapewniać ciepło i schronienie, a w wypadku cieplejszej pogody – ochłodę i komfort. Warto upewnić się, że urządzenia grzewcze i chłodzące są odpowiednio konserwowane. Pozwoli to uniknąć awarii, a także pomoże obniżyć koszty, ponieważ umożliwi szybkie zidentyfikowanie potencjalnych problemów.

Gratisy

Badania pokazują, że klienci uwielbiają dostawać prezenty. Gratisy to element budowania przewagi nad konkurencją. W takie prezenty nie trzeba inwestować fortuny – korzyścią dla klienta mogą być darmowe słodycze czy przekąski lub też udział w programach cashback czy lojalnościowych.

Istnieje wiele sposobów na zbudowanie pozytywnego doświadczenia u klientów odwiedzających nasz sklep. Opisaliśmy tylko niektóre metody, jednak nawet zastosowanie tylko jednej z nich może poprawić wyniki sprzedaży w Twoim sklepie.

Czytaj również

testErgo Store odświeżyło sklepy House w Rosji i Czechach
zobacz więcej

18.06.2020

Ergo Store odświeżyło sklepy House w Rosji i Czechach

Czas pandemii ograniczył liczbę sklepów, przygotowywanych dla naszych klientów. Mimo tego, wiele projektów udało się nam doprowadzić do końca. Wśród nich był m.in. lifting sklepów marki House w mieście Tiumen w Rosji oraz w czeskim Brnie.

testSklepy Levi’sa w Brukseli i Lille przygotowane przez Ergo Store
zobacz więcej

27.05.2020

Sklepy Levi’sa w Brukseli i Lille przygotowane przez Ergo Store

Pandemia koronawirusa ograniczyła ilość projektów prowadzonych przez naszą firmę. Pewne sklepy udało się nam jednak wykonać zanim Europa zamknęła się na dobre z powodu wirusa COVID-19. W tej grupie znalazły się m.in. nowe sklepy Levi’sa przygotowane w Belgii i Francji.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.