11.07.2019

Jak budować pozytywne doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym?

Dziś klienci robią zakupy zupełnie inaczej niż 10 lat temu. Rozwój handlu online spowodował, że odwiedzający sklepy stacjonarne stali się bardziej wybredni. Doświadczenie zakupowe klienta sklepu stacjonarnego jest kształtowane przez wiele czynników, których wpływ na wrażenia z wizyty w sklepie jest równie istotny jak oferowane produkty. Poniżej opisujemy kilka takich elementów.

Muzyka w sklepie

Jednym z elementów budujących atmosferę w sklepie jest muzyka. Badania pokazują, że cicha, łagodna muzyka zachęca klientów do pozostania w sklepie, w przeciwieństwie do głośnej, która przynosi odwrotny efekt. Szybkość muzyki również ma znaczenie. Utrzymane w wolnym tempie, spokojne dźwięki lepiej wpływają na wyniki sprzedaży niż szybkie i głośne.

Szczęśliwi pracownicy

Rola pracowników w sklepie jest nie do przecenienia. Warto poświęcić odpowiednio dużo uwagi temu by pracownicy zostali odpowiednio wyszkoleni, zachowywali się profesjonalnie, a także byli zadowoleni ze swojej pracy. Klienci łatwo wyczują negatywne emocje czy frustracje u sprzedawcy. Dlatego dobrym pomysłem może być przeprowadzenie badania satysfakcji pracowników, które pozwoli sprawdzić czy można wprowadzić jakieś ulepszenia w celu zwiększenia zadowolenia sprzedawców.

Odpowiednia temperatura

To ważne, aby w sklepie utrzymywać odpowiednią temperaturę. W chłodniejszych miesiącach, sklep powinien zapewniać ciepło i schronienie, a w wypadku cieplejszej pogody – ochłodę i komfort. Warto upewnić się, że urządzenia grzewcze i chłodzące są odpowiednio konserwowane. Pozwoli to uniknąć awarii, a także pomoże obniżyć koszty, ponieważ umożliwi szybkie zidentyfikowanie potencjalnych problemów.

Gratisy

Badania pokazują, że klienci uwielbiają dostawać prezenty. Gratisy to element budowania przewagi nad konkurencją. W takie prezenty nie trzeba inwestować fortuny – korzyścią dla klienta mogą być darmowe słodycze czy przekąski lub też udział w programach cashback czy lojalnościowych.

Istnieje wiele sposobów na zbudowanie pozytywnego doświadczenia u klientów odwiedzających nasz sklep. Opisaliśmy tylko niektóre metody, jednak nawet zastosowanie tylko jednej z nich może poprawić wyniki sprzedaży w Twoim sklepie.

Czytaj również

Salon Cropp w Czelabińsku kolejną produkcją Ergo Store dla grupy LPP w Rosji
zobacz więcej

20.08.2019

Salon Cropp w Czelabińsku kolejną produkcją Ergo Store dla grupy LPP w Rosji

Za nami kolejna produkcja dla grupy LPP w Rosji i kolejna w odległej lokalizacji.

Trzy pomysły na urządzenie sklepu o małej powierzchni
zobacz więcej

13.08.2019

Trzy pomysły na urządzenie sklepu o małej powierzchni

Małe budżety, a nawet małe przestrzenie mogą okazać się błogosławieństwem ponieważ wymagają od projektantów większej kreatywności. Efektem mogą być ciekawe, nieszablonowe projekty, które przykują uwagę klienta.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.