17.10.2024
Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 r., systematycznie zwiększa swoją siłę nabywczą, stając się ważną grupą dla niektórych producentów. Jak zatem dostosować wygląd sklepu do potrzeb tej generacji?
Pokolenie Z jest postrzegane jako bardziej spontaniczne i częściej kupujące pod wpływem impulsu niż poprzednie generacje. Wartości jakie stoją za daną marką są dla “Zetek” tak samo ważne jak same produkty.
Na pokolenie Z duży wpływ mają media społecznościowe. “Zetli” podążają za influencerami i markami i są otwarci na wypróbowywanie nowych produktów i trendów.
Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, Generacja Z jest grupą wiekową, która woli robić zakupy w fizycznych sklepach. Marketplace Faire, z pomocą Wakefield Research, przeprowadził badanie “How Gen Z Shops”, w której tysiąc osób w wieku od 18 do 26 lat z USA zostało zapytanych o ich nawyki zakupowe – aż 47% stwierdziło, że woli zakupy w sklepie stacjonarnym niż online. Jednocześnie, pokolenie Z, zanim odwiedzi sklep stacjonarny, swoją podróż zakupową często zaczyna w internecie, przeglądając produkty, czytając recenzje i porównując ceny.
Jakie zatem rozwiązania warto zastosować w sklepie stacjonarnym by zapewnić Generacji Z doświadczenia zgodne z ich oczekiwaniami?
Pokolenie Z dorastało z nowoczesną technologią i oczekuje, że spotka się z nią również w sklepie. Warto rozważyć instalację interaktywnych ekranów, które umożliwiają przeglądanie produktów, czy skanowanie kodów QR w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Pokolenie Z uwielbia dzielić się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych i wszędzie szuka miejsc odpowiednich do zrobienia zdjęcia czy nagrania filmu. Tworząc odpowiednie strefy w sklepie, nie tylko spełnisz oczekiwania Generacji Z, ale także zapewnisz sobie bezpłatną promocję dzięki publikacjom w social media.
Generacja Z ceni autentyczność i interakcje. Stwórz w swoim sklepie przestrzenie, w których klienci mogą się zrelaksować i nawiązywać kontakty towarzyskie.
Generacja Z jest bardziej świadoma kwestii środowiskowych niż poprzednie pokolenia i ceni zrównoważone rozwiązania. Używaj przyjaznych dla środowiska materiałów i zaangażuj się w zrównoważone inicjatywy.
Dostosowanie sklepu stacjonarnego do potrzeb Generacji Z wymaga zrozumienia ich oczekiwań: zastosowania nowoczesnych technologii, ekologicznych rozwiązań, personalizacji i interaktywności. To pokolenie szuka nie tylko produktów, ale także autentycznych doświadczeń i wartości. Sklep, który potrafi odpowiedzieć na te potrzeby, zyska lojalność i uwagę młodych konsumentów.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.
10.04.2025
Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę.