Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 r., systematycznie zwiększa swoją siłę nabywczą, stając się ważną grupą dla niektórych producentów. Jak zatem dostosować wygląd sklepu do potrzeb tej generacji?
Pokolenie Z jest postrzegane jako bardziej spontaniczne i częściej kupujące pod wpływem impulsu niż poprzednie generacje. Wartości jakie stoją za daną marką są dla “Zetek” tak samo ważne jak same produkty.
Na pokolenie Z duży wpływ mają media społecznościowe. “Zetli” podążają za influencerami i markami i są otwarci na wypróbowywanie nowych produktów i trendów.
Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, Generacja Z jest grupą wiekową, która woli robić zakupy w fizycznych sklepach. Marketplace Faire, z pomocą Wakefield Research, przeprowadził badanie “How Gen Z Shops”, w której tysiąc osób w wieku od 18 do 26 lat z USA zostało zapytanych o ich nawyki zakupowe – aż 47% stwierdziło, że woli zakupy w sklepie stacjonarnym niż online. Jednocześnie, pokolenie Z, zanim odwiedzi sklep stacjonarny, swoją podróż zakupową często zaczyna w internecie, przeglądając produkty, czytając recenzje i porównując ceny.
Jakie zatem rozwiązania warto zastosować w sklepie stacjonarnym by zapewnić Generacji Z doświadczenia zgodne z ich oczekiwaniami?
Pokolenie Z dorastało z nowoczesną technologią i oczekuje, że spotka się z nią również w sklepie. Warto rozważyć instalację interaktywnych ekranów, które umożliwiają przeglądanie produktów, czy skanowanie kodów QR w celu uzyskania dodatkowych informacji.
Pokolenie Z uwielbia dzielić się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych i wszędzie szuka miejsc odpowiednich do zrobienia zdjęcia czy nagrania filmu. Tworząc odpowiednie strefy w sklepie, nie tylko spełnisz oczekiwania Generacji Z, ale także zapewnisz sobie bezpłatną promocję dzięki publikacjom w social media.
Generacja Z ceni autentyczność i interakcje. Stwórz w swoim sklepie przestrzenie, w których klienci mogą się zrelaksować i nawiązywać kontakty towarzyskie.
Generacja Z jest bardziej świadoma kwestii środowiskowych niż poprzednie pokolenia i ceni zrównoważone rozwiązania. Używaj przyjaznych dla środowiska materiałów i zaangażuj się w zrównoważone inicjatywy.
Dostosowanie sklepu stacjonarnego do potrzeb Generacji Z wymaga zrozumienia ich oczekiwań: zastosowania nowoczesnych technologii, ekologicznych rozwiązań, personalizacji i interaktywności. To pokolenie szuka nie tylko produktów, ale także autentycznych doświadczeń i wartości. Sklep, który potrafi odpowiedzieć na te potrzeby, zyska lojalność i uwagę młodych konsumentów.
21.11.2024
Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?
14.11.2024
Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.