Home » Blog » Jak dostosować sklep stacjonarny do potrzeb Generacji Z?

17.10.2024

Jak dostosować sklep stacjonarny do potrzeb Generacji Z?

Generacja Z, czyli osoby urodzone po 1995 r., systematycznie zwiększa swoją siłę nabywczą, stając się ważną grupą dla niektórych producentów. Jak zatem dostosować wygląd sklepu do potrzeb tej generacji? 

Zwyczaje zakupowe Generacji Z 

Pokolenie Z jest postrzegane jako bardziej spontaniczne i częściej kupujące pod wpływem impulsu niż poprzednie generacje. Wartości jakie stoją za daną marką są dla “Zetek” tak samo ważne jak same produkty. 

Na pokolenie Z duży wpływ mają media społecznościowe. “Zetli” podążają za influencerami i markami i są otwarci na wypróbowywanie nowych produktów i trendów. 

Generacja Z – znaczenie integracji kanałów offline i online

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, Generacja Z jest grupą wiekową, która woli robić zakupy w fizycznych sklepach. Marketplace Faire, z pomocą Wakefield Research, przeprowadził badanie “How Gen Z Shops”, w której tysiąc osób w wieku od 18 do 26 lat z USA zostało zapytanych o ich nawyki zakupowe – aż 47% stwierdziło, że woli zakupy w sklepie stacjonarnym niż online. Jednocześnie, pokolenie Z, zanim odwiedzi sklep stacjonarny, swoją podróż zakupową często zaczyna w internecie, przeglądając produkty, czytając recenzje i porównując ceny. 

Jak przyciągnąć Generację Z do sklepu stacjonarnego? 

Jakie zatem rozwiązania warto zastosować w sklepie stacjonarnym by zapewnić Generacji Z doświadczenia zgodne z ich oczekiwaniami? 

  1. Interaktywne wnętrze sklepu

Pokolenie Z dorastało z nowoczesną technologią i oczekuje, że spotka się z nią również w sklepie. Warto rozważyć instalację interaktywnych ekranów, które umożliwiają przeglądanie produktów, czy skanowanie kodów QR w celu uzyskania dodatkowych informacji.

  1. Miejsca do robienia zdjęć

Pokolenie Z uwielbia dzielić się swoimi doświadczeniami w mediach społecznościowych i wszędzie szuka miejsc odpowiednich do zrobienia zdjęcia czy nagrania filmu. Tworząc odpowiednie strefy w sklepie, nie tylko spełnisz oczekiwania Generacji Z, ale także zapewnisz sobie bezpłatną promocję dzięki publikacjom w social media. 

  1.  Strefy relaksu i interakcji

Generacja Z ceni autentyczność i interakcje. Stwórz w swoim sklepie przestrzenie, w których klienci mogą się zrelaksować i nawiązywać kontakty towarzyskie.

  1. Nacisk na zrównoważony rozwój

Generacja Z jest bardziej świadoma kwestii środowiskowych niż poprzednie pokolenia i ceni zrównoważone rozwiązania. Używaj przyjaznych dla środowiska materiałów i zaangażuj się w zrównoważone inicjatywy. 

Dostosowanie sklepu stacjonarnego do potrzeb Generacji Z wymaga zrozumienia ich oczekiwań: zastosowania nowoczesnych technologii, ekologicznych rozwiązań, personalizacji i interaktywności. To pokolenie szuka nie tylko produktów, ale także autentycznych doświadczeń i wartości. Sklep, który potrafi odpowiedzieć na te potrzeby, zyska lojalność i uwagę młodych konsumentów.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testMeble, które przetrwają lata - jak przedłużyć żywotność mebli w przestrzeniach komercyjnych?
    zobacz więcej

    21.11.2024

    Meble, które przetrwają lata – jak przedłużyć żywotność mebli w przestrzeniach komercyjnych?

    Trwałe, dobrze zaprojektowane meble to nie tylko praktyczne korzyści, ale również element budujący wizerunek marki. Jak zatem zadbać o to, by meble do sklepu lub biura zachowały świetny wygląd i funkcjonalność przez długie lata?

    testEwolucja konceptu sklepów Reserved - jak na przestrzeni lat zmieniały się salony marki?
    zobacz więcej

    14.11.2024

    Ewolucja konceptu sklepów Reserved – jak na przestrzeni lat zmieniały się salony marki?

    Dzięki naszej długoletniej współpracy z LPP, mieliśmy okazję obserwować i uczestniczyć w ewolucji konceptu sklepów Reserved. W artykule przyjrzymy się, jak zmieniały się sklepy marki na przestrzeni lat i jakie elementy miały wpływ na ich obecny wygląd.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków