19.01.2017

Jak podbić serce klienta zanim przekroczy próg sklepu

Nie ma handlu bez konkurencyjności. Nasze produkty współzawodniczą dziś nie tylko z ofertą innych sklepów stacjonarnych, ale i licznymi rywalami w sieci. Jak zwiększyć nasze szanse? Zacznijmy od zainwestowania w przyciągający uwagę front sklepu.

Wyposażając sklep, zwracamy uwagę przede wszystkim na jego wnętrze. Co jednak z jego zewnętrzną częścią – tą, którą oglądają wszyscy, zanim zdecydują się zajrzeć do środka? Front sklepu powinien być zaprojektowany z prawdziwym rozmachem, ale i rozsądkiem. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać tworząc naprawdę świetny, przyciągający uwagę front sklepu.

1. Design w punkt!

Witryna sklepowa jest jak wizytówka. To coś więcej, niż przestrzeń, w której eksponujemy logotyp naszej marki. Witryna powinna symbolicznie dawać przedsmak tego, co czeka na klienta w środku. Jeśli tylko mamy wybór – wybierajmy duże przeszklone witryny. Ważne, aby front naszego sklepu komponował się z architekturą przestrzeni, która go otacza. Intensywne, nasycone barwy i wyraziste, zaprojektowane ze smakiem oznakowanie powinny skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta.

2. Czystość to podstawa

Choć wydaje się to jasne, nie każdy pamięta, że nawet najlepszy projekt skutecznie przyćmi brud, a potencjalnego klienta zostawi w przekonaniu, że personel nie dba czystość… Pamiętajmy, nasza witryna musi lśnić.

3. Wzmocnij markę

Branding nie zawsze kojarzony jest z ekspozycją w witrynie sklepowej. To błąd. Front salonu handlowego powinien być angażujący. Warto pamiętać, by witrynę aranżować tak, aby „przemycać” elementy charakterystyczne dla naszej marki, jak barwy czy logotyp. Najlepiej zrobi to doświadczony shopfitter. Warto powierzyć mu wykonanie tego zadania.

4. Zoptymalizuj swoją witrynę

Warto pamiętać, że pole widzenia człowieka powiązane jest z szybkością jego chodu. W praktyce: im szybciej idziemy, tym mniejsza szansa, że zwrócimy uwagę na sklep, do którego prowadzą wąskie drzwi. Jeśli nasz salon znajduje się w ruchliwej okolicy, w której przechodnie przemieszczają się szybkim i zdecydowanym krokiem, wejście do niego powinno być odpowiednio szerokie. Minimalna szerokość witryny sklepowej to ok. 5 metrów. Specjaliści branżowi wskazują, że szerokość optymalna wynosi między 8 a 9 metrów.

5. Bądź na wyciągnięcie ręki

Nawet najlepiej zaprojektowany front sklepu nie będzie wywoływać odpowiedniego efektu, jeśli nie umożliwi klientowi wejścia do środka bez żadnego wysiłku. Jeśli pozwala nam na to budżet, pomyślmy o zainwestowaniu w drzwi automatyczne o odpowiedniej wielkości. To przestrzeń powitania potencjalnego klienta – zadbajmy, by była dawała poczucie komfortu.

W firmie Ergo Store jesteśmy specjalistami w zakresie projektowania i produkcji wyposażenia przestrzeni sklepowej. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Nasze usługi obejmują przede wszystkim produkcję systemów ściennych i mebli wolnostojących oraz ich transport i montaż, a także projektowanie salonów sieciowych. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej. Nasz zespół z chęcią odpowie na Państwa propozycje i pytania.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testKolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech
    zobacz więcej

    24.04.2025

    Kolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech

    Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków