25.11.2015
W jaki sposób możemy przyciągnąć do naszego sklepu klientów ceniących luksus?
Luksusowy sklep nie może być jedynie miejscem, w którym kupujemy produkty premium, sam w sobie powinien stanowić emanację pewnego styl życia – takiego, do którego przyzwyczajeni są lub do którego aspirują klienci ceniący luksus.
Stworzenie idealnego środowiska dla luksusowej sprzedaży wymaga starannie opracowanej strategii, dzięki której będziemy mogli przygotować miejsce nowatorskie i eleganckie, zapewniające atmosferę sprzyjającą obsłudze klientów przyzwyczajonych do luksusu. Miejsce, w którym odpowiednia aranżacja przestrzeni i dbałość o szczegóły dostarczy klientom unikalnych doświadczeń.
Luksus od zawsze działał na wyobraźnię. Gwałtowny rozwój sprzedaży online zmusił jednak właścicieli sklepów do szukania nowych sposobów na to by przyciągnąć i „olśnić” luksusem kupujących. Jedna z metod to tzw. retail destinations – miejsca, w których ma tworzyć się wyjątkowa więź między luksusową marką a konsumentem. Przykładem może być „Townhouse” – salon Louis Vuitton zlokalizowany w domu towarowym Selfridges na Oxford Street w Londynie.
Centralne miejsce zajmuje w nim szklana konstrukcja, wyglądająca jakby wyjęto ją z baśniowego świata. W środku szklanej spirali została zainstalowana obrotowa winda, którą klienci mogą przemieszczać się po trzech piętrach butiku.
Salon Louis Vuitton został zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Sklepu w sklepie” (autorem projektu jest Francuz, Gwenaël Nicolas), która ma być odpowiedzią stacjonarnego punktu sprzedaży na nową, cyfrową rzeczywistość. Koncepcja zakłada, że przekroczenie bram sklepu powinno być jak wejście do innego świata, tak jak wchodzimy do innej rzeczywistości, logując się do sieci. Otwarcie drzwi sklepu to swoiste odłączenie od fizycznej przestrzeni. To wrażenie „oderwania” mają potęgować m.in. ściany pokryte tkaninami i oświetlone rozproszonym światłem. Częścią pomysłu jest też specjalne „Digital Atelier”, gdzie za pomocą dotykowego ekranu klienci mogą „skonfigurować” torebkę skrojoną na własne potrzeby.
Skoro wizyta w luksusowym sklepie ma być jak wejście do innego świata, warto zadbać o wyjątkowe doświadczenia Twoich klientów. Masz już jakieś pomysły?
Foto: frameweb.com
05.06.2025
Do listy tegorocznych produkcji Ergo Store dla marki More & More dołączył sklep w prestiżowym domu towarowym Maestra House w Pradze.
29.05.2025
Sklep stacjonarny powinien zapewnić dziś bogate doświadczenie zakupowe, wykraczające poza zwyczajny kontakt z produktami. W takim sklepie meble przestają być jedynie funkcjonalnymi elementami ekspozycji - stają się multisensorycznymi punktami kontaktu z marką, angażującymi wszystkie zmysły klientów.