29.11.2018
Sezonowe okazje i święta to doskonały moment na przygotowanie nowej dekoracji sklepu, która przyciągnie nowych klientów i dostarczy im unikalnych przeżyć. Okres świat Bożego Narodzenia ma wyjątkowy charakter, bo właśnie wtedy do naszego sklepu możemy wprowadzić odrobinę magii.
Oto cztery kluczowe elementy, które warto wziąć pod uwagę przygotowując świąteczną dekorację i których wpływ na ostateczne wrażenie klienta odwiedzającego nasz sklep jest nie do przecenienia.
Dzięki oświetleniu nasz sklep może zyskać dużo nowej energii. Warto pamiętać m.in. o odpowiednim doświetleniu witryny – to właśnie ona jest najlepszym miejscem do tego by wywołać wśród klientów świąteczne skojarzenia. Jedną z uniwersalnych zasad, które obowiązują również w okresie świątecznym jest to, aby witryna była oświetlona bardziej intensywnie niż reszta sklepu.
Warto pamiętać o akcentach kolorystycznych dopasowanych do aktualnej pory roku. Tak jak pastelowe kolory sprawdzą się wiosną, czerwień i zieleń będą naturalnie wyglądać latem, tak trudno wyobrazić sobie sezon świąteczny bez choćby odrobiny bieli.
Niekoniecznie musimy od razu wstawiać do sklepu ogromną choinkę czy figurę św. Mikołaja. Świąteczne akcenty możemy zapewnić również w bardziej subtelny sposób, np. ubierając nasze manekiny w mikołajowe czapki. Również personel możemy wyposażyć w odpowiednie dodatki, na przykład nakrycia głowy, specjalne kamizelki, broszki albo nawet specjalnie na tę okazję zaprojektowany ubiór.
O tym elemencie wielu sprzedawców zapomina, tymczasem jak pokazują badania, oznaczenia sklepowe są jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych w handlu. Według POPAI (Instytutu ds. Reklamy w Miejscu Sprzedaży) różne formy reklamy sklepowej wpływają na 53-60 proc. decyzji o zakupie. Tabliczki na końcach alejek i przy kasie mogą być znakomitym nośnikiem informacji o naszej świątecznej ofercie.
W świąteczną dekorację warto włożyć coś od siebie. Jeśli pokażemy to co jest ważne dla nas, z pewnością zadziała to na klientów o podobnych sympatiach i preferencjach. Nie powinniśmy jednak w tym względzie przesadzać, bo zbyt osobista dekoracja może zrazić do nas klientów, którzy nie podzielają naszego punktu widzenia. Warto odwoływać się do emocji klienta, bo naszymi zakupami w okresie świąt Bożego Narodzenia, bardziej niż w innych okresach w roku, rządzą właśnie emocje. Dorośli klienci zachowują się wówczas trochę jak dzieci i dokonują wyboru często pod wpływem impulsu. Dlatego w przygotowanie świątecznej dekoracji warto włożyć odpowiednio dużo wysiłku, tak by nasz sklep stał się dla klientów celem ich przedświątecznych pielgrzymek. Koszt przygotowania nieschematycznej i pomysłowej dekoracji z pewnością zwróci się nam z nawiązką.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.
10.04.2025
Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę.