Home » Blog » Jak przygotować sklep do świąt Bożego Narodzenia?

29.11.2018

Jak przygotować sklep do świąt Bożego Narodzenia?

Sezonowe okazje i święta to doskonały moment na przygotowanie nowej dekoracji sklepu, która przyciągnie nowych klientów i dostarczy im unikalnych przeżyć. Okres świat Bożego Narodzenia ma wyjątkowy charakter, bo właśnie wtedy do naszego sklepu możemy wprowadzić odrobinę magii.

Oto cztery kluczowe elementy, które warto wziąć pod uwagę przygotowując świąteczną dekorację i których wpływ na ostateczne wrażenie klienta odwiedzającego nasz sklep jest nie do przecenienia.

Oświetlenie

Dzięki oświetleniu nasz sklep może zyskać dużo nowej energii.  Warto pamiętać m.in. o odpowiednim doświetleniu witryny – to właśnie ona jest najlepszym miejscem do tego by wywołać wśród klientów świąteczne skojarzenia. Jedną z uniwersalnych zasad, które obowiązują również w okresie świątecznym jest to, aby witryna była oświetlona bardziej intensywnie niż reszta sklepu.

Kolory

Warto pamiętać o akcentach kolorystycznych dopasowanych do aktualnej pory roku. Tak jak pastelowe kolory sprawdzą się wiosną, czerwień i zieleń będą naturalnie wyglądać latem,  tak trudno wyobrazić sobie sezon świąteczny bez choćby odrobiny bieli.

Rekwizyty

Niekoniecznie musimy od razu wstawiać do sklepu ogromną choinkę czy figurę św. Mikołaja. Świąteczne akcenty możemy zapewnić również w bardziej subtelny sposób, np. ubierając nasze manekiny w mikołajowe czapki.  Również personel możemy wyposażyć w odpowiednie dodatki, na przykład nakrycia głowy, specjalne kamizelki, broszki albo nawet specjalnie na tę okazję zaprojektowany ubiór.

Oznakowanie

O tym elemencie wielu sprzedawców zapomina, tymczasem jak pokazują badania, oznaczenia sklepowe są jednym z najskuteczniejszych narzędzi promocyjnych w handlu. Według POPAI (Instytutu ds. Reklamy w Miejscu Sprzedaży) różne formy reklamy sklepowej wpływają na 53-60 proc. decyzji o zakupie. Tabliczki na końcach alejek i przy kasie mogą być znakomitym nośnikiem informacji o naszej świątecznej ofercie.

W świąteczną dekorację warto włożyć coś od siebie. Jeśli pokażemy to co jest ważne dla nas,  z pewnością zadziała to na klientów o podobnych sympatiach i preferencjach. Nie powinniśmy jednak w tym względzie przesadzać, bo zbyt osobista dekoracja może zrazić do nas klientów, którzy nie podzielają naszego punktu widzenia. Warto odwoływać się do emocji klienta, bo naszymi zakupami w okresie świąt Bożego Narodzenia, bardziej niż w innych okresach w roku, rządzą właśnie emocje. Dorośli klienci zachowują się wówczas trochę jak dzieci i dokonują wyboru często pod wpływem impulsu. Dlatego w przygotowanie świątecznej dekoracji warto włożyć odpowiednio dużo wysiłku, tak by nasz sklep stał się dla klientów celem ich przedświątecznych pielgrzymek. Koszt przygotowania nieschematycznej i pomysłowej dekoracji z pewnością zwróci się nam z nawiązką.

Czytaj również

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?
zobacz więcej

16.10.2019

Jak zmieniają się współczesne ulice handlowe?

Zmiany we współczesnym handlu związane z dynamicznym rozwojem sprzedaży internetowej wpływają nie tylko kształt współczesnych centrów handlowych,  ale powodują także ewolucję ulic handlowych, zlokalizowanych w centrach dużych miast.

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store
zobacz więcej

09.10.2019

Kolejny sklep Dockersa we Francji przygotowany przez Ergo Store

Za nami kolejna produkcja w kraju nad Sekwaną dla marki z portfolio grupy Levi Strauss. Wyprodukowany przez Ergo Store sklep znajdziemy w miejscowości Rosny-sous-Bois pod Paryżem.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.