19.11.2016

Jak sprawić, żeby wyposażenie sklepu odzwierciedlało charakter marki

Projektując salon handlowy, z reguły najwięcej czasu poświęcamy aspektom praktyczności i funkcjonalności. Warto jednak pamiętać, że wyposażając sklep, mamy również szansę wzmocnić świadomość marki.

Inteligentny shopfitting buduje rozpoznawalność marki. Bez względu na branżę, dla której shopfitter realizuje projekt, może on stworzyć nie tylko funkcjonalną i atrakcyjną przestrzeń handlową. Dobry shopfitter może również sprawić, że klient zapamięta naszą markę. Żeby zwiększyć szanse powodzenia, warto pamiętać o kilku sprawdzonych metodach.

1. Nazwa na pierwszym planie

Front sklepu to pierwsza rzecz, jaką widzi potencjalny klient. Witryna salonu handlowego nie może być dezorientująca czy chaotyczna. Pamiętajmy, żeby projektując witrynę dobrze wyeksponować naszą nazwę. Nie zapominajmy, że w środku sklepu również nie powinno zabraknąć dobrze wyeksponowanego logotypu marki. Odpowiednie oznakowanie jest równie ważne na zewnątrz, jak i wewnątrz salonu handlowego.

2. Marka ma swój kolor, wzór i kształt

Podobnie, jak emocje mogą mieć swoje barwy czy zapachy, tak i marka może być rozpoznawalna poprzez charakterystyczne elementy wizualne. Dotyczy to nie tylko doboru koloru ścian czy podłóg, ale i mebli, kas czy materiałów, z których wykonano wnętrze. Każdy z tych aspektów może stanowić część opowieści o marce – opowieści opartej na emocjach.

3. Bądź kreatywny

Żartobliwe memy w Internecie lubią pokazywać, jak wiele różni projekt wprost z deski kreślarskiej od rzeczywistych ludzkich wyborów. Warto więc dać zielone światło swoim pracownikom – ich obserwacje i refleksje (np. na temat zachowań klientów) mogą przynieść materiał na ciekawe, kreatywne rozwiązania, które z powodzeniem zastosujemy w przestrzeni handlowej czy biurowej.

Fundamentem udanego biznesu jest świadomość marki. Efektywny design przestrzeni handlowych wzmacnia rozpoznawalność.

Firma Ergo Store specjalizuje się w produkcji systemów ściennych i mebli wolnostojących i projektowaniu salonów sieciowych. Firma oferuje również transport i montaż. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów, Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testNeuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?
    zobacz więcej

    08.05.2025

    Neuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?

    Neuroestetyka, interdyscyplinarna dziedzina łącząca neuronaukę z teorią projektowania, zmienia sposób, w jaki tworzymy meble sklepowe w 2025 roku.

    testBiophilic design w sklepach stacjonarnych - blog Ergo Store
    zobacz więcej

    02.05.2025

    Biophilic design w przestrzeniach handlowych: Naturalne elementy poprawiające doświadczenie zakupowe

    W erze zakupów online, fizyczne sklepy muszą zaoferować klientom coś więcej niż tylko produkty – tworzyć niezapomniane doświadczenia. Biophilic design to jeden z trendów, który może zmieniać współczesne przestrzenie handlowe. Na czym polega?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków