15.09.2016

Jak wykorzystać oznakowanie do dobrej reklamy sklepu

Dobra strategia marketingowa w handlu detalicznym to strategia, która zna wartość uwagi i zainteresowania ze strony klienta. Jedną z metod by tę uwagę zdobyć, jest poprawne oznakowanie przestrzeni handlowej.

Estetyczne i odpowiednio rozmieszczone oznakowanie salonu handlowego to relatywnie przystępna cenowo forma reklamy. Źle użyta, może jednak skutecznie zniechęcać do odwiedzin w naszym sklepie. Co i jak reklamować, by wykorzystać optymalnie możliwości oznakowania przestrzeni handlowej?

1. Gratisy

Wszyscy lubimy otrzymywać prezenty. Wiedzą o tym również handlowcy, którzy pamiętają, że otrzymany przy zakupach drobny podarunek w postaci podkoszulka, torby czy niewielkich dodatków to szansa na zwiększenie zadowolenia klienta po wizycie w sklepie. Jeśli chcemy przyciągnąć klientów, użyjmy reklamy do przekazania jasnego komunikatu o dodatkowych korzyściach z zakupów w naszym sklepie.

2. Zniżki i kupony rabatowe

Tańsze zakupy to forma przyciągnięcia nowych klientów i zachętado powrotu dla tych, którzy zrobili u nas zakupy. Wyposażenie sklepu powinno służyć  zatem nie tylko ekspozycji asortymentu, ale pozwalać na umieszczenie informacji o zniżkach i kuponów rabatowych w zasięgu wzroku klienta.

3. Specjalne pokazy, prezentacje i konkursy

Często dodatkowe przedsięwzięcia tego typu cieszą się zbyt małą popularnością przez nieodpowiednią promocję: brak plakatów czy banerów na miejscu wydarzenia. Witryna sklepowa i wejście do salonu to idealna przestrzeń, żeby wykorzystać ją do krótkiej i intensywnej promocji. Warto też zaangażować do tego typu wydarzeń lokalnych artystów czy rzemieślników.

4. Wyprzedaż

Z promocją wyprzedaży i likwidacji kolekcji retail radzi sobie najsprawniej, a klienci sami wyczekują wielkich plakatów i bannerów informujących o spory obniżkach i okazyjnych ofertach „2+1 gratis” itd. Pamiętajmy jednak, że nawet najbardziej prosta wizualnie reklama wyprzedaży powinna być estetyczna i czytelna.

Wszystkie cztery wymienione kwestie to najskuteczniejsze sposoby na wzmocnienie siły asortymentu naszej marki w oczach klienta. Powinny zawsze być promowane poprzez odpowiednią reklamę.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testKolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech
    zobacz więcej

    24.04.2025

    Kolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech

    Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków