03.05.2017

Manekiny. Jak wykorzystać je z największą korzyścią dla marki?

Atrakcyjna prezentacja produktu to sposób na zdobycie uwagi klienta. W branży takiej jak moda, wizualizacja korzyści z zakupu to kluczowa kwestia. W tym celu warto wykorzystać manekiny. Podpowiadamy, jakie kwestie warto przemyśleć przed zaprojektowaniem ekspozycji z ich użyciem.

Dlaczego manekiny są tak ważne?

Jak już pisaliśmy na blogu Ergo Store, jeśli oczy są oknami duszy, to sklepowe witryny są oczami naszego salonu handlowego. Okno sklepowe to idealna przestrzeń do opowiadania historii, a historie to ludzie i sytuacje. Żywe witryny sklepowe to rozwiązanie imponujące, ale oczywiście niezwykle kosztowne i tylko na szczególne okazje. W zamian, wystarczy sugestywne zaangażowanie ludzkiej wyobraźni. Z pomocą visual merchandisingu stworzymy w witrynie sklepowej atrakcyjną opowieść, która zachęci do wejścia do środka. Manekiny, dostępne dziś w wielu kształtach i rozmiarach, z powodzeniem odegrają rolę w tej opowieści. Aranżacja sklepu odzieżowego nie byłaby tym samym bez manekinów.

Jakie manekiny do sklepu odzieżowego?

Promując letnią kolekcję strojów plażowych, chcemy podkreślić atmosferę radości z wakacji i dobrej pogody. Piasek, leżak, tło przedstawiające bezkres morza, ręczniki plażowe to najprostszy sposób na „wakacyjną” aranżację witryny sklepowej. Nie będzie jednak skończona bez manekinów prezentujących letnie kreacje. Na jakie pytania warto odpowiedzieć przed ich wyborem do ekspozycji?

  • Męskie, damskie, a może dziecięce ubrania? To kwestia z pozoru oczywista, ale nie możemy zapominać, kto jest adresatem naszej kolekcji i czyją uwagę ma przykuć ekspozycja.
  • Czy wiek grupy docelowej ma dla nas znaczenie? Jeśli tak, należy zastanowić się, jaki charakter powinna mieć ekspozycja: stonowany czy bardziej nieszablonowy?
  • Klasyczna biel czy bardziej współczesne czerń i chrom? Kolor manekinów może mieć znaczenie dla kolorystyki i charakteru ubrań.
  • Czy potrzebujemy manekinów postaciowych czy wytłaczanych? Wystarczą nam torsy, głowy, nogi czy lepiej pokazać całą sylwetkę?
  • Mat czy błysk? Metal, plastik czy włókno szklane? Pamiętajmy, że materiał, z którego wykonany jest manekin może podkreślać charakter naszej kolekcji.
  • Czy chcemy ożywić głowy manekinów, nadając im rysy twarzy czy zakładając peruki, czy wybieramy manekiny bez podkreślonych rysów lub bez głowy?

Należy też przemyśleć dynamikę i układ prezentacji (czy manekiny mają siedzieć, stać czy sprawiać wrażenie ruchu). I najważniejsze: manekiny muszą dokładnie odpowiadać rozmiarówce prezentowanych ubrań – muszą po prostu idealnie pasować.

Czasem wystarczą niepełne manekiny. Tradycyjnie, do prezentacji ubioru sportowego wykorzystuje się torsy i manekiny wytłaczane. Do prezentacji rajstop czy pończoch najlepiej sprawdzają się nogi i uda, a biżuterię można zaprezentować na dłoni. Konwencję można złamać, ale warto zawsze skonsultować projekt z fachowcem z dziedziny visual merchandisingu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testWspółpraca Ergo Store z More & More - kolejna seria produkcji w Niemczech
    zobacz więcej

    03.07.2025

    Współpraca Ergo Store z More & More – kolejna seria produkcji w Niemczech

    Regularna współpraca Ergo Store z niemiecką marką More & More przyniosła kolejne produkcje na jej rodzimym rynku. Na liście miast, w których przygotowaliśmy sklepy, znalazł się m.in. Berlin.

    testPop-up stores: nowoczesne rozwiązania dla tymczasowych przestrzeni handlowych
    zobacz więcej

    26.06.2025

    Pop-up stores: nowoczesne rozwiązania dla tymczasowych przestrzeni handlowych

    Nowoczesne rozwiązania meblowe skracają dziś znacznie czas potrzebny na przygotowanie sklepu typu pop-up store, a także dają markom przestrzeń na wprowadzanie w życie nietuzinkowych pomysłów. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków