03.05.2017
Atrakcyjna prezentacja produktu to sposób na zdobycie uwagi klienta. W branży takiej jak moda, wizualizacja korzyści z zakupu to kluczowa kwestia. W tym celu warto wykorzystać manekiny. Podpowiadamy, jakie kwestie warto przemyśleć przed zaprojektowaniem ekspozycji z ich użyciem.
Jak już pisaliśmy na blogu Ergo Store, jeśli oczy są oknami duszy, to sklepowe witryny są oczami naszego salonu handlowego. Okno sklepowe to idealna przestrzeń do opowiadania historii, a historie to ludzie i sytuacje. Żywe witryny sklepowe to rozwiązanie imponujące, ale oczywiście niezwykle kosztowne i tylko na szczególne okazje. W zamian, wystarczy sugestywne zaangażowanie ludzkiej wyobraźni. Z pomocą visual merchandisingu stworzymy w witrynie sklepowej atrakcyjną opowieść, która zachęci do wejścia do środka. Manekiny, dostępne dziś w wielu kształtach i rozmiarach, z powodzeniem odegrają rolę w tej opowieści. Aranżacja sklepu odzieżowego nie byłaby tym samym bez manekinów.
Promując letnią kolekcję strojów plażowych, chcemy podkreślić atmosferę radości z wakacji i dobrej pogody. Piasek, leżak, tło przedstawiające bezkres morza, ręczniki plażowe to najprostszy sposób na „wakacyjną” aranżację witryny sklepowej. Nie będzie jednak skończona bez manekinów prezentujących letnie kreacje. Na jakie pytania warto odpowiedzieć przed ich wyborem do ekspozycji?
Należy też przemyśleć dynamikę i układ prezentacji (czy manekiny mają siedzieć, stać czy sprawiać wrażenie ruchu). I najważniejsze: manekiny muszą dokładnie odpowiadać rozmiarówce prezentowanych ubrań – muszą po prostu idealnie pasować.
Czasem wystarczą niepełne manekiny. Tradycyjnie, do prezentacji ubioru sportowego wykorzystuje się torsy i manekiny wytłaczane. Do prezentacji rajstop czy pończoch najlepiej sprawdzają się nogi i uda, a biżuterię można zaprezentować na dłoni. Konwencję można złamać, ale warto zawsze skonsultować projekt z fachowcem z dziedziny visual merchandisingu.
09.01.2025
Rozwój technologii, rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zmieniające się preferencje klientów to najważniejsze czynniki, które kształtują przyszłość handlu detalicznego. Prezentujemy główne trendy, wyzwania i możliwości, które mogą wpłynąć na branżę w 2025 roku.
02.01.2025
Sklepy Sinsay w parkach handlowych w Świdnicy i Zamieniu to kolejne ukończone projekty Ergo Store. Przeczytaj wpis i zobacz efekt naszej pracy!✅