23.02.2017
Wiele piszemy na blogu Ergo Store na temat dobrego wyposażenia sklepu i zasad, którymi kieruje się branża retail projektując przestrzenie handlowe. Warto jednak wiedzieć, jak mniej konwencjonalne, niebanalne elementy wyposażenia mogą dopełnić wizerunku marki.
Dobre wyposażenie nie musi oznaczać projektowej nudy i przewidywalności. Uwzględniając charakter marki, można niekiedy pozwolić sobie na odważniejsze formy ekspozycji asortymentu. Poniżej prezentujemy klika rozwiązań, które mogą posłużyć za inspirację.
Marynarskie liny
W prostocie siła. Lina może posłużyć nie tylko wilkom morskim, ale i shopfitterowi ze świeżym spojrzeniem na projektowanie przestrzeni handlowej. Marynarska lina słusznie kojarzy się z siłą i wytrzymałością. Można ją zatem wykorzystać do podwieszania stojaków z ubraniami czy pojedynczych stylizacji i akcesoriów, redukując tym samym liczbę manekinów.
Perforowane płyty pilśniowe
Wielu może je kojarzyć z rozwiązań stosowanych przez największe marki sportowe, jak Nike. Można nimi pokryć ściany sklepu, umocować w nich haki, wieszaki lub mini półki, które z powodzeniem sprawdzą się przy ekspozycji obuwia czy akcesoriów. Zastosowań jest jednak o wiele więcej. Z pewnością warto wypróbować to rozwiązanie.
Drabiny
Rozwiązanie nieoczywiste, ale warte uwagi jeśli nasza marka ma nieco mniej oficjalny charakter i jest skierowana do tych klientów, którzy lubią być czasem zaskakiwani. Podwieszona w pozycji poziomej drabina z powodzeniem może posłużyć za wieszak. Najlepiej sprawdzą się tu dobrej jakości drewniane drabiny – będą kojarzyć się z solidnością. To jeden z niedrogich, a wciąż świeżych sposobów na dodanie indywidualności naszej marce.
Europalety
Europalety zyskały aprobatę u niektórych retailerów z branży odzieżowej. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że to hipsterskie rozwiązanie, kojarzone z alternatywnymi butikami, ale trudno odmówić, że prezentuje się ono świeżo i ciekawie także w sieciowych sklepach odzieżowych. Jest to także niedroga forma ekspozycji asortymentu. Warto przyjrzeć się temu bliżej!
Rury, belki, liny
W skrócie: podwieszona ekspozycja. To również prosty, ale robiący wrażenie sposób na zaprezentowanie asortymentu odzieżowego. Wystarczy zamontować wysoko belkę, dźwigar lub inny element, z którego spuścimy liny lub linki, na których zawisną ubrania z naszej kolekcji. Pamiętajmy, asortyment powinien być eksponowany na wysokości ludzkiego oka, najlepiej na jasnym (białym, pastelowym) tle. Efekt będzie świeży i z pewnością zyska uwagę klienta.
24.04.2025
Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.