07.02.2020

Outlet – w poszukiwaniu zakupowych okazji

Centra outletowe stały się popularnymi miejscami zakupów, w których magnesem na klientów są obniżone ceny produktów.

Czym są outlety?

W przeszłości były często ulokowane przy fabrykach, gdzie wytwarzane były produkty sprzedawane następnie w przyfabrycznych sklepach. Sprzedawano tam towary uszkodzone lub nadwyżki – czasami tylko pracownikom fabryki, innym razem wszystkim zainteresowanym.

Formuła outletów ewoluowała, wciąż jednak zasadniczo różnią się one od sklepów monobrandowych. Poniżej opisujemy kilka cech charakterystycznych.

Asortyment

W tradycyjnym rozumieniu, outlet to sklep, który sprzedaje odzież, która z różnych powodów nie znalazła nabywców w tzw. pierwszym obiegu, czyli w sklepach należących do właścicieli marek, ewentualnie oferujący odzież z nadwyżek produkcyjnych.

Do outletów trafiała również odzież z defektem pochodzącą wprost z linii produkcyjnej, gdzie po kontroli jakości została zdyskwalifikowana lub ubrania zwrócone do sklepów przez klientów w ramach reklamacji (tzw. customer returns).

W ostatnich latach  asortyment outletów zmienił się. Trafia tam coraz więcej produktów, wytworzonych specjalnie dla sklepów wyprzedażowych. Jedną z przyczyn tej zmiany jest to, że mniej zapasów i mniej uszkodzonych towarów jest dziś dostępnych w sprzedaży w sklepach fabrycznych.

Lokalizacja sklepu

Outlety zlokalizowane są zwykle z dala od centrów dużych miast po to by wykorzystać niższe ceny ziemi oraz powierzchni handlowej, a także, aby uniknąć konkurencji pomiędzy outletami, a markowymi sklepami, działającymi częściej w centrach.

Klienci

Outlety to szansa dla klientów o średnich lub niskich dochodach na kupno produktów cenionych marek, na które –  w innych przypadkach – nie mogliby sobie pozwolić. Co ważne, klienci outletów koncentrują uwagę przede wszystkim na zakupach. Nie poszukują rozrywki, jak kino, kręgle, czy restauracja. Kawa może być miłą przerwą podczas zakupów, ale na pewno nie jest celem przyjazdu do outletu.

Zalety outletów

Tym co wyróżnia outlety od innych sklepów jest cena i jakość. Możemy w nich kupić produkt bardzo wysokiej jakości w atrakcyjnej cenie. Warto więc pomyśleć o odwiedzeniu outletu, jeśli chcemy zaopatrzyć się w produkty odzieżowe, które z założenia mają nam służyć przez długi czas, takie jak skórzane buty czy garnitur.

Outlet to jeden z formatów sklepów, produkowanych przez Ergo Store. W 2019 r. przygotowaliśmy m.in. outlety dla marki Levi’s, które można znaleźć w takich miastach jak Ateny i Saloniki w Grecji, węgierski Polgar czy Hate w Czechach.

Foto: Alexander Kovacs / Unsplash

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków