18.02.2019

Parking centrum handlowego a doświadczenie zakupowe klienta

Parking to miejsce, które kształtuje pierwsze wrażenie klienta, odwiedzającego centrum handlowe. Dostępność i wygoda parkowania to niewątpliwie jeden z czynników decydujących o wyborze miejsca zakupów.

Zadaniem zarządców obiektów handlowych jest nie tylko zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych, ale również takie zarządzanie tym miejscem by od wjazdu klienta budować jego pozytywne doświadczenie zakupowe.

Nowe technologie sprzymierzeńcem

Digitalizacja otwiera nowe możliwości w zakresie zarządzania miejscami parkingowymi w centrach, m.in. pozwala wyeliminować kolejki, które kierowcy tworzą pod szlabanami pobierając bilet parkingowy. W Globen Shopping Center w Sztokholmie zastosowano koncept Park & Go, w którym system kamer skanuje tablice rejestracyjne samochodów wjeżdżających i opuszczających centrum. Płatność może być uregulowana w terminalach lub online.

Z kolei w centrum handlowym Arkadia w Warszawie dzięki sygnalizacji świetlnej kierowcy łatwiej znajdują wolne miejsca postojowe, a wyświetlacze i ekrany LED pomagają im odnaleźć się w strefach parkingu. Dodatkowo, w ramach systemu Park Assist, wszystkie miejsca parkingowe są strzeżone przez ponad tysiąc sensorów kamerowych. System został również wzbogacony o funkcjonalność Find Your Car. Każdy klient, który zapomni gdzie zaparkował może zwrócić się do pracowników ochrony, którzy pomogą szybko odnaleźć zaparkowane auto.

Parking przyszłości

Opisane rozwiązania odzwierciedlają obecne możliwości technologiczne. Warto jednak już dziś zastanowić się jak zaprojektować parking by spełnić oczekiwania naszych klientów w przyszłości. Prognozy wskazują, że na naszych ulicach będzie coraz więcej samochodów elektrycznych (w 2040 r. ich udział ma przekroczyć 50 procent). Dlatego jednym z wyzwań będzie zapewnienie miejsc parkingowych wyposażonych w odpowiednie ładowarki.

Kolejnym trendem przyszłości może być wyposażenie parkingu w urządzenia, dzięki którym stanie się on swojego rodzaju SPA dla naszego samochodu, np. dzięki umieszczeniu na parkingu automatycznych myjni przejazdowych.

Dla właścicieli centrów handlowych, odpowiednie zarządzanie parkingiem otwiera nowe możliwości w budowaniu relacji z klientami.  Parking może stać się miejscem, w którym centrum komunikuje się ze swoimi klientami. Zarządcy mogą też z wyprzedzeniem pozyskać informacje na temat kierowców wjeżdżających do centrum, np. zachęcając ich do rejestracji na stronie w zamian za przywileje przy wjeździe na parking. Dzięki temu w momencie wjazdu na parking, klient będzie mógł otrzymać spersonalizowane oferty produktów i usług, dostępnych w centrum.

Na parkingu zaczyna się i kończy wizyta w centrum handlowym. Dobrze zarządzany parking i skuteczne rozwiązania z pewnością zmotywują klienta do ponownego odwiedzenia centrum.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testNeuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?
    zobacz więcej

    08.05.2025

    Neuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?

    Neuroestetyka, interdyscyplinarna dziedzina łącząca neuronaukę z teorią projektowania, zmienia sposób, w jaki tworzymy meble sklepowe w 2025 roku.

    testBiophilic design w sklepach stacjonarnych - blog Ergo Store
    zobacz więcej

    02.05.2025

    Biophilic design w przestrzeniach handlowych: Naturalne elementy poprawiające doświadczenie zakupowe

    W erze zakupów online, fizyczne sklepy muszą zaoferować klientom coś więcej niż tylko produkty – tworzyć niezapomniane doświadczenia. Biophilic design to jeden z trendów, który może zmieniać współczesne przestrzenie handlowe. Na czym polega?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków