26.06.2025
Wiosna i lato to czas, w którym znane marki często uruchamiają swoje pop-up stores. W przestrzeniach miejskich czy turystycznych pojawiają się tymczasowe punkty handlowe, które przyciągają uwagę nietuzinkowym wyglądem i kreatywnymi pomysłami. Nowoczesne rozwiązania meblowe skracają dziś znacznie czas potrzebny na przygotowanie takiego sklepu, a także dają markom przestrzeń na wprowadzanie w życie nietuzinkowych pomysłów.
Współczesne pop-upy wyewoluowały w kierunku wyrafinowanych przestrzeni brandingowych i miejsc budowania bezpośrednich relacji z klientami. Na ulicach największych miast świata można spotkać kreatywne punkty handlowe, przygotowane przez czołowe marki premium. Pod koniec maja 2025 r. mieszkańców Paryża zachwycał eksperymentalny pop-up Prada Picnic. Na miejscu można było przetestować perfumy sygnowane słynną marką, a nawet zjeść lody. Niepowtarzalny klimat tworzyły leżaki, parasole czy piknikowy retro bus, a wszystko z widokiem na Wieżę Eiffla.
Marki wykorzystują pop-up stores do wejścia na nowe rynki, wprowadzania limitowanych kolekcji czy zwiększania swojej rozpoznawalnościi. Ta różnorodność celów wymaga równie elastycznych rozwiązań wyposażeniowych.
Najnowsze generacje mebli do pop-up stores opierają się na systemach modułowych, które można łączyć jak klocki. Pojedyncze elementy – regały, ekspozytory, lady kasowe – posiadają standaryzowane złącza umożliwiające tworzenie różnorodnych konfiguracji. System ten pozwala marce na dostosowanie wyposażenia zarówno do małego stoiska o powierzchni 10 m², jak i do przestronnego pawilonu.
Kluczową cechą jest lekkość konstrukcji – nowoczesne materiały kompozytowe są znacznie lżejsze w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, zachowując przy tym wytrzymałość i estetykę.
Firma Samsung stworzyła mobilne stoisko “Galaxy Studio”, które rozstawiane jest. w galeriach handlowych czy podczas specjalnych eventów. Wewnątrz można przetestować funkcje urządzeń, poznać ich możliwości oraz skorzystać z pomocy promotorów i ekspertów. Stoisko wykorzystuje kompleksowy system modułowych elementów, takich jak interaktywne stoły, ściany ekspozycyjne i stanowiska do testowania, które można łączyć w różne konfiguracje.
Stoisko Samsunga to również przykład wykorzystania technologii cyfrowych we współczesnych pop-up stores. Ściany ekspozycyjne w konstrukcjach tego producenta mają wbudowane ekrany, dostępne są specjalne miejsca do testowania urządzeń oraz gogle VR.
Inne rozwiązania technologiczne wykorzystywane dziś przez marki to m.in. regały z czujnikami ruchu aktywującymi podświetlenie produktów czy lady kasowe z wbudowanymi terminalami płatniczymi. Popularne są też modularne „media walls” – konstrukcje łączące funkcję ekspozycyjną z możliwością prezentacji treści multimedialnych, które można szybko konfigurować w zależności od potrzeb konkretnej kampanii.
Modułowe systemy umożliwiają głęboką personalizację bez konieczności projektowania dedykowanych rozwiązań. Wymienne panele frontalne, konfigurowalne systemy oświetlenia LED czy magnetyczne systemy brandingowe pozwalają na szybkie dostosowanie wyposażenia do identyfikacji wizualnej marki w ciągu kilku minut.
Pop-up stores to nie tylko trend, ale odpowiedź na fundamentalne zmiany w zachowaniach konsumenckich i strategiach biznesowych. W erze niepewności gospodarczej elastyczność staje się ważną przewagą konkurencyjną. Marki, które opanują sztukę szybkiego tworzenia atrakcyjnych przestrzeni handlowych w dowolnym miejscu i czasie, zyskają znaczącą przewagę nad konkurencją.
03.07.2025
Regularna współpraca Ergo Store z niemiecką marką More & More przyniosła kolejne produkcje na jej rodzimym rynku. Na liście miast, w których przygotowaliśmy sklepy, znalazł się m.in. Berlin.
19.06.2025
Na mapie naszych produkcji dla grupy LPP w Bośni i Hercegowinie pojawiły się cztery nowe punkty. W kwietniu i maju 2025 r. wyprodukowaliśmy sklepy Sinsay w Banja Luce, Goražde, Foče oraz miejscowości Kiseljak.