11.07.2018

Slow shopping – zakupy bez pośpiechu

Slow shopping to trend, który przypadnie do gustu tym, którzy nie przepadają za zakupami w galeriach handlowych, hipermarketach i dużych outletach. To również alternatywa dla zakupów w sieci, które przebiegają często w szybki i „bezduszny” sposób.

Slow shopping – alternatywny sposób na zakupy

To propozycja dla osób poszukających miejsc, które nie przytłaczają głośną muzyką i nie są  przepełnione ludźmi pędzącymi od sklepu do sklepu. Tak jak idea slow food polega na poszukiwaniu jedzenia, które wprawdzie przygotowuje się dłużej, ale jest przez to smaczne i zdrowe, tak ideą przewodnią slow shoppingu jest poszukiwanie oryginalnych miejsc, w których zakupy zrobimy w sposób przemyślany, nie działając impulsowo, np. pod wpływem promocji w sieciówkach. Slow shopping to poszukiwanie produktów oryginalnych i wyjątkowych. Świadome zakupy, w których odnajdziemy zapomnianą już nieco przyjemność powolności.

Miejscem, w którym z powodzeniem możemy „uprawiać” slow shopping są m.in. butiki – niewielkie sklepy z modną odzieżą lub galanterią. Butiki często sprzedają produkty jednej marki, a nawet jednego projektanta. Ich minusem są na pewno wysokie ceny produktów. Ciekawą alternatywą dla butików mogą być bazary i targowiska. W samej Warszawie możemy znaleźć ok. 70 bazarów i targowisk jednodniowych oraz ponad 300 miejsc handlowych. Z raportu opracowanego przez Urząd m.st. Warszawy wynika, że ponad 70% mieszkańców stolicy korzysta z targowisk, a aż 85% uważa, że są one potrzebne. Bazary są równie chętnie odwiedzane przez osoby starsze i niezamożne, co przez młodych klientów, podążających za aktualnymi trendami. Osobną kategorią są hale targowe – budynki handlowe, w których możemy znaleźć stoiska z branży spożywczej, przemysłowej i usługowej. Przykładem może być odrestaurowana niedawno Hala Koszyki w Warszawie, w której znajduje się kilkanaście restauracji i sklepów, a hala stała się popularnym miejscem spotkań towarzyskich oraz wydarzeń kulturalnych.

Czym jest slow shopping?

Slow shopping to trend, któremu przyglądają się też z zainteresowaniem duże marki i sieci handlowe, które poszukują sposobów na to by w czasach rozwoju handlu internetowego zatrzymać klientów w sklepach stacjonarnych. Sposobem na to jest projektowanie unikalnych doświadczeń zakupowych, a slow shopping może być jednym z nich. Marka Origins, specjalizująca się w produkcji naturalnych kosmetyków, przygotowała w swoich sklepach tzw. selfie walls, które można wykorzystać jako tło do zdjęć przesyłanych do portali społecznościowych. Umieściła też w sklepach umywalki, przy których klienci mogą wypróbować mydła tej marki.

Warto pamiętać, że klienci, którzy spędzą w sklepie więcej czasu, prawdopodobnie wydadzą w nim więcej pieniędzy. To niezaprzeczalna korzyść, którą mogą odnieść właściciele punktów handlowych, którzy zdecydują się wykorzystać opisywany trend.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    testJak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?
    zobacz więcej

    10.04.2025

    Jak wybrać firmę do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku?

    Wybór firmy do produkcji sklepu stacjonarnego w 2025 roku to decyzja, która może wpłynąć na sukces całego przedsięwzięcia. Jak znaleźć partnera, który zapewni najwyższą jakość i sprawną realizację projektu? Sprawdź sześć czynników, które warto wziąć pod uwagę. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków