23.08.2016
Dobre wyposażenie salonu sprzedaży nie może obejść się bez odpowiednio zaprojektowanej lady i kasy sklepowej.
Podpowiadamy, jak istotnym jest ona elementem w shopfittingu i jak ominąć podstawowe błędy.
Na dobrze wyposażony sklep składa się wiele czynników. Jednym z nich, niekiedy marginalizowanym, jest strefa płatności, gdzie mieszczą się sklepowa lada i kasa. Jej położenie i wygląd są kluczowe – w tym miejscu odbywa się przecież finalizacja transakcji z klientem. Wydatki na te elementy wyposażenia warto potraktować jako inwestycję, która zwróci się w szybkim tempie. Co warto wiedzieć przed wyborem odpowiedniej lady sklepowej?
Zanim projekt wnętrza salonu handlowego zostanie przeniesiony z papieru w rzeczywistość, warto uwzględnić w nim podział przestrzeni na osobne sekcje. Frontowa część sklepu i to, jak jest zaadaptowana ma istotne znaczenie. Nie jest to przestrzeń, w której powinny odbywać się transakcje między klientem a marką. Obszar położony najbliżej wejścia to idealne miejsce do ekspozycji tego, co marka chce zaprezentować klientowi w pierwszej kolejności – do tej części powinien trafić najważniejszy, „flagowy” asortyment.
Gdzie kierujemy kroki podczas pierwszej wizyty w sklepie? Jeśli chcemy, żeby nasz sklep był zaprojektowany i wyposażony tak, żeby wraz z przekroczeniem progu klient ruszał w podróż, nie umieszczajmy strefy kas w miejscu widocznym od wejścia sklepu, szczególnie na prawo od niej. Ekspozycja asortymentu powinna być rozmieszczona tak, żeby prowadzić klienta niewidzialną, ale wyczuwalną intuicyjnie ścieżką, na końcu której znajduje się kasa sklepowa.
Nie powinno się jednak traktować strefy płatniczej tylko jako miejsca finalizacji transakcji. To również punkt „ostatniej próby”, by wywrzeć na kliencie trwałe pozytywne wrażenie. Warto pamiętać, że klient w strefie kas musi czuć się komfortowo. Należy zapewnić mu miejsce pozwalające na swobodną transakcję, pamiętając o dodatkowej przestrzeni na prywatne rzeczy: portfel, torebkę etc. Strefę kas można również wykorzystać jako miejsce zachęcające do drobnych, spontanicznych zakupów lub nabycia kart podarunkowych. Można umieścić je bezpośrednio na ladzie lub w jej bliskim sąsiedztwie.
Aspekty estetyczne i funkcjonalne strefy płatności powinniśmy traktować jako kluczowy element wyposażenia salonu handlowego. Warto pamiętać, że strefa ta musi być spójna z przekazem marki pod względem kolorystycznym i stylu.
Firma Ergo Store to specjaliści w zakresie projektowania i produkcji wyposażenia przestrzeni sklepowej. Oferujemy kompleksowe, nowoczesne rozwiązania, które mogą skutecznie wspierać sprzedaż i wizerunek marki. Nasze usługi obejmują przede wszystkim projektowanie salonów sieciowych, produkcję systemów ściennych i mebli wolnostojących oraz ich transport i montaż. Dzięki rozwiniętemu zapleczu organizacyjnemu oraz doświadczonemu zespołowi projektantów, inżynierów i konstruktorów Ergo Store może podjąć się także innych zadań w zakresie projektowania i wyposażenia dowolnej przestrzeni handlowej.
Nasze meble dostarczamy i instalujemy na terenie całej Europy a także na rynkach wschodnich.
24.04.2025
Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.
17.04.2025
Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.