31.03.2017

Targi EuroShop 2017 pod znakiem różnorodności i personalizacji

113 tysięcy gości i 2 368 wystawców z 61 krajów  – tak w skrócie można podsumować targi EuroShop 2017. Na największych na świecie targach wyposażenia sklepów, sprzedaży i reklamy dyskutowano o tym, co dziś najważniejsze dla branży retail: roli emocji w doświadczeniu zakupowym, digitalizacji i znaczeniu omnichannel.

EuroShop to targi o długiej tradycji. W kalendarzu wydarzeń osób związanych z branżą retail stanowią one żelazny punkt od pięćdziesięciu lat. Targi odbywają się co trzy lata w Düsseldorfie w Niemczech i ściągają gości z całego świata, zainteresowanych nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych, jak i najnowszymi trendami w zakresie wyposażenia sklepów, sprzedaży  i reklamy. W tym roku, wymiana branżowego knowhow i kontaktów odbywała się na przestrzeni liczącej 127 tys. metrów kwadratowych, obejmującej 18 hal wystawienniczych.

Jak podają organizatorzy, między 5 a 9 marca targi odwiedzili goście ze 138 krajów. Mieli oni okazję zapoznać się z nową koncepcją tematycznego podziału targów. Tegorocznąedycjęimprezypodzielononasiedembloków: POP Marketing & Store Design, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Desingoraz Food Tech & Energy Management.

Tematyka tegorocznej edycji EuroShop nie była zaskoczeniem. Głównymi tematami był coraz prężniej rozwijająca się digitalizacja branży retail, szyte na miarę rozwiązania z obszaru omnichannel orazpostępująca personalizacja doświadczenia zakupowego.

– Targi na pewno potwierdziły utrzymujące się trendy w branży, które stawiają na ogromną różnorodność, innowacje i format sklepów stacjonarnych wspieranych przez digitalowe rozwiązania – czy to w formie reklamy, czy aranżacji wnętrza – zauważa Paweł Dziarek, New Business Director w firmie Ergo Store. Wystawcy eksplorowali nowe, przyjazne ekologicznie rozwiązania dla branży retail.

– Wykorzystanie ekologicznych materiałów w wyposażeniu sklepów coraz częściej będziemy  spotykać jako działania uzupełniające dla firm, które produkują ekologiczną odzież, np. z odzysku. Warto również podkreślić, że sklepy stacjonarne i online rosną w siłę i podejmują działania komplementarne, ale to sklepy fizyczne wciąż wiodą prym. To zakupom w sklepie stacjonarnym towarzyszą prawdziwe emocje. Dlatego właściciele salonów handlowych decydują się coraz częściej na projekty wnętrz spójne z wizerunkiem. Razem stanowią komplementarne elementy opowieści o marce i jej produktach, konsekwentnie zachęcające do zakupów – konkluduje Dziarek.

Nasza firma również przygotowała się pieczołowicie do roli wystawcy na targach EuroShop. Więcej o naszym stoisku i o tym, jakie trendy w branży retail widoczne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej napiszemy wkrótce na naszym blogu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testKolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech
    zobacz więcej

    24.04.2025

    Kolejna w 2025 r. seria produkcji Ergo Store dla More & More w Niemczech

    Marzec i kwiecień 2025 przyniosły kolejną serię produkcji Ergo Store dla marki More & More w Niemczech. Tym razem pracowaliśmy w miastach Bawarii i Dolnej Saksonii, takich jak Augsburg, czy Rosenheim.

    testJak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?
    zobacz więcej

    17.04.2025

    Jak zaadaptować przestrzeń komercyjną do potrzeb różnych grup klientów?

    Sklep, który potrafi dostosować się do oczekiwań różnych grup konsumentów, maksymalizuje swój potencjał sprzedażowy i buduje lojalność klientów. W artykule piszemy o różnych aspektach związanych z adaptowaniem przestrzeni do potrzeb różnorodnych grup konsumentów.  

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków