31.03.2017

Targi EuroShop 2017 pod znakiem różnorodności i personalizacji

113 tysięcy gości i 2 368 wystawców z 61 krajów  – tak w skrócie można podsumować targi EuroShop 2017. Na największych na świecie targach wyposażenia sklepów, sprzedaży i reklamy dyskutowano o tym, co dziś najważniejsze dla branży retail: roli emocji w doświadczeniu zakupowym, digitalizacji i znaczeniu omnichannel.

EuroShop to targi o długiej tradycji. W kalendarzu wydarzeń osób związanych z branżą retail stanowią one żelazny punkt od pięćdziesięciu lat. Targi odbywają się co trzy lata w Düsseldorfie w Niemczech i ściągają gości z całego świata, zainteresowanych nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych, jak i najnowszymi trendami w zakresie wyposażenia sklepów, sprzedaży  i reklamy. W tym roku, wymiana branżowego knowhow i kontaktów odbywała się na przestrzeni liczącej 127 tys. metrów kwadratowych, obejmującej 18 hal wystawienniczych.

Jak podają organizatorzy, między 5 a 9 marca targi odwiedzili goście ze 138 krajów. Mieli oni okazję zapoznać się z nową koncepcją tematycznego podziału targów. Tegorocznąedycjęimprezypodzielononasiedembloków: POP Marketing & Store Design, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Desingoraz Food Tech & Energy Management.

Tematyka tegorocznej edycji EuroShop nie była zaskoczeniem. Głównymi tematami był coraz prężniej rozwijająca się digitalizacja branży retail, szyte na miarę rozwiązania z obszaru omnichannel orazpostępująca personalizacja doświadczenia zakupowego.

– Targi na pewno potwierdziły utrzymujące się trendy w branży, które stawiają na ogromną różnorodność, innowacje i format sklepów stacjonarnych wspieranych przez digitalowe rozwiązania – czy to w formie reklamy, czy aranżacji wnętrza – zauważa Paweł Dziarek, New Business Director w firmie Ergo Store. Wystawcy eksplorowali nowe, przyjazne ekologicznie rozwiązania dla branży retail.

– Wykorzystanie ekologicznych materiałów w wyposażeniu sklepów coraz częściej będziemy  spotykać jako działania uzupełniające dla firm, które produkują ekologiczną odzież, np. z odzysku. Warto również podkreślić, że sklepy stacjonarne i online rosną w siłę i podejmują działania komplementarne, ale to sklepy fizyczne wciąż wiodą prym. To zakupom w sklepie stacjonarnym towarzyszą prawdziwe emocje. Dlatego właściciele salonów handlowych decydują się coraz częściej na projekty wnętrz spójne z wizerunkiem. Razem stanowią komplementarne elementy opowieści o marce i jej produktach, konsekwentnie zachęcające do zakupów – konkluduje Dziarek.

Nasza firma również przygotowała się pieczołowicie do roli wystawcy na targach EuroShop. Więcej o naszym stoisku i o tym, jakie trendy w branży retail widoczne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej napiszemy wkrótce na naszym blogu.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testNeuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?
    zobacz więcej

    08.05.2025

    Neuroestetyka w sklepach stacjonarnych: Jak nauka o mózgu zmienia projektowanie mebli sklepowych?

    Neuroestetyka, interdyscyplinarna dziedzina łącząca neuronaukę z teorią projektowania, zmienia sposób, w jaki tworzymy meble sklepowe w 2025 roku.

    testBiophilic design w sklepach stacjonarnych - blog Ergo Store
    zobacz więcej

    02.05.2025

    Biophilic design w przestrzeniach handlowych: Naturalne elementy poprawiające doświadczenie zakupowe

    W erze zakupów online, fizyczne sklepy muszą zaoferować klientom coś więcej niż tylko produkty – tworzyć niezapomniane doświadczenia. Biophilic design to jeden z trendów, który może zmieniać współczesne przestrzenie handlowe. Na czym polega?

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków