31.03.2017
113 tysięcy gości i 2 368 wystawców z 61 krajów – tak w skrócie można podsumować targi EuroShop 2017. Na największych na świecie targach wyposażenia sklepów, sprzedaży i reklamy dyskutowano o tym, co dziś najważniejsze dla branży retail: roli emocji w doświadczeniu zakupowym, digitalizacji i znaczeniu omnichannel.
EuroShop to targi o długiej tradycji. W kalendarzu wydarzeń osób związanych z branżą retail stanowią one żelazny punkt od pięćdziesięciu lat. Targi odbywają się co trzy lata w Düsseldorfie w Niemczech i ściągają gości z całego świata, zainteresowanych nawiązaniem nowych kontaktów biznesowych, jak i najnowszymi trendami w zakresie wyposażenia sklepów, sprzedaży i reklamy. W tym roku, wymiana branżowego knowhow i kontaktów odbywała się na przestrzeni liczącej 127 tys. metrów kwadratowych, obejmującej 18 hal wystawienniczych.
Jak podają organizatorzy, między 5 a 9 marca targi odwiedzili goście ze 138 krajów. Mieli oni okazję zapoznać się z nową koncepcją tematycznego podziału targów. Tegorocznąedycjęimprezypodzielononasiedembloków: POP Marketing & Store Design, Expo & Event Marketing, Retail Technology, Lighting, Visual Merchandising, Shop Fitting & Store Desingoraz Food Tech & Energy Management.
Tematyka tegorocznej edycji EuroShop nie była zaskoczeniem. Głównymi tematami był coraz prężniej rozwijająca się digitalizacja branży retail, szyte na miarę rozwiązania z obszaru omnichannel orazpostępująca personalizacja doświadczenia zakupowego.
– Targi na pewno potwierdziły utrzymujące się trendy w branży, które stawiają na ogromną różnorodność, innowacje i format sklepów stacjonarnych wspieranych przez digitalowe rozwiązania – czy to w formie reklamy, czy aranżacji wnętrza – zauważa Paweł Dziarek, New Business Director w firmie Ergo Store. Wystawcy eksplorowali nowe, przyjazne ekologicznie rozwiązania dla branży retail.
– Wykorzystanie ekologicznych materiałów w wyposażeniu sklepów coraz częściej będziemy spotykać jako działania uzupełniające dla firm, które produkują ekologiczną odzież, np. z odzysku. Warto również podkreślić, że sklepy stacjonarne i online rosną w siłę i podejmują działania komplementarne, ale to sklepy fizyczne wciąż wiodą prym. To zakupom w sklepie stacjonarnym towarzyszą prawdziwe emocje. Dlatego właściciele salonów handlowych decydują się coraz częściej na projekty wnętrz spójne z wizerunkiem. Razem stanowią komplementarne elementy opowieści o marce i jej produktach, konsekwentnie zachęcające do zakupów – konkluduje Dziarek.
Nasza firma również przygotowała się pieczołowicie do roli wystawcy na targach EuroShop. Więcej o naszym stoisku i o tym, jakie trendy w branży retail widoczne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej napiszemy wkrótce na naszym blogu.
09.01.2025
Rozwój technologii, rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju oraz zmieniające się preferencje klientów to najważniejsze czynniki, które kształtują przyszłość handlu detalicznego. Prezentujemy główne trendy, wyzwania i możliwości, które mogą wpłynąć na branżę w 2025 roku.
02.01.2025
Sklepy Sinsay w parkach handlowych w Świdnicy i Zamieniu to kolejne ukończone projekty Ergo Store. Przeczytaj wpis i zobacz efekt naszej pracy!✅