23.02.2016

Wnętrze sklepu przyszłości? Zdecydowanie eko

Meble, akcesoria czy przedmioty codziennego użytku oceniamy pod kątem ich estetyki, ceny i trwałości. Do tego zestawienia coraz częściej dołącza czwarte kryterium. To, czy dany przedmiot został wykonany z zastosowaniem zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska metod produkcji to warunek, który przed zakupem stawiają dziś nie tylko indywidualni klienci, ale i firmy dbające o swój wizerunek.

Trendy we wnętrzach sklepowych – zrównoważony rozwój

Do mody na zrównoważony rozwój, czyli sustainability i ekologiczne projekty przyczynił się bez wątpienia kryzys, ale i współczesne megatrendy, czyli najważniejsze trendy o globalnym zasięgu. Składają się na nie m.in. urbanizacja, społeczeństwo informacyjne, ekologia i zdrowie. W styczniu br. podczas Międzynarodowych Targów Mebli i Wyposażenia Wnętrz w Kolonii podkreślano, że ekologiczny megatrend ma na celu ochronę zasobów naturalnych także poprzez produkowanie solidnych i trwałych mebli zgodnie z zasadami strategii zrównoważonego rozwoju. Podobne stanowisko przyjmują organizatorzy Sztokholmskich Targów Meblarskich i Oświetleniowych. Odbywające się w lutym targi to największa i najważniejsza impreza branży meblarskiej i oświetleniowej w Skandynawii, zarówno dla firm jak i prywatnych gospodarstw. Motyw przewodni sztokholmskich targów mówi wszystko: „Nature is back for good!”.

Postaw na materiały ze źródeł odnawialnych!

Zarówno w wypadku kolońskich, jak i sztokholmskich targów, wiele prezentowanych mebli i akcesoriów stanowi odpowiedź na kilka megatrendów jednocześnie. Produkowane według zasad zrównoważonego rozwoju przedmioty będą więc odpowiadać potrzebom dzisiejszego społeczeństwa mobilnego. Stoły będą miały możliwość regulacji wysokości, a źródła światła będą jak najbardziej przyjazne ludzkiemu, zmęczonemu pracą przy komputerze oku. Ważne są też surowce. Meble wykonane według reguł zrównoważonego rozwoju tworzy się z materiałów ze źródeł odnawialnych, czyli takich, których zbiory odbywają się co 10 lat lub krócej. To m.in. bambus i korek. Przedmioty wykonane z tych surowców znajdują się dziś w niejednym domu.

Z bambusa skorzystała też m.in. Puma w swoich outletach. Inny gigant odzieżowy – Zara – zapewniał niedawno, że ma w planach współpracę z ośrodkami badawczymi skupionymi na technologiach odzyskiwania surowców. Do 2020 r. firma ma w planach zmienić większość swoich sklepów na bardziej wydajne ekologicznie. Zaś IKEA, jedno z największych na świecie przedsiębiorstw zajmujących się produkcją i sprzedażą detaliczną mebli, ogłosiło w styczniu, że zamierza wprowadzić usługę reperacji swoich produktów lub oddania ich do recyklingu. Taką deklarację złożył Steve Howard, szef departamentu zrównoważonego rozwoju w szwedzkiej firmie. Takie stanowiska są dziś sygnałem, że w obliczu globalnych zmian środowiska i megatrendów także najwięksi gracze rynku detalicznego decydują się na zmianę swojej polityki.

Estetyka może iść w parze z etyką. Masz już pomysł na wnętrze swojego sklepu w tym duchu? Zrealizujemy je dla ciebie. Od ponad 9 lat aranżujemy salony sklepowe, projektujemy i produkujemy systemy meblowe oraz zapewniamy transport mebli w dowolne miejsce w Polsce, na terenie Unii Europejskiej oraz w Rosji i na Ukrainie.

Zobacz również: Sklep przyszłości – technologiczne nowości ze świata

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testMeble multisensoryczne - dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów
    zobacz więcej

    29.05.2025

    Meble multisensoryczne – dotyk, zapach i dźwięk w elementach wyposażenia sklepów

    Sklep stacjonarny powinien zapewnić dziś bogate doświadczenie zakupowe, wykraczające poza zwyczajny kontakt z produktami. W takim sklepie meble przestają być jedynie funkcjonalnymi elementami ekspozycji - stają się multisensorycznymi punktami kontaktu z marką, angażującymi wszystkie zmysły klientów.

    testSklep jako przestrzeń społeczna: meble wspierające interakcje i budowanie społeczności
    zobacz więcej

    22.05.2025

    Sklep jako przestrzeń społeczna: meble wspierające interakcje i budowanie społeczności

    W erze popularności zakupów online, fizyczne sklepy przechodzą zmiany. Jednym z kierunków jest ewolucja w kierunku przestrzeni społecznych, gdzie klienci mogą się spotykać i nawiązywać relacje. Ten trend wymaga zupełnie nowego podejścia do projektowania mebli sklepowych i elementów wyposażenia.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków