16.08.2017
Przygotowanie projektu wyposażenia sklepu to nie lada wyzwanie.
Jak wyróżnić się na tle konkurencji dysponując ograniczonym budżetem? Podpowiadamy, jak projektować, dbając jednocześnie o rozpoznawalność marki i jakość wnętrza.
Pytanie „jak zachęcić przechodnia by stał się klientem” to kluczowy temat rozmyślań wielu przedstawicieli branży retail. Obok jakości i ceny produktów, wizerunek marki i przyjemność z robienia zakupów pozostają nieodłącznymi kryteriami. Te zaś niosą dla firmy konieczność inwestycji. Jak sprostać wysokim konsumenckim wymaganiom przy limitach budżetu? Jako doświadczona firma zajmująca się wyposażeniem sklepów i produkcją, polecamy zwrócić uwagę na następujące kwestie:
1. Zminimalizuj zakres prac konstrukcyjnych
Jeśli decydujemy się wynająć przestrzeń o charakterze komercyjnym, jest całkiem prawdopodobne, że została ona już wcześniej przystosowana do potrzeb sprzedażowych. Warto dokładnie ocenić potencjał tego, co już mamy i jak możemy dostosować nasz projekt do możliwości, jakie oferuje nam przestrzeń. Nieocenioną pomocą już na tym etapie będzie konsultacja z firmą shopfitterską, która oceni potencjał lokalu. Adaptacja projektu do warunków bazowych to sposób na zaoszczędzenie wielu niepotrzebnych kosztów.
2. Unikaj opcji „szyte na miarę”
Rozwiązania przygotowane na nasze życzenie to tyle kusząca, co niezwykle kosztowna opcja. Jeśli uwiodą nas niestandardowe projekty, wydatki poszybują w górę, szybko przekraczając możliwości skromnego budżetu. Pamiętajmy jednak, że nie każdy element wyposażenia wymaga dostosowania do indywidualnych wymogów. Najważniejsze, by zachować styl i charakter marki oraz funkcjonalność przestrzeni.
3. Poprawki będą kosztowne
Wiele firm wciąż decyduje się samodzielnie wyposażać nowy sklep. Kiedy zaś zorientują się, że pomoc fachowców jest nieodzowna i wzywają shopfittera, otrzymują listę koniecznych i kosztownych poprawek do właściwego projektu. By nie wpaść w pułapkę niepotrzebnych wydatków na korekty, skonsultuj się z firmą zajmującą się wyposażeniem i produkcją sklepów już na samym początku. Określ swój budżet, potrzeby i zwróć uwagę na kluczowe z punktu widzenia marki obszary. Pierwszy krok to zawsze rzeczowa rozmowa.
4. Tańszy zamiennik nie znaczy gorszy
Materiały wykończeniowe to obszar, w którym możemy poczynić pewne oszczędności. Każdy materiał, zarówno droższy, jak i syntetyczny zamiennik ma swoją specyfikę. Doświadczona w produkcji i wyposażeniu wnętrz firma doradzi, jak zredukować koszta na wykończenia za pomocą tańszych alternatyw materiałowych, które pozwolą uzyskać zadowalający efekt. Dlatego doradztwo w zakresie doboru materiałów to jedna z usług, które oferujemy naszym klientom.
5. Siła grafiki jest wielka
Sposób na ożywienie przestrzeni, dodanie jej charakteru, lepsze oznakowanie czy po prostu wypełnienie pustego miejsca – elementy graficzne mają nieocenioną siłę nie tylko w branży retail. Warto pamiętać, że dobrze zaprojektowany i wyprodukowany element graficzny może skuteczniej zapaść w pamięć niż poprawnie, ale standardowo wyposażone wnętrze. W naszej firmie, oprócz systemów ściennych, mebli wolnostojących i elementów wyposażenia, zajmujemy się również grafikami, kasetonami oraz materiałami reklamowymi, dostosowując je do potrzeb klienta. Ich koszty mogą zaś być ułamkiem w stosunku do wydatków na drogie materiały wykończeniowe.
Wymienione powyżej obszary to te, w których najłatwiej o redukcję kosztów. Należy jednak pamiętać, że wszystko zaczyna się od zasady „keep things simple”. Prostota w projektowaniu i wyposażeniu sklepu to prawo nadrzędne, którego warto przestrzegać z żelazną konsekwencją nie tylko przy ograniczonym budżecie.
30.01.2025
Sklep w formacie shop-in-shop w belgijskim mieście Charleroi dołączył do listy naszych produkcji dla odzieżowej marki z Niemiec.
23.01.2025
Głównym założeniem gospodarki cyrkularnej jest minimalizacja odpadów oraz maksymalne wykorzystanie zasobów poprzez ponowne użycie, recykling i odnawianie produktów. W jaki sposób można zastosować cyrkularne zasady w handlu detalicznym?