Home » Blog » 8 pomysłów na wiosenną aranżację witryny sklepowej

11.05.2021

8 pomysłów na wiosenną aranżację witryny sklepowej

Czym jest visual merchandising?

Visual merchandising to dziedzina, która ma niebagatelny wpływ na handel detaliczny. Jesteśmy bowiem wzrokowcami i zanim staniemy przy kasie by sfinalizować zakup, „kupujemy oczami”. Dlatego tak ważna jest aranżacja witryny sklepowej. Zmiany pór roku to zaś idealna okazja do odświeżenia frontu sklepu.

Rytm pracy visual merchandisera, nazywanego czasem „cichym sprzedawcą”, dyktuje kalendarz. Uwzględnia on święta, wyjątkowe okazje, a w szczególności zmiany pory roku. Odświeżona wystawa sklepowa daje sygnał, że jest to miejsce, które warto odwiedzić i poznać jego ofertę. Wiosna to zaś idealna okazja, by z pomocą zasad visual merchandisingu stworzyć atrakcyjną witrynę sklepową, której przygotowanie wcale nie musi być kosztownym przedsięwzięciem.

Oczywiście, projektując witrynę sklepową kierujemy się nie tylko kalendarzowymi świętami. Równie ważny jest charakter marki, z którym ekspozycja i wnętrze sklepu powinny współgrać. Inną witrynę sklepową zaproponują minimalistyczna marka odzieżowa COS, rozmiłowany w bogatym wzornictwie luksusowy dom mody Versace, a jeszcze inną marki otoczone legendą wśród młodzieży, jak dr. Martens, Fred Perry czy Levi’s.

Nie oznacza to jednak, że koszt projektu i wykonania witryny sklepowej rośnie wraz z ceną ubrań, które eksponuje. W dobie internetu łatwiej też szukać inspiracji samodzielnie, korzystając z mediów społecznościowych, stron branżowych czy choćby Pinteresta. Podążając tym tropem, podpowiadamy kilka elementów, które można zaadaptować tworząc wiosenną witrynę.

  • Ścianka kwiatowa

    Wiosna to czas, gdy przyroda budzi się do życia. Warto więc wykorzystać kwiaty do stworzenia ścianek, które posłużą za tło dla ekspozycji. Rośliny mogą być żywe, jeśli mamy większy budżet, ale możemy też wykorzystać kwiaty papierowe lub z materiału.

ścianki kwiatowe w sklepach

(Witryna Anthropologie – marki znanej z pomysłowych aranżacji wystaw sklepowych. Źródło: anthropologie.com)

  • Parasolki

    Wiosenna pogoda jest kapryśna, a parasolka bywa nieodzownym dodatkiem na spacerze. Można więc przywołać takie skojarzenie i posłużyć się tym rekwizytem, aranżując w witrynie sklepowej np. scenę wyprawy do parku.

parasolki na wyposażenie witryny sklepowej

(Witryna sklepu marki Gina and May. Źródło: ginaandmay.com)

  • Bukiety

    W niewielkiej witrynie zamiast ścianki kwiatowej lepiej sprawdzą się bukiety czy nawet pojedyncze kwiaty. Umieszczone w donicach czy butelkach z transparentnego, turkusowego szkła z pewnością przywołają w przechodniu pozytywne odczucia.

bukiety na wyposażenie witryny sklepowej

(Wiosenna aranżacja witryny australijskiej marki David Jones. Źródło: materiały prasowe marki)

  • Mchy i porosty

    Spreparowany chrobotek reniferowy to porost, który szczególną popularnością cieszy się w aranżacji wnętrz. Wybór roślin do tego celu jest jednak o wiele większy. Używane w formie paneli ozdobnych czy stroików, przyozdobią nie tylko witrynę. Mogą pozostać wewnątrz sklepu na długo, ciesząc oko zielenią.

mchy i porosty na wyposażenie witryny sklepowej

(Zielona aranżacja kosmetycznej marki Glossier. Źródło: materiały prasowe marki)

  • Papierowe dekoracje

    Sprawdzą się tu zarówno elementy wycinane z papieru, jak i składane zgodnie ze sztuką origami. Papier to tani środek, za pomocą którego możemy uzyskać naprawdę magiczny efekt.

papierowe dekoracje na wyposażenie witryny sklepowej

(Papierowe kwiaty w aranżacji marki Chopard. Źródło: zenmerchandiser.com)

  • Huśtawka

    Po zimie nareszcie można wyjść na place zabaw i do ogrodów, a huśtawka z pewnością przywoła skojarzenia z zabawą na świeżym powietrzu. Ponadto, idealnie sprawdzi się w witrynie np. jako półka do ekspozycji mniejszego asortymentu.

huśtawka na wyposażenie witryny sklepowej

(Witryna sklepu marki Eickoff w Dusseldorfie. Źródło: Retail Design Blog)

  • Konewka i inne narzędzia ogrodnicze.

    Wiosna to czas pracy w ogrodzie. Łopatki, taczki, wiaderka, doniczki, rękawiczki i kalosze, a także konewki – lista rekwizytów, które można wykorzystać do takiej „ogrodniczej” aranżacji jest długa. Z tej listy, wyjątkowo wdzięcznym i tanim rekwizytem, który można łatwo podwiesić, przymocować, udekorować kwiatami, czy uczynić elementem bardziej rozbudowanej kompozycji jest konewka. Żonkil w metalowej konewce przyozdobił już niejedną wystawę!

konewka na wyposażenie witryny sklepowej

(Przykład wykorzystania konewki w aranżacji witryny. Źródło: Retail Design Blog)

  • Gałąź

    Kolejny prosty i tani rekwizyt do wykorzystania w witrynie sklepowej to gałąź lub konar drzewa. Świetnie sprawdzą się np. w roli podwieszanych wieszaków na ubrania.

gałęzie na wyposażenie witryny sklepowej

(Witryna sklepu Gap Kids w Las Vegas. Źródło: pinterest.com/Just_Kellee)

Wymienione sposoby na stworzenie wiosennej witryny sklepowej z pewnością nie wyczerpują tematu. Mamy jednak nadzieję, że będą dobrym wprowadzeniem w sztukę prezentowania produktów i zainspirują do stworzenia ciekawej ekspozycji!

Na koniec prezentujemy wybór wiosennych aranżacji witryn kilku popularnych marek, w tym również naszych klientów:

  • Wiosenno-letnia witryna sklepowa salonu Levi’s w Londynie (źródło: 17qq.com)

Wiosenno-letnia witryna sklepowa

  • Witryna marki Gant, do której wykonania wykorzystano kwiaty zrobione z papieru (źródło: materiały marki)

Wiosenno-letnia witryna sklepowa

  • Wiosenna witryna Zary na Bond Street w Londynie to inne spojrzenie na minimalizm i „granie” jednym, powtarzalnym elementem (źródło: 17qq.com)

Wiosenno-letnia witryna sklepowa

  • Wiosenne elementy wkomponowane w witrynę sklepu marki Sinsay (źródło: materiały Jard Creative)

Wiosenno-letnia witryna sklepowa

Czytaj również

testNOWY SHOWROOM MORE & MORE W HAMBURGU PRZYGOTOWANY PRZEZ ERGO STORE
zobacz więcej

15.06.2021

Nowy showroom More & More w Hamburgu przygotowany przez Ergo Store

Showroom marki More & More w Hamburgu to kolejna produkcja Ergo Store na niemieckim rynku.

testVisual merchandising w czasach pandemii.
zobacz więcej

08.06.2021

Visual merchandising w czasach pandemii. Błędy, których warto unikać

Pandemia wymusiła na nas konieczność przestrzegania wielu zasad bezpieczeństwa. Aranżując przestrzeń handlową w tych nietypowych czasach, stosując zasady visual merchandisingu unikniemy wielu niepotrzebnych pomyłek.

ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
30-720 Kraków

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.