Visual merchandising to klucz do sukcesu w handlu detalicznym. Niestety, wiele sklepów wciąż nie docenia siły visual merchandsingu. Straty można jednak nadrobić, niekoniecznie dysponując dużym budżetem.
Visual merchandising to dział marketingu, który zajmuje się rozmieszczeniem i prezentacją towarów w sklepach detalicznych w celu zwiększenia ich atrakcyjności, a tym samym zwiększenia sprzedaży. Obejmuje takie czynności jak układanie produktów na półkach, projektowanie witryn sklepowych, stosowanie odpowiednich ekspozycji i oznakowań oraz używanie odpowiednich technologii i narzędzi, takich jak dekoracja, oświetlenie i ekrany multimedialne. Celem jest stworzenie atrakcyjnej i przyciągającej wzrok ekspozycji, która zachęci klientów do zakupu.
Jeśli mamy już gotowy projekt wyposażenia salonu handlowego, powinniśmy poświęcić uwagę aranżacji i prezentacji produktów. W tym najlepiej sprawdzi się wiedza, jaką kryje w sobie visual merchandising. To prężnie rozwijające się narzędzie, które wspomaga komunikację z klientem i zwiększa szanse na sukces marki. Przy złym merchandisingu lub jego braku, w dobie coraz ostrzejszej konkurencji, wyniki sprzedażowe nawet najlepszego produktu będą poniżej oczekiwań.
Visual merchandising a marka to dwie kwestie nierozerwalnie ze sobą związane, ponieważ poprawne zastosowanie technik VM może znacząco wpłynąć na pozytywny wizerunek firmy.
Przy tworzeniu visual merchandisingu liczą się wiedza, prostota i kreatywność. Stosuj się do poniższych zasad, a Twój sklep będzie w stanie przyciągnąć uwagę klienta.
1. Źle dobrane kolory wnętrza, nadmiar wzorów czy muzyka niepasująca do charakteru marki skutecznie zniechęcą nawet najbardziej zdeterminowanych gości. Pamiętaj o estetycznej prezentacji asortymentu, dopasowanej do wyposażenia sklepu. To wywoła w potencjalnych klientach poczucie harmonii, zachęcając ich do pozostania w sklepie i zapoznania się z oferowanymi produktami.
2. Wyeksponuj wysokomarżowe produkty. Światło punktowe i odpowiednia ilość wolnej przestrzeni wokół wzmocnią efekt atrakcyjności produktu i zachęcą do przyjrzenia się mu bliżej.
3. Czego nie widać, tego nie ma. Każdy produkt, w szczególności produkty o kluczowym znaczeniu, wymaga odpowiedniej ekspozycji. Tu shopfitting i visual merchandising idą ramię w ramię. Dobrze zaprojektowany salon sklepowy optymalizuje dostępną przestrzeń handlową. Visual merchandising aranżuje ją tak, by oko klienta mogło szybko i bez wysiłku przyjrzeć się temu, co marka ma mu do zaoferowania.
4. Za wzrokiem wędruje dłoń. Pamiętajmy, żeby każdy produkt był na wyciągnięcie ręki klienta. Łatwy dostęp do całego asortymentu to kluczowa sprawa.
Tych kilka porad możemy wcielić w życie niemal od razu. Przearanżowanie wnętrza sklepu tak, żeby stało się bardziej przyjazne dla klienta nie musi bowiem wymagać dużego budżetu. Należy również pamiętać, że personel salonu handlowego powinien otrzymać wiedzę na temat visual merchandisingu, którą będzie stosować na co dzień. Dzięki temu pracownicy będą pamiętać o utrzymaniu optymalnej prezentacji asortymentu. W skutecznym visual merchandisingu liczy się bowiem nie tylko aranżacja, ale praca zespołowa i obserwacja zachowań klientów.
Więcej o tym, jak tworzyć skuteczny visual merchandising oraz o narzędziach visual merchandisingu dowiesz się w jednym z naszych wpisów: https://ergostore.pl/blog/skuteczny-visual-merchandising-jak-stworzyc-wystawe-ktora-przyciagnie-uwage-klienta/
19.12.2024
Dzięki zaawansowanym rozwiązaniom, takim jak czujniki ruchu, ekrany dotykowe czy systemy RFID, inteligentne meble sklepowe umożliwiają interakcję z klientami oraz zbieranie danych o ich preferencjach zakupowych.
12.12.2024
Do długiej listy naszych produkcji dla grupy LPP na Bałkanach dołączyły sklepy Sinsay w dwóch bośniackich miejscowościach - Doboj i Vogosca.