Home » Blog » Baby Boomers i ich zwyczaje zakupowe – jak sprzedawcy mogą wykorzystać potencjał tego pokolenia?

30.10.2019

Baby Boomers i ich zwyczaje zakupowe – jak sprzedawcy mogą wykorzystać potencjał tego pokolenia?

Sprzedawcy i właściciele sklepów zderzają się na co dzień z potrzebami i nawykami różnych generacji klientów – pokolenia Baby Boomers, Generacji X,  Generacji Y (popularnie nazywanej Millenialsami) oraz Generacji Z. Każda z nich ma określone cechy społeczne i kulturowe, które wpływają na jej zwyczaje zakupowe.

Jak kupują generacje

Wydaje się, że to Millenialsi czy Generacja Z są dziś w centrum zainteresowania sprzedawców, a pokolenie Baby Boomers (osoby urodzone w latach 1946-64) jest niejako na drugim planie. Można odnieść wrażenie, że właściciele sklepów nie doceniają potencjału zakupowego tej grupy. Tymczasem Baby Boomers to osoby o ustabilizowanej pozycji życiowej i zawodowej, które mogą przeznaczyć więcej pieniędzy na własne potrzeby w porównaniu do młodszych pokoleń. Badania pokazują, że pokolenie Baby Boomers chętniej niż przeciętny klient jest skłonne zapłacić za produkty wysokiej jakości (deklaruje tak 59 proc. Baby Boomers).  Kupując marki własne, też zdecydowanie częściej wybierają te droższe.

Zwyczaje zakupowe Baby Boomers

Oto kilka innych zwyczajów zakupowych pokolenia Baby Boomers, które podajemy za raportem Shopping by Generation, przygotowanym przez firmę Colloquy.

  • Pokolenie Baby Boomers jest bardziej wymagające niż Generacje X,Y i Z gdy chodzi o jakość obsługi. Jak pokazują badania LoyaltyOne, przedstawiciele pokolenia Baby Boomers są skłonni spisać na straty sprzedawcę, jeśli w sklepie panuje bałagan oraz jeśli wystąpiły problemy ze zwrotem towaru.
  • Tylko 27% ankietowanych przedstawicieli Baby Boomers uważa zakupy za formę relaksu.
  • Pokolenie Baby Boomers ceni sobie wygodę. Istotne są dla nich takie czynniki jak dogodna lokalizacja, łatwość poruszania się po sklepie czy przejrzysta polityka zwrotów. Pamiętajmy, że duża część Baby Boomers jest już na emeryturze, a część na pewno cierpi na syndrom opuszczonego gniazda, dlatego potrzebują oni kontaktu z drugą osobą – część z nich zaspokaja tę potrzebę przez rozmowę z obsługą sklepu.
  • Istotna jest dla nich cena. Dla pokolenia Baby Boomers, ma ona większe znaczenie niż dla młodszych pokoleń.
  • Baby Boomers są pewni swoich decyzji zakupowych. Tylko 12% przedstawicieli tego pokolenia prosi przed zakupem rodzinę lub znajomych o pomoc w wyborze marki czy produktu.
  • 84 % ankietowanych Baby Boomers preferuje zakupy w sklepach stacjonarnych. To zdecydowanie wyższy wskaźnik niż u innych pokoleń.
  • Baby Boomers nie są przywiązani do „starych dobrych czasów” – nie czują potrzeby kupowania marek, z których korzystali w czasach swojej młodości
  • Dokonując wyboru produktu, Baby Boomers kierują się często jego popularnością – dwukrotnie bardziej niż Millenialsi

Z pewnością warto zawalczyć o konsumentów z pokolenia Baby Boomers, mając na uwadze jego zwyczaje konsumenckie i ograniczenia wynikające z wieku. Zaspokajanie potrzeb osób starszych stało się znacznie łatwiejsze niż to było jeszcze kilka lat temu, a z pomocą przychodzą nowe technologie, które nie są przecież adresowane tylko do młodych klientów. Przykładem rozwiązania trafiającego w potrzeby Baby Boomers są np. prototypy interaktywnych wózków podążających za klientem, które powiadają, gdzie znaleźć dany produkt oraz informują o aktualnych promocjach.

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testDlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?
    zobacz więcej

    18.04.2024

    Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

    Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel. 

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.