Sprzedawcy i właściciele sklepów zderzają się na co dzień z potrzebami i nawykami różnych generacji klientów – pokolenia Baby Boomers, Generacji X, Generacji Y (popularnie nazywanej Millenialsami) oraz Generacji Z. Każda z nich ma określone cechy społeczne i kulturowe, które wpływają na jej zwyczaje zakupowe.
Wydaje się, że to Millenialsi czy Generacja Z są dziś w centrum zainteresowania sprzedawców, a pokolenie Baby Boomers (osoby urodzone w latach 1946-64) jest niejako na drugim planie. Można odnieść wrażenie, że właściciele sklepów nie doceniają potencjału zakupowego tej grupy. Tymczasem Baby Boomers to osoby o ustabilizowanej pozycji życiowej i zawodowej, które mogą przeznaczyć więcej pieniędzy na własne potrzeby w porównaniu do młodszych pokoleń. Badania pokazują, że pokolenie Baby Boomers chętniej niż przeciętny klient jest skłonne zapłacić za produkty wysokiej jakości (deklaruje tak 59 proc. Baby Boomers). Kupując marki własne, też zdecydowanie częściej wybierają te droższe.
Oto kilka innych zwyczajów zakupowych pokolenia Baby Boomers, które podajemy za raportem Shopping by Generation, przygotowanym przez firmę Colloquy.
Z pewnością warto zawalczyć o konsumentów z pokolenia Baby Boomers, mając na uwadze jego zwyczaje konsumenckie i ograniczenia wynikające z wieku. Zaspokajanie potrzeb osób starszych stało się znacznie łatwiejsze niż to było jeszcze kilka lat temu, a z pomocą przychodzą nowe technologie, które nie są przecież adresowane tylko do młodych klientów. Przykładem rozwiązania trafiającego w potrzeby Baby Boomers są np. prototypy interaktywnych wózków podążających za klientem, które powiadają, gdzie znaleźć dany produkt oraz informują o aktualnych promocjach.
25.04.2024
Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.
18.04.2024
Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej - omnichannel.