Home » Blog » Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

18.04.2024

Dlaczego sprzedawcy internetowi otwierają sklepy stacjonarne?

Sklepy stacjonarne to dla marek zajmujących się e-commerce sposób na zwiększenie rozpoznawalności, a także możliwość zaoferowania bogatszego doświadczenia zakupowego w ramach sprzedaży wielokanałowej – omnichannel

Doświadczenie klienta w sklepie stacjonarnym i internetowym – jakie są różnice? 

Dynamiczny rozwój e-commerce nie oznacza bynajmniej końca sklepów stacjonarnych. Zdecydowana większość Europejczyków wciąż preferuje zakupy stacjonarne. Obecnie widzimy jak po pandemii, odżyły centra handlowe na całym kontynencie. Podobnie jest w Polsce, w której intensywny wzrost na rynku e-commerce idzie w parze z rozwojem handlu stacjonarnego.

Coraz więcej sklepów internetowych to wzrastająca konkurencja między nimi, a tym samym konieczność ponoszenia coraz wyższych wydatków na reklamę. Dodatkowo, wraz ze zmianami w polityce prywatności Apple, ograniczającymi śledzenie potencjalnych klientów i rosnącymi cenami reklam na Facebooku i Google, markom coraz trudniej jest uzyskać zwrot z inwestycji w reklamę cyfrową.

W takiej sytuacji, fizyczna lokalizacja staje się nie tylko nośnikiem reklamowym, sposobem na zwiększenie rozpoznawalności, ale także miejscem doświadczeń wielokanałowych. Sklep stacjonarny daje szansę na fizyczną interakcję z produktem, znaczenia którego nie sposób przecenić. 

Takie fizyczne zaangażowanie jest szczególnie istotne w przypadku produktów określanych przez niektórych jako „głębokie”. Przedmioty takie jak buty, okulary, słuchawki i meble wymagają dodatkowej interakcji dotykowej, aby określić, czy odpowiadają naszym potrzebom i preferencjom. Takiego zaangażowania nie sposób uzyskać w przypadku transakcji, które odbywa się wyłącznie online.

Sklep stacjonarny to środowisko, w którym klient może w pełni zbliżyć się do marki. Fizyczna obecność w sklepie jest o wiele bardziej wciągającym doświadczeniem zmysłowym niż kontakt z cyfrowym interfejsem, nawet najbardziej funkcjonalnym i atrakcyjnie zaprojektowanym.  

Otwieranie sklepów stacjonarnych może zatem stać się coraz powszechniejszym elementem strategii rozwoju dla marek prowadzących handel internetowy, pozwalając im dotrzeć do szerszego kręgu klientów i zaoferować różnorodne i zintegrowane doświadczenia zakupowe.

Ergo Store wyprodukowało sklep stacjonarny Answear.com

Nasza firma ma doświadczenie w produkcji sklepów stacjonarnych dla firm z sektora e-commerce. 

Już w poprzedniej dekadzie mieliśmy okazję przygotować dwa sklepy stacjonarne dla polskiej marki Answear.com, specjalizującej się w sprzedaży ubrań. W salonach w Poznaniu i Kielcach, klienci mogli znaleźć m.in. kolekcje wybranych marek odzieżowych. Choć Answear.com z czasem zrezygnował z prowadzenia tych sklepów, obecnie wraca do pomysłu, planując otwarcie sklepu stacjonarnego w Fabryce Norblina w Warszawie oraz kliku europejskich stolicach. 

Zapraszamy do współpracy właścicieli sklepów internetowych zainteresowanych otwarciem fizycznej przestrzeni komercyjnej swojej marki. 

Skontaktuj się z nami





    Czytaj również

    testErgo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony
    zobacz więcej

    25.04.2024

    Ergo Store produkuje sklepy Dockers we Francji: salon w Anglet ukończony

    Lista naszych projektów dla marki Dockers datowanych na 2024 r. powiększyła się o salon w centrum handlowym BAB2 we francuskim Anglet.

    testSklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers
    zobacz więcej

    11.04.2024

    Sklep w Roubaix kolejną produkcją Ergo Store dla marki Dockers

    Mieszczący się w centrum outletowym Designer Outlet Roubaix we Francji punkt handlowy to jeden z większych sklepów tej marki, przygotowanych przez nas w ostatnich miesiącach.

    ERGO STORE SP. Z O.O. SP.K.
    ul. Płk. Ryszarda Kuklińskiego 17A
    30-720 Kraków

    W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies dla prawidłowego działania oraz do celów analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” lub kontynuując korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies wyrażają Państwo na to zgodę. Korzystanie ze strony internetowej bez zmiany ustawień dotyczących tych plików oznacza, że będą one zamieszczane automatycznie w Państwa urządzeniu końcowym. Zmiany ustawień dotyczących cookies mogą Państwo dokonać w swojej przeglądarce internetowej.
    Szczegóły znajdą Państwo w naszej polityce prywatności.